Mikä oli tekosyysi kohdella kilttimiestä huonosti hetki sitten ravintolassa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Et hymyillyt etkä tervehtinyt, heitit ruokalistan eteeni etkä esim. avannut sitä ja katsoit minua hermostuneesti kun odotin ruokaa. Poistuin paikalta ennenkuin ehdit tuomaan ruuan.
 
vierailija
Te naiset olette itse aiheuttaneet kilttimiesten mielenterveysongelmat.

Ymmärrätkö mitä se tekee ihmisen mielenterveydelle, kun aina vaan hyljeksitään eikä koskaan kelpaa mihinkään? Se on pitkäaikaiseen koulukiusaamiseen rinnastettava kokemus.
On helppo siirtää syy itsestään ulkopuolelle ja vielä uskoa sen olevan totta. Mielenterveys on ihmisen korvien välissä ja sen hyvinvointiin voi vaikuttaa ainoastaan itse. Vaikka henkisesti sairasta rakastaisi ja hyysäisi loputtomiin ei se parantaisi asiaa paitsi jos olisi psykiatri tai mielenterveysguru.
 
vierailija
On helppo siirtää syy itsestään ulkopuolelle ja vielä uskoa sen olevan totta. Mielenterveys on ihmisen korvien välissä ja sen hyvinvointiin voi vaikuttaa ainoastaan itse. Vaikka henkisesti sairasta rakastaisi ja hyysäisi loputtomiin ei se parantaisi asiaa paitsi jos olisi psykiatri tai mielenterveysguru.
Missä kunnossa luulet että itse olisit jos olemuksesi olisi sellainen ettei sinua otettaisi mihinkään sosiaaliseen toimintaan? Joutuisit viettämään elämäsi yksinäisyydessä vastoin tahtoasi ja käytännössä ainoa kontakti muihin ihmisiin olisi työkaverit ja ehkä terapeutti.
 
vierailija
Missä kunnossa luulet että itse olisit jos olemuksesi olisi sellainen ettei sinua otettaisi mihinkään sosiaaliseen toimintaan? Joutuisit viettämään elämäsi yksinäisyydessä vastoin tahtoasi ja käytännössä ainoa kontakti muihin ihmisiin olisi työkaverit ja ehkä terapeutti.
Olen ollut koko elämäni yksin ja nautin olostani näin. En voi siis ymmärtää ihmisten ylenmääräistä sosiaalisuuden kaipuuta. Vihasin ryhmätyöskentelyä jo kouluaikana. Töissä tyky-päivät aivan haista paskaa.
 
vierailija
Olen ollut koko elämäni yksin ja nautin olostani näin. En voi siis ymmärtää ihmisten ylenmääräistä sosiaalisuuden kaipuuta. Vihasin ryhmätyöskentelyä jo kouluaikana. Töissä tyky-päivät aivan haista paskaa.
Tilanne on hiukan toinen jos itse eristäydyt mutta ap on kertomansa mukaan eristetty muiden toimesta kaikesta. Miksi näin on aina tehty on mielenkiintoisempi kysymys.
 

Yhteistyössä