mikä olisi helppo lemmikki lapselle?

Keittiönoita
Pehmolelu. Jos siis ajattelet, että lapsi oikeasti hoitaisi lemmikkinsä itse. Kissaa suosittelisin, sillä siinä on varsin vähän työtä verrattuna esim häkeissä pidettäviin jyrsijöihin. Kusputkan pesu, puhdas vesi ja ruoka riittävät.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pehmolelu. Jos siis ajattelet, että lapsi oikeasti hoitaisi lemmikkinsä itse. Kissaa suosittelisin, sillä siinä on varsin vähän työtä verrattuna esim häkeissä pidettäviin jyrsijöihin. Kusputkan pesu, puhdas vesi ja ruoka riittävät.
Samaa mieltä!! Vaatii kaikista vähiten työtä!
 
Kaikista helpoin lemmikkinä mahtanee varmaan olla joku käärme, eihän ne syökään kuin kerran viikossa :D Pupu taas on mun mielestä vaativampi kuin kissa, sen häkki pitää siivota, ja sen pitää antaa olla vapaana (ja vielä vahtia, ettei syö johtoja) ja kynsien leikkuu on ihan oma hommansa.
Akvaario on aika helppo, jos ostaa sinne monnin, joka pitää sitä puhtaana. Ja voi sitä ilon päivää, kun sinne syntyy pikku kala-vauvoja :D
 
Poika tahtois koiran meille.
Kysyin että lähdetkö sitten aamutuimaan ennen tarhaan lähtöä pissattamaan koiraa.
Poika tokaisi että opetetaan se koira käymään kissanlaatikolla :D
Juu, ei tule koiraa meille. Kissa on, ollu ennen pojan syntymää.

Mut lapselle en lemmikkiä ota, en minkäänlaista. Vanhemman vastuulle se lemmikki jää ja tällä hetkellä ei rahkeet riitä koiran hoitoon.
 
jos mä hiukan tarkennan tuota kysymystä.. eli mikä olisi suht helppo lemmikki, jota lapset pystyvät hoitamaan itse? eli eläimen hoito on yksinkertaista, helppoa ja ei vaadi vuosien kokemusta eläimestä ja se sopisi aloittelijalle. tiedän toki että päävastuu eläimestä on minulla.. =)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:
jos mä hiukan tarkennan tuota kysymystä.. eli mikä olisi suht helppo lemmikki, jota lapset pystyvät hoitamaan itse? eli eläimen hoito on yksinkertaista, helppoa ja ei vaadi vuosien kokemusta eläimestä ja se sopisi aloittelijalle. tiedän toki että päävastuu eläimestä on minulla.. =)
Mä en keksi yhtäkään.
 
x
Meillä on kaksi kania , eikä ne ole helppoja. Kanit vaatii paljon, eikä kaikki ole mitään syliotuksia, saaliseläimenä kani on aika arka - ja kaniparoilla on myös heikko sydän, saavat pelästyessään aika helposti sydärin ja kuolevat.
Kani ei viihdy häkissä ja jos kaneja on kaksi , niin yksi häkki ei riitä. Pari tuntia ulkoilua per päivä vähintään ( siis vapaana pomppimista sisätiloissa ) , ja johdot & huonekalut on välillä lujilla. Jos olis vaan yksi kani , niin se kuulemma kesyyntyis helpommin ja leimautuis ihmiseen.

Meillä lapset lupasivat hoitaa kanit ( lapsilla ikää 15 ja 17 v ) mutta mun hoidettaviksi ovat jääneet :D

Jos perheelle otetaan lemmikki , niin se on koko perheen asia pitää eläimestä huolta. Kissa on siitä hyvä,ettei sitä tarvitse ulkoiluttaa , ja sitä saa paijailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:
jos mä hiukan tarkennan tuota kysymystä.. eli mikä olisi suht helppo lemmikki, jota lapset pystyvät hoitamaan itse? eli eläimen hoito on yksinkertaista, helppoa ja ei vaadi vuosien kokemusta eläimestä ja se sopisi aloittelijalle. tiedän toki että päävastuu eläimestä on minulla.. =)
Varmaankin joku hamsteri, gerbiili tai hiiri. Suht helppoja käsitellä, ja hoitokaan ei ylitsepääsemättömän vaikeeta. Mulla oli ekana lemmikkinä hamsteri, ja kiinnyin siihen tosi kovaa. Vein sen kesällä pihallekin, ja nimeltään se oli Hannes :D
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:
jos mä hiukan tarkennan tuota kysymystä.. eli mikä olisi suht helppo lemmikki, jota lapset pystyvät hoitamaan itse? eli eläimen hoito on yksinkertaista, helppoa ja ei vaadi vuosien kokemusta eläimestä ja se sopisi aloittelijalle. tiedän toki että päävastuu eläimestä on minulla.. =)
Eläintä ei KOSKAAN tulisi hommata vain lapselle. Aikuisen tulee olla AINA vastuussa eläimestä ja olla sen päähoitajana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on noita kääpiöluppiksia 2kpl. on ihgui ja ns. helppoja:) Ja kissakin kyllä löytyy....
kanit ei oo kyllä helppoja. tarvii paljon vapaata liikuntaa ja valvontaa mikäli innostuu syömään johtoja ja muita luvattomia
Ai, kyllä meidän mielestä vaan on:) Vapaana saavat pomppii joka pvä. mut ei kokojan. Kevällä kun ilmat lämpenee saavat muuttaa kokonaan ulkohäkkiinsä jossa ovat syksyyn asti. Ja puput naattii:) Eikä meidän luppikset ole koskaan järsinyt yhtäkään johtoa tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm :
Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:
jos mä hiukan tarkennan tuota kysymystä.. eli mikä olisi suht helppo lemmikki, jota lapset pystyvät hoitamaan itse? eli eläimen hoito on yksinkertaista, helppoa ja ei vaadi vuosien kokemusta eläimestä ja se sopisi aloittelijalle. tiedän toki että päävastuu eläimestä on minulla.. =)
Eläintä ei KOSKAAN tulisi hommata vain lapselle. Aikuisen tulee olla AINA vastuussa eläimestä ja olla sen päähoitajana.
Joskus mä mietin, että kuinka helvetin tarkaan täällä pitää sanansa asetella, että joku ei tuu jostain asiasta vinkumaan. Jos jotenkin väärin ilmaiset, tai joku asia jää aloituksesta pois, tai joku sana on epäsopiva, niin siihen tartutaan heti. Kyllä varmasti suurin osa aikuisista tajuaa, että jos lapsi ei eläintä jaksakaan hoitaa, niin aikuisen vastuulle se jää. Tuskin monikaan aikuinen antaisi pupun kuolla paskaiseen häkkiin nälkään ja janoon.
 

Yhteistyössä