Mikä on hyvä puhelin, n. 300 euroa saa maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja uutta ostamassa
  • Ensimmäinen viesti
Username
No joo, jos oli kyse tosta Galaxy S3 Samsung, niin en miettisi jos 50€ lisähinnalla saa tuplasti nopeamman prosessorin (Qualcomm Snapdragon™ 800, 2,26 GHz) ja FULL HD -tasoisen näytön.
On kivannäköistä, kun kaikki sahalaidat menee piiloon kun on tarkka näyttö.

Mut jos haluaa halvemman, ni lähtisin ihan reilusti halvemman linjalle mikäli älyominaisuuksia ei pahemmin tarvita juurikaan.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13148/dqtvc/Samsung-Galaxy-Trend-Plus-valkoinen
 
iPhone
No joo, jos oli kyse tosta Galaxy S3 Samsung, niin en miettisi jos 50€ lisähinnalla saa tuplasti nopeamman prosessorin (Qualcomm Snapdragon™ 800, 2,26 GHz) ja FULL HD -tasoisen näytön.
On kivannäköistä, kun kaikki sahalaidat menee piiloon kun on tarkka näyttö.

Mut jos haluaa halvemman, ni lähtisin ihan reilusti halvemman linjalle mikäli älyominaisuuksia ei pahemmin tarvita juurikaan.
Samsung Galaxy Trend Plus, valkoinen | 3G | Puhelimet | Verkkokauppa.com
Luitko alkuperäistä viestiä? Missä vaiheessa ap kysyy prosessoritehoja. Kuulosti siltä, että puhelin tulee peruskäyttöön, eikä kyse ole mistään nörtin märästä päiväunesta. Jos joku suosittelee muuta kuin iPhone: ei ole joko sitä käyttänyt tai on kateellinen/tai katkera, että on jäänyt jälkijunaan eikä kehtaa myöntää tappiota.
 
aapee.
No joo, jos oli kyse tosta Galaxy S3 Samsung, niin en miettisi jos 50€ lisähinnalla saa tuplasti nopeamman prosessorin (Qualcomm Snapdragon™ 800, 2,26 GHz) ja FULL HD -tasoisen näytön.
On kivannäköistä, kun kaikki sahalaidat menee piiloon kun on tarkka näyttö.

Mut jos haluaa halvemman, ni lähtisin ihan reilusti halvemman linjalle mikäli älyominaisuuksia ei pahemmin tarvita juurikaan.
Samsung Galaxy Trend Plus, valkoinen | 3G | Puhelimet | Verkkokauppa.com
Mihin niitä älyominaisuuksia erityisesti tarvitaan?

MInulla on tarve perussurffailuun netissä ja sähköpostien lähtettämiseen. Kiinnostaisi myös esim. Sports tracker, koska olen innokas liikkuja. Jos puhelimella voisi korvata navigaattorin, niin sekin olisi kätevää, mutta ei välttämätöntä.
 
Username
No noin 300€ luurista puhuttiin niin siinähän nyt tosiaan olis 2 luultavasti tehokkainta kapulaa mitkä tuolla rahalla saa.

Linkkasin myös tuon satasen mallin, jolla sujuu netinluku ja sähköpostin lähetys.

Nyt täytyy kysyä omppumiehiltä, millä ihmeen perusteella nykypäivänä apple olisi järkevä ostos 700€ hintalapulla, tai vanha malli samaan hintaan kuin uusi androidi?
Kuulostaa omituiselta.

Tosiaan, tuo galaxy trend plus ei maksa edes satasta:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13148/dqtvc/Samsung-Galaxy-Trend-Plus-valkoinen
 
Jollalle äänie
useita ohjelmia käynnissä yhtäaikaa. Ei onnistu ompussa ja androidissakin huonosti.

"GPS on päällä ja kartta, radio 1 soi taustalla, naputtelen sähköpostia näppäilemääni kuvaan, sinne meni. Säätutka rullaa taustalla ja välillä anturan Iltsikan sivun selailua, jaahas Kidmania taas kuvattu. Wlani päällä kaikki toimii puhtaasti. Yhteysongelmia ei esiinny eikä muitakaan. Katkaisen nyt wlanin, radio soi ja räpsin kuvia samalla. Nyt kytken wlanin, radio meni kiinni, mutta muuten toimii kaikki edellämainitut yhtaikaisesti edelleen. Yle uutiset Areenasta ja radio 1 soivat nyt yhtaikaa, piti sekin kokeilla. Hiukan hankalaa seurata molempia samanaikaisesti, mutta näyttää olevan sekin mahdollista. Mikä sillisalaatti, mutta en saanut kaatumaan."

http://jollasuomi.fi/
 
Trend+
Mihin niitä älyominaisuuksia erityisesti tarvitaan?

MInulla on tarve perussurffailuun netissä ja sähköpostien lähtettämiseen. Kiinnostaisi myös esim. Sports tracker, koska olen innokas liikkuja. Jos puhelimella voisi korvata navigaattorin, niin sekin olisi kätevää, mutta ei välttämätöntä.
No tuossa Samsung Galaxy Trend+ puhelimiessa on GoogleMaps-sovellus valmiina ja ainakin oman kokemuksen mukaan korvaa Navigaattorin niiltä osin, kun pitää löytää paikasta a paikkaan b tai haluat esim. vieraassa kaupungissa/kaupunginosassa nähdä, missä olet. Sähköpostiin löytyy joku ohjelmisto, jota en ole kokeillut, koska itse olen lukenut postit selaimen kautta. Sport trackerin saa myös halutessaan asennettua tuohon puhelimeen ja itselläni ainakin on toiminut ihan ok. Puhelimessa on wi-fi jako-ominaisuus myös eli tarvittaessa voit jakaa kännykäliittymän nettipaketin muiden käytettäväksi. Itse ainakin noin 1,5 kk:n käyttökokemuksen perusteella voin suositella Galaxy Trend+:aa, jos et tarvitse välttämättä 4G-nettiä tai jotakin erikoisia ominaisuuksia, jotka löytyvät vasta kalliimmista puhelimista. Ja hinta on huomattavasti halvempi kuin esim. Samsung Galaxy SIII 4G:n tai iPhone 4S:n.
 
aapee.
No tuossa Samsung Galaxy Trend+ puhelimiessa on GoogleMaps-sovellus valmiina ja ainakin oman kokemuksen mukaan korvaa Navigaattorin niiltä osin, kun pitää löytää paikasta a paikkaan b tai haluat esim. vieraassa kaupungissa/kaupunginosassa nähdä, missä olet. Sähköpostiin löytyy joku ohjelmisto, jota en ole kokeillut, koska itse olen lukenut postit selaimen kautta. Sport trackerin saa myös halutessaan asennettua tuohon puhelimeen ja itselläni ainakin on toiminut ihan ok. Puhelimessa on wi-fi jako-ominaisuus myös eli tarvittaessa voit jakaa kännykäliittymän nettipaketin muiden käytettäväksi. Itse ainakin noin 1,5 kk:n käyttökokemuksen perusteella voin suositella Galaxy Trend+:aa, jos et tarvitse välttämättä 4G-nettiä tai jotakin erikoisia ominaisuuksia, jotka löytyvät vasta kalliimmista puhelimista. Ja hinta on huomattavasti halvempi kuin esim. Samsung Galaxy SIII 4G:n tai iPhone 4S:n.
Saattaisi sopia tarpeisiini, mutta jotenkin olen mieltänyt tämän mallin lasten puhelimeksi. Meidän lapsilla on Samsungin Trendit (plussasta en tiedä), mutta en ole perehtynyt niiden käyttöön sen tarkemmin.

Itselläni nykyään Nokian vanha simpukkapuhelin, jolla hikisesti lukee selaimen kautta sähköpostit, mutta ei tee juuri muuta. Samalla pitäisi ostaa joku parempi nettiliittymä, ilmeisesti ovat nykyään jotain puhepaketteja. Mikro-SD korttiin siirtyminen tuottaa myös päänvaivaa. Onnistuukohan sen myyjäliikkeessä vai pitääkö olla operaattoriin yhteydessä?
 
Trend+
Saattaisi sopia tarpeisiini, mutta jotenkin olen mieltänyt tämän mallin lasten puhelimeksi. Meidän lapsilla on Samsungin Trendit (plussasta en tiedä), mutta en ole perehtynyt niiden käyttöön sen tarkemmin.

Itselläni nykyään Nokian vanha simpukkapuhelin, jolla hikisesti lukee selaimen kautta sähköpostit, mutta ei tee juuri muuta. Samalla pitäisi ostaa joku parempi nettiliittymä, ilmeisesti ovat nykyään jotain puhepaketteja. Mikro-SD korttiin siirtyminen tuottaa myös päänvaivaa. Onnistuukohan sen myyjäliikkeessä vai pitääkö olla operaattoriin yhteydessä?
No en tiedä, mikä ero on Samsung Galaxy Trend:llä ja Samsung Galaxy Trend+:lla, mutta meille yks puhelinasiantuntija sanoi, että tuo Trend+ on selvästi parempi. Itsellä ei pelkästä Trend:stä kokemusta, joten en sit tiedä tarkkaan millainen on.

Trend+:ssa on mikroSD-kortin paikka, mutta ainakaan itselle korttia ei tullut puhelimen mukana, vaan käytän vanhan puhelimen mikroSD-korttia. Toki puhelimessa on sisäistä muistia eli välttämättä mikroSD-korttia ei tarvitse samantien ostaa, jos sellaista ei ole. MikroSD-kortin saa varmaan mistätahansa tietotekniikkaa ja puhelimia myyvästä lliikkeestä, ei ole mitenkään operaattorikohtainen. ¨

SIM-kortti on tuossa Trend+:ssa on ihan perinteinen sellainen vähän postimerkkiä pienempi, joten todennäköisesti pärjäät vanhan puhelimen sim-kortilla.
 
Username
[QUOTE="Logic";30022843]Ottaisitko itse mieluummin kolme vuotta vanhan audin (jolla ei ole ajettu, uusi kaupasta) vai tämän vuoden mallisen Fiatin? Aivan hukassa toi logiikka.[/QUOTE]

Just tälle mä haluaisin vastauksen.

Kyse on nimittäin siitä, että tässä tapauksessa Fiatissa on monta kertaa parempi moottori,mukavuus ja ajettavuus kuin kolme vuotta vanhassa Audissa.
Tässä nyt ei olla mitään merkkiuskovaisia, vaan hajetaan rahalle oikeata vastinetta, muutakin kuin omenatarraa.

Nää asiat on niin yksinkertaisia, että ei tähän tarvita mitään nörttiä.

Tässä vertailua:
Compare Mobiles - Apple iPhone 4S vs LG Google Nexus 5 Specs, Battery & more

Ja tässä Androidin 300€ ja Applen 300€ puhelimien prosessointiteho:
Qualcomm Snapdragon 800 vs Apple A5 (APL0498)



Mä en yritä haastaa riitaa, en vaan tähänpäivään oo saanu mitään muuta kuin öyhötystä selvitykseksi, että miksi apple on parempi.
Mikä selittää loppujen satojen eurojen erotuksen kun otetaan applelta seuraava malli missä osat ovat ajantasalla?

Mikään testi ei osoita applen käyttistä yhtään paremmaksi nopeudeltaan, itseasiassa oli snadisti hitaampi (tosikäytössä mitättömiä eroja).

Miksi ostaa tällainen?
Apple iPhone 5S 32GB (Harmaa) - Matkapuhelimet - Gigantti

Häh?
 
Just tälle mä haluaisin vastauksen.



Kyse on nimittäin siitä, että tässä tapauksessa Fiatissa on monta kertaa parempi moottori,mukavuus ja ajettavuus kuin kolme vuotta vanhassa Audissa.

Tässä nyt ei olla mitään merkkiuskovaisia, vaan hajetaan rahalle oikeata vastinetta, muutakin kuin omenatarraa.



Nää asiat on niin yksinkertaisia, että ei tähän tarvita mitään nörttiä.



Tässä vertailua:

Compare Mobiles - Apple iPhone 4S vs LG Google Nexus 5 Specs, Battery & more



Ja tässä Androidin 300€ ja Applen 300€ puhelimien prosessointiteho:

Qualcomm Snapdragon 800 vs Apple A5 (APL0498)







Mä en yritä haastaa riitaa, en vaan tähänpäivään oo saanu mitään muuta kuin öyhötystä selvitykseksi, että miksi apple on parempi.

Mikä selittää loppujen satojen eurojen erotuksen kun otetaan applelta seuraava malli missä osat ovat ajantasalla?



Mikään testi ei osoita applen käyttistä yhtään paremmaksi nopeudeltaan, itseasiassa oli snadisti hitaampi (tosikäytössä mitättömiä eroja).



Miksi ostaa tällainen?

Apple iPhone 5S 32GB (Harmaa) - Matkapuhelimet - Gigantti



Häh?

Käyttöjärjestelmä on paljon helppokäyttöisempi, kauniimpi, toimintavarmempi, paljon paremmin tuettu, ei pätki ja luuri saa noin 4 vuotta käyttöjärjestelmään päityksiä. Myös paremmat sovellukset, ja kaikki on tyylikästä, mikä on erittäin tärkeätä. Android ei pärjää alkuunkaan.

Ja jo vuonna 2009 julkaistu iPhone 3GS voittaa nuo uusimmat Androidit käytettävyydessä, eikö siinä ole vastausta tarpeeksi?
 
"friday"
Alkuperäinen kirjoittaja Isä ja yh;30027641:
Käyttöjärjestelmä on paljon helppokäyttöisempi, kauniimpi, toimintavarmempi, paljon paremmin tuettu, ei pätki ja luuri saa noin 4 vuotta käyttöjärjestelmään päityksiä. Myös paremmat sovellukset, ja kaikki on tyylikästä, mikä on erittäin tärkeätä. Android ei pärjää alkuunkaan.
En oikein mitenkään pysty allekirjoittamaan tuota kaikkea. Juuri jussina kaveri valitteli kun ei saa iPhonen ulkoasua muokattua riittävästi mieleisekseen.

Olen joutunut käyttämään sekä Androidia että Applen vermeitä ja jostain syystä olen enemmän mieltynyt Android -perheeseen ja mieluummin vielä mahdollisimman "puhtaaseen" Android versioon.
Apple on ihan kiva kun sitä käyttää "pintapuolisesti", mutta sitten kun vaatii enemmän niin hermo menee. Lisäksi kaikki padit, tietokoneet, jne pitäisi olla samaa Applea koska he pitävät huolen siitä että yhteensopivuus ulkopuolelle on nolla.

Harkitsin pitkään siirtymistä kaikessa Appleen, mutta tuohon puhelimeen se lopulta tyssäsi. Vanhahtavaa tekniikkaa poskettomalla hinnalla ilman vaihtoehtoja valita useammasta - ei kiitos. Vain yksi näyttökoko - herätkää jo Applella.

Sovelluspuolella Android on muuten ottanut melkoisesti kiinni, joten sekin ero on tavan tallaajalle aikalailla pieni. Ja pienenee koko ajan.
 
Trend+
Alkuperäinen kirjoittaja Isä ja yh;30027641:
Käyttöjärjestelmä on paljon helppokäyttöisempi, kauniimpi, toimintavarmempi, paljon paremmin tuettu, ei pätki ja luuri saa noin 4 vuotta käyttöjärjestelmään päityksiä. Myös paremmat sovellukset, ja kaikki on tyylikästä, mikä on erittäin tärkeätä. Android ei pärjää alkuunkaan.

Ja jo vuonna 2009 julkaistu iPhone 3GS voittaa nuo uusimmat Androidit käytettävyydessä, eikö siinä ole vastausta tarpeeksi?
Okei. Nyt faktoja pöytään, miten käytännössä oikeasti käyttöjärjestelmä on helppokäyttöisempi?
Miten se on kauniimpi? (Oletko muuten homo, koska yleensä kauneusasiat eivät miehiä kiinnosta?)
Miten käyttöjärjestelmä on toimintavarmempi?
Jne...

Ja se vaan on, jonka yleensä saa vastaukseksi, ei kelpaa, vaan FAKTA perusteluja. Kiitos. Ja vielä sellaisia faktoja, jotka selittävät hintaeron Android-laitteisiin. Kiitos.
 
Username
Onko tämä parempi jollakin tavalla kuin Samsung?
Anteeksi pöljyyteni, mutta kaikki on parempaa kuin samsungin trendissä, sitä koko ruutua on kivempi katsoa kun siinä on uusintauutta näyttö eikä näy sahalaitoja, netflixit ja kaikki ohjelmat toimii tökkimättä ja kaikki latautuu heti, on pitkäikäisempi koska huomattavasti tehokkaampi.

Kyse on siitä, että haluaako kännykästään hyvän vai välttävän.
 
mika834
ehdottomasti honor 6
+akku kestää 2 pv
+näyttää iphonelta mutta isompi
+saa sd korti
+1 markkinoiden tehokkaimmista
+selkeä ja hyvä käyttöliittymä
+13 sonyn kamera hyvät kuvat nopeasti
-merkki huawei
tässä ehdottomasti ylivoimaisesti paras puhelin kyseiseen hintaluokkaan
 

Yhteistyössä