Mikä olisi suht helppo kieli opiskella?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mun äitini on sitä mieltä, että venäjä on muka-vaikeaa. Eri kirjaimisto nyt tietty aiheuttaa alkuun ylimääräistä päänvaivaa, mutta ne ässät ei mielestäni ole niin ihmeellisiä kuin luullaan - samoja äänteitä tulee käytettyä muidenkin kielten yhteydessä, mutta ne vain usein kirjoitetaan kirjainyhdistelmillä. Ainoastaan yksi ässä on ihan vain venäläisten oma.
 
siskoni lukee espanjaa ja arabiaa yliopistossa ja on mulle sanonut et espanja on suomalaiselle helppo kieli opiskella. en sit tiä ku ei ole omaa kokemusta mut miksei olis, moni asia ainaki lausutaan suomalaisittain helposti.
 
tutuut
Tosiaan, täällä onkin jo todettu venäjän olevan melko helppo kieli, kunhan vaan kirjaimet oppii. Puhuttu venäjä on todella helppoa, kirjoittamisen oppimiseen meni itsellä jonkun aikaa, kun toisinaan sanoja kirjoitetaan hieman eritavalla kun ne lausutaan. Hauska juttu tässä on se, että moni venäläinenkin joutuu miettimään, että kuinkahan tämä sana nyt kuuluu kirjoittaa. Tosin tätä 'ongelmaa' ainakin Jenkkilässäkin on. Ja varmaan monissa muissa kielissä ja maissa.

Saksa sen sijaan ei mulla koskaan jäänyt päähän, pari vuotta opiskelin.

Helppoja kieliä on nyt ainakin ruotsi (ja norjat ynnämuut), espanja ja suomalaisille myös viro. Kuulemma italia ja hollanti on helppoja, mutta noista ei minkäänlaista kokemusta itsellä ole.
 

Yhteistyössä