Mikä olisi sopiva paino 165cm pitkälle naiselle joka....??

• Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Tuota
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No itse olen 165 ja painan 71 kiloa ja en ole mielestäni yhtään ylipainoinen vaikka vastausten perusteella sitä voisi luullakin...
Painoindeksin mukaan olet lievästi ylipainoinen.
Mä oisin hyvin varovainen ennen kun menisin ketään sormella osoittelemaan ylipainoiseksi. Bmi paino on hyvä viite mutta eri ihmiset painaa eri määrän välttämättä olematta ylipainoisia
Just sen takia sanoinkin että painoindeksin mukaan. Eikös painoindeksillä mitata sitä terveysriskiä joka kasvaa ylipainon myötä?

Pahoitteluni jos kommenttini pahoitti mielen, se ei ollut tarkoitus.
Lähinnä viittasin tuossa kun ko henkilö itse kertoi että oli mielestään ok painoinen niin on vaikea sanoa mikä on todellinen tilanne näkemättä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No itse olen 165 ja painan 71 kiloa ja en ole mielestäni yhtään ylipainoinen vaikka vastausten perusteella sitä voisi luullakin...
Painoindeksin mukaan olet lievästi ylipainoinen.
Mä oisin hyvin varovainen ennen kun menisin ketään sormella osoittelemaan ylipainoiseksi. Bmi paino on hyvä viite mutta eri ihmiset painaa eri määrän välttämättä olematta ylipainoisia
Just sen takia sanoinkin että painoindeksin mukaan. Eikös painoindeksillä mitata sitä terveysriskiä joka kasvaa ylipainon myötä?

Pahoitteluni jos kommenttini pahoitti mielen, se ei ollut tarkoitus.
Lähinnä viittasin tuossa kun ko henkilö itse kertoi että oli mielestään ok painoinen niin on vaikea sanoa mikä on todellinen tilanne näkemättä :)
No kuitenkin, mun puolesta saa painaa juuri sen verran kuin itsestä tuntuu hyvältä. Toivotaan että se päivä koittaa mullekin että pääsen tavoitteeseen. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mä olen 162/65 ja sopiva. Ja ihan "normaalikokoinen". Ei esim. vatsaa mutta ei sixpäkkiäkään...
Tääki ihan riippuu. Mäkin olen 65kg ja pituutta on 165 ja taasen on sitä vatsaa... että sais se paino olla mun kohdalla siellä 60 hujakoilla mieluummin

jokukävijä
Mä olen 165cm ja itellä ainakin (en ole lihaksikas..) paino ei saa nousta yli 60 kilon. Näkyy muuten heti keskivartalossa. Mutta ne 165-senttiset, joilla kertyy rasvat tasaisemmin ympäri kehoa, niille voi sopia enempikin kun tuo 60 kiloa :) se riippuu aina ihmisen mallista.

Mutta alle 56 kiloiseksi en enää ikinä laihduttaisi, sillä tuossa kohtaa minulta alkoi kadota naiselliset muodot ja piti antaa tulla takaisin 2kg :DD

mie
Taitaa olla rakenteesta kiinni. Olen itse 165 senttiä pitkä, ja painanut 53-60 kiloa. Painosta riippumatta olen kokenut olevani muodokas. Rinnat ovat olleet aina D-kokoiset, mutta 53-kiloisena vislailtiin perään enemmän, joten kaipa olin silloin jollakin tavalla kurvikkaampi.

Nykyään (alkuraskaus menossa) painan vähän alle 60, ja se(kin) on mielestäni hyvä paino.

165cm itsekin
itse oon 165cm ja 50kg just normipainonen ja aika tikku kuitenkin joten jos haluut olla hieman muodokas kuitenkin sanoisin että 55-58kg on juuri täydellinen ku treenaa vaa ne kilot oikeisii paikkoihin^

"essi"
Alkuperäinen kirjoittaja mä;18850340:
tämä on mun tavoite, ei yhtään enempää vähemmän. nyt painan 78 kg ja on liikaa mutta joku 70 -72 sopii mulle ja sen saisin pidetttyä poissa, uskoisin niin. kun vaan saan ton 6kg pois ensin.

"joku"
Mä olen nyt 165/65 (tai 64). Vähän haluaisin kiinteytyä mutten välttämättä laihtua erityisemmin. Viisi vuotta sitten painoin noin 58 kg. Olin silloin kyllä tosi tyytyväinen kroppaani, mutta nyt pari raskautta myöhemmin en koe, että pitäs näyttää ihan samalle :). Sukulaiset pitää nytkin liian hoikkana. Mä olen aina painanut enemmän kuin ihmiset luulee. Veikkaisin, että moni sanois alle 60 nykyiseksi painoksi, jos kysyisin.

"Entinen Ksantippa S."
Mä oon 166cm/53kg ja viihdyn siinä painossa. Sitä kevyempänä alkaa huipata ja suuremmalla painolla tulee 'paksu olo'.
Vanha ketju, mutta vastataan kuitenkin. Aika ankaraa on naisen elämä, jos painon on oltava vuodesta vuoteen tismalleen sama, ja huippauksen vaihtoehto on paksu olo.

Itse olin nuorempana samoissa mitoissa. Jos olisin kokenut huippausvaaraa, olisin huolestunut syvästi. Nyt painoa on muutama kilo enemmän, enkä ole vieläkään paksu. En olisi kymmenen kiloa painavampanakaan. Eri näköinen tietysti.

.....
Se riippuu aika paljon ruumiinrakenteestakin... Jos on esimerkiksi luustoltaan raskasrakenteinen, painaa automaattisesti enemmän näyttäessään terveenkokoiselta. Veikkaisin, että sopiva paino sinun pituisellesi olisi 57-65kg - riippuen kuitenkin ruumiinrakenteestasi. Itse olen sirorakenteinen 160-senttinen ja painan 47 kiloa olematta alipainoinen. Olen erittäin pienipaikkainen ja kyllä, minulla on myös lihaksia ja kunnon tissit. Painoni vain ei ole sen korkeampi. :)

..
Oon 165 ja painan 65 ja joo, olen muodokas vatsan seudulta :D Laskettuaika on kohta. Normitilassa painan siis 54 ja se on musta ollu kiva. Ei yhtään mikään luuviulu olo. Kerran sairauden yhteydessä laihduin 47 kiloon ja SILLOIN voin sanoa näyttäneeni luuviululta, edes pienimmät naisten vaatteet eivät istuneet vaan roikkuivat! Hyi!

Yhteistyössä