Mikä olisi paras luontaishoito esim. stressitlaan ja jännitykseen?? Vyöhyketerapia kokeiltu!

Olen vähän tälläinen stressaajaluonne. Kärsin sitten sen seurauksena mm. korkeasta verenpaineesta.
Stressaan helposti kaikesta ja kaikista, mitättömistäkin asioista. Olen vähän tapojeni orja ja rutiinien rakastaja :ashamed: .
Yritän nyt epätoivoisesti saada elimistöni "laukeamaan" ja ajatella asoita vähän rennommin.
Kuulema jostain luontaishoidoista voisi olla apua, mutta kokemusta ei ole enkä viitsisi rahoja ihan huuhaahan laittaa. Vyöhyketerapiaa olen säännöllisesti ottanut, mutta minulle ei siitä ole ollut mitään apua, mihinkään vaivoihin. Tai sitten vika on vyöhyketerapeutissa??
Olisko akupunktio hyvä? Vai joku muu? Onko jollain suositella jotain todella hyvää hoitoa erinäisiin vaivoihin?

äityli
mistä stressaat? Mieti syitä miksi ne asiat stressaa ja poista stressitekijät. Helpota elämääsi, keksi oma juttusi(harrastus, purkukeino) hyväksy että et ole täydellinen...henkisestä puolesta kaikki lähtee...liikuntaa kannattaa kokeilla..mitäs jos tekisit joka päivä jotain uutta tai jonkun opitun tavan mukaisen jutun toisin ja kokeilisit jos se auttaisi...käänteispsykologiaa you know...tietyt rutiinit ovat hyvästä mutta eivät toimi välttämättä lasten kanssa saatikka miehen.. joskus olisi helpompi opetella uusia kuin pitää vanhoista kiinni, koska selkeesti ne eivät sun tapauksessa toimi (muutenhan sulla ei olisi stressiä) Yritä rentoutua, elämä on liian lyhyt stressaamiseen kaikesta:)

Akupunktio on ihan kokeilemisen arvonen, (toimii mulla migreenin ja lihasjumien osalta) mut ite suosin just vyöhyketerapiaa. Käsitteleekö sun vyöhyketerapeutti koko kehon pisteet vai vaan jalat tms? Vika voi löytyy ihan jo siitä, ettei vaikuta toivotulla tavalla.

Kiitos. Nyt vasta ehdin katsomaan vastauksia. Joo, siis aivan turhaan heitettyä energiaa tuo stressaaminen on, tiedän. Se on vain tuo perusluonne sellainen tunnollinen jne... Mutta yritän itseäni käänteisellä psykologialla psyykata näin etevänä keittiöpsykologina ;) . Liikuntaa harrastan ja itseasiassa enempi sekin heittää stressin puolelle jos ei ehdi harrastamaan :eek: .

Tuosta vyöhyketerapeutista kun joku kysyi, ei todellakaan hiero kuin jalkapohjat ja senkin ajan juttelee niin kauheasti että siinä ei oikein osaa rentoutua. Vyöhyketerapeutti kun vaan on tuttava niin en kehtaa sanoakaan mitään enkä toiseen vaihtaa...

Yhteistyössä