mikä ois oikein...

uusio perhe minulla 2 lasta ent liitosta, 1 yht.
vanhimman kans menee nyt niin sukset ristiin (15v) :'( polttaa, ottaa välillä kaljaa, kotiin tulot venyy. ja isältään en saa mitään tukea päin vastoin :/ asumme eri paikkakunnilla nyt meinaa muuttaa isälleen sielä näköjään vapaampaa kasvatus.
olen todella masentunut tästä ja pelottaa mikä tulee olemaan ratkaisu.. elämme normaalia elämää mutta kun tällaisia ongelmia tulee pelkään että ex tekee elämästäni vielä kamalamman. onko ketään kohtalo toveria ja toivottavasti tästä saa tolkkua :(
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2004 klo 21:02 muumifani kirjoitti:
uusio perhe minulla 2 lasta ent liitosta, 1 yht.
vanhimman kans menee nyt niin sukset ristiin (15v) :'( polttaa, ottaa välillä kaljaa, kotiin tulot venyy. ja isältään en saa mitään tukea päin vastoin :/ asumme eri paikkakunnilla nyt meinaa muuttaa isälleen sielä näköjään vapaampaa kasvatus.
olen todella masentunut tästä ja pelottaa mikä tulee olemaan ratkaisu.. elämme normaalia elämää mutta kun tällaisia ongelmia tulee pelkään että ex tekee elämästäni vielä kamalamman. onko ketään kohtalo toveria ja toivottavasti tästä saa tolkkua :(
Miten teillä on yleensä ollut nuo kotiintuloajat ja rajat?
Onko se nyt vasta riistäytynyt käsistä vai jo aikaisemmin?
Minä erosin keväällä ja mulla on nyt uusi suhde.Meillä on vanhin lapsi 16v. yrittänyt pidentää kotiintuloaikoja kun se meinaa että olen nyt lepsummalla tuulella.Mulla on aina ollut tiukat rajat koska kotiin tullaan ja jos niistä livetään varttia pidempään,saa rangaistukseksi kotiarestia.Mä olen sanonut että meillä eletään mun sääntöjeni mukaan ja kyllä nuo tottelee.Isänsä luona on lepsumpaa mutta sanoin exälle että ei tule mitään jos sä annat tehdä mitä vaan ja meillä on tiukka kuri,että pitäis olla samat säännöt molemmissa huusholleissa.Kyllä meillä tuo vanhin kapinoi välillä kun pitää tulla sen mielestä liika aikaisin kotiin,mutta sen kaveripiirissä on äidit siirtyneet saman kellonaikaan kun minäkin joten on helpottanut nyt.Kaljaa meillä ei ole poika ikinä ottanut eikä ole kun kerran haissut tupakalle.Sekin meni ohi kun juteltiin ja johtui siitä että halusi näyttääkun uudelle paikkakunnalle muutettiin.Keskustelemalla meillä on selvitty ja pahinta minusta on antaa periksi ja antaa lapsen muuttaa pois kotoa.Ei se niitä ongelmia poista,päinvastoin.Perheneuvola on hyvä vaihtoehto jos tuntuu ettei omat voimat riitä.
 
Meillä oli tuossa vuosi sitten samanlainen tilanne.Tosin vanhin poika on vasta 13 vuotias.Minä sitten otin itse sosiaalitoimistoon yhteyttä ja kerroin tilanteen sekä sen ettei minun sana mene enään perille ja entinen mies ei välitä tuon taivallista lapsestaan.Pikemminkin yllyttää poikaa tekemään mitä sattuu.Sosiaalitoimisto sitten otti pojan puhutteluun ja kertoi että mitä vaihtoehtoja pojalla on jos ei tyyli muutu.Poika sijoitettiin 3 kukaudeksi tuohon lähimpään lastenkotiin,tosin pääsi usein kotiin kun tilanne ei johtunut vanhemmista.Siellä oli sitten pojalla aikaa miettiä että mitä haluaa.Vieläkin olemme sosiaalitoimiston kanssa yhteydessä mutta esimerkiksi sijoitusta perhekotiin ei olla edes suunniteltu,ainoastaan pojalle on kerrottu että sellainenkin vaihtoehto on olemassa ja siellä on vielä tiukempaa kuin kotona.
Neuvoisin sinuakin ottamaan soskuun yhteyttä ja pyytämään apua itse.Silloin palvelu on paljon parempaa ja siellä edetään aika pitkälle äidin ehdoilla jos kotioloissa ei ole muuten valittamista.Ja aika usein se pysäyttää myös lapsen ajattelemaan että nyt taitavat olla aikuiset tosissaan.
 

Yhteistyössä