Mikä on elämäsi paras ja pahin talouteen liittyvä päätös

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyselläänpäs tämmöisiä.

Itsellä paras on se kun otin korkokaton vuoden 2021 lopulla. Nyt kun korko muuttuu, niin ei paljoo kirpase. Otin sen tosiaan oikeeseen aikaan.

Huonoin päätös oli varmaan aikoinaan se kun ostettiin perheeseen toinen auto. Vanha auto makso vaan 5000, mutta varmaan 10 000 euroo meni remppoihin sen 5 vuoden aikana ku se meillä oli.
 
vierailija
Paras oli se kun ostin 3 sisätilalämmitintä kahden hinnalla Tokmannilta vuonna 2007. Noiden hinnat nousseet ryminällä.

Huonoin oli se, että ostin saatan*anmoisella lainalla kämpän täältä perämetsästä ilman korkosuojauksia vuonna 2018. Arvo tuolloin ainaskin 300 000. Nyt arvo varmaan puolet ja lainaa niin p?erkeleesti. Korko nousee maaliskuussa, että kiva kun just sähkölaskuista selvis niin sitten paukahtaa semmoset erät kehiin että itku tulee.
 
vierailija
Huonoin päätös: naimisiinmeno. Aika monella miehellä varmaan. Ja ei pelkästään taloudellisesti.

Paras päätös: Ero. Tuli kalliiksi, mutta eipä ainakaan jatku tuo kuppaus ja valitus.
 
vierailija
Paras oli se kun ostin 3 sisätilalämmitintä kahden hinnalla Tokmannilta vuonna 2007. Noiden hinnat nousseet ryminällä.

Huonoin oli se, että ostin saatan*anmoisella lainalla kämpän täältä perämetsästä ilman korkosuojauksia vuonna 2018. Arvo tuolloin ainaskin 300 000. Nyt arvo varmaan puolet ja lainaa niin p?erkeleesti. Korko nousee maaliskuussa, että kiva kun just sähkölaskuista selvis niin sitten paukahtaa semmoset erät kehiin että itku tulee.
Pidät siitä nyt hyvän huolen ja nautit siitä. Sitran sentään lainaa siihen silloin
 
Huonoin rahamäärällisesti oli se, kun jätin yhteen sijoitukseen osallistumatta siksi, että se olisi vaatinut hetken vaivannäköä. Olisin nyt yli 2 miljoonaa varakkaampi.
Toinen se, että tein muutamia vuosia ylitöitä ilmaiseksi pelastaessani osaltani työnantajaa. Mutta koska tein tuon pitkälti työtovereiden työpaikkojen takia, en hirmuisesti kadu.
Hyviä ovat olleet esim. maalämmitys taloon silloin kun minulle suositeltiin suoraa sähköä ja naimisiin meno (vaikka sitä edellä manattiinkin), kaksi tasaveroista tienajaa on aina parempi kuin yksi.
 
vierailija
Pörssiosakkeisiin ja johdannaisiin sijoittaminen. Olen tehnyt kumulatiivisesti yli 100k euroa tappiota. Paras on työssä käynti koska se on ainut nettopositiivinen taloudellinen päätös, jonka olen elämässäni tehnyt.
 
vierailija
Kyselläänpäs tämmöisiä.

Itsellä paras on se kun otin korkokaton vuoden 2021 lopulla. Nyt kun korko muuttuu, niin ei paljoo kirpase. Otin sen tosiaan oikeeseen aikaan.

Huonoin päätös oli varmaan aikoinaan se kun ostettiin perheeseen toinen auto. Vanha auto makso vaan 5000, mutta varmaan 10 000 euroo meni remppoihin sen 5 vuoden aikana ku se meillä oli.
mehiläistenhoitokurssi lukion jälkeen ja se eka pesä niitä

 
vierailija
Luulen et mun elämäni paras taloudellinen päätös ikinä oli kiristää ex mieheltä avioehto eron uhalla.
Huonoin oli koskaan mennä hänen kanssaan naimisiin ja antaa hoitaa meidän raha-asioita. Siinä oli pukki kaalimaan vartijana.
 

Yhteistyössä