Mikä olisi sopiva summa rahaa rippilahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Mietin jo etukäteen. Kyseessä on miehen kummilapsi. Ajattelin että voisin yrittää katsoa jotain korua tms, mutta on niin vaikea valita toisen puolesta, niin ehkä päädytään antamaan rahaa tai lahjakortti kultasepänliikkeeseen. Mikä olisi sopiva summa? Me nyt ei varsinaisesti rahassa pyöritä, mutta kyseessä on kuitenkin kummilapsi.

[QUOTE="iisa";28483663]50-100€[/QUOTE]

Mulla oli sama mielessä, joten hyvä. :) Pelkäsin olevani liian pihi. Muuten antaisin tuon 50 euroa, mutta kun on kummityttö, niin satanen on varmaan parempi.

Itse annoin omalle kummitytölle hopeisen ristin ja ketjun (maksoi lähes 50€), 50€ käteistä ja yhden upean ruusun.

Myös muuten oikein läheiselle (esim omien sisarusteni lapset jne) antaisin n 100€

Muuten antaisin tuon 50€

kummeiltani rippilahjaksi 600 markkaa eli euroissa noin 100 euroa. Tosin se oli yhteinen lahja 3 kummilta enkä oikein enää tiedä, että voiko sitä rahasummaa verrata nykyaikana annettavaan rippilahjaan, kun minun ripillepääsystäni on jo sentään 16 vuotta aikaa...

Minusta 100 euroa on paljon rippilahjaksi, kun ajattelee, että ei se ole mikään saavutus. Periaatteessa tietty merkkipaalu ja sen jälkeen kummin tehtävä on täytetty. Jos yo-lahjaksi tai valmistuneelle annetaan 100e niin 50 e on riittävä rippilahjaksi tai parempi olisi antaa joku muisto esim. koru tai muu säilyvä lahja.

Kummilapselle 50-100€ ja mielellään ei kultakaupan lahjakorttina, ne on aina vähän ongelmallisia, harvoin mikään maksaa siellä tasasummaa, joutuu aina laittamaan itse lisää tai jää osa käyttämättä. Kultakaupoissa ne kortit pitää vielä yleensä käyttää kerralla.

Kysykää kummilapsen lahjatoiveita, jos esimerkiksi toivoo jotain tietynlaista korua. Turha ostaa jotain laatikonpohjalle tai myytäväksi. Itselläni on rippilahjakoruja, joita en ikipäivänä ole käyttänyt.

Sen verran tytön äitinä, että hyvä on huomioida se, ettei kaikki tytöt rakasta koruja. Moni tyttö kerää samalla tavalla rahaa esim. mopoon tai skootteriin ja jos lahjana on 15 kaunista korua...
Tokihan siis monet arvostaa koruja myöhemmin ja muutama koru on varmasti ihan kiva juttu, mutta jos koru maksaa 100e eikä ole yhtään mieleen niin onhan se aika ikävää, - kaikille osapuolille.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="vieras";28483812]Minusta 100 euroa on paljon rippilahjaksi, kun ajattelee, että ei se ole mikään saavutus. Periaatteessa tietty merkkipaalu ja sen jälkeen kummin tehtävä on täytetty. Jos yo-lahjaksi tai valmistuneelle annetaan 100e niin 50 e on riittävä rippilahjaksi tai parempi olisi antaa joku muisto esim. koru tai muu säilyvä lahja.[/QUOTE]

Tämäkin on kyllä totta... ostan korun jos vaan löydän sellaisen mikä tyttöä miellyttäisi. Tuo Kalevala-korun Siivet voisi olla parempi kuin perinteinen risti, mutta tietysti kysyn ensin tytöltä millaisesta pitäisi.

[QUOTE="hups";28483874]Sen verran tytön äitinä, että hyvä on huomioida se, ettei kaikki tytöt rakasta koruja. Moni tyttö kerää samalla tavalla rahaa esim. mopoon tai skootteriin ja jos lahjana on 15 kaunista korua...
Tokihan siis monet arvostaa koruja myöhemmin ja muutama koru on varmasti ihan kiva juttu, mutta jos koru maksaa 100e eikä ole yhtään mieleen niin onhan se aika ikävää, - kaikille osapuolille.[/QUOTE]

Voi kyllä olla niinkin ettei halua korua, kyseessä on juurikin tällainen "poikatyttö". Taidan kysellä tytön äidiltä, tyttö itse tuskin kehtaa minulle sanoa että rahaa kiitos. :D

Omat vanhempani antoivat meidän esikoiselle rippilahjaksi 500€
Meinasin suuttua!
Aivan järjettömiksi on nämä lahjasummat karannut nykyään.
En itse saanut tuollaisia summia edes markkoina edes ylioppilasjuhlissani.

[QUOTE="meikku";28483922]Omat vanhempani antoivat meidän esikoiselle rippilahjaksi 500€
Meinasin suuttua!
Aivan järjettömiksi on nämä lahjasummat karannut nykyään.
En itse saanut tuollaisia summia edes markkoina edes ylioppilasjuhlissani.[/QUOTE

Viittaan puhtaasti aloitukseen, lapsenlapset ovat silti ihan eri juttu kuin kummilapset

ajattelin oman kummilapsen lahjaan sijoittaa n. 50 €. Jos olisi läheisempi niin ehkä enemmän, mutta tuttavan lapsi kyseessä eikä olla yli vuoteen edes nähty.

Kummina mieluiten antaisin jotakin pysyvää.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä