Mikä oikeasti auttaa tähän raskauspahoinvointiin?

  • Viestiketjun aloittaja örrrkkss
  • Ensimmäinen viesti
Ei mulla auttanu oikeesti mikään. Kylmä, suht mautonruoka ja söin usein pikkumääriä. Sillälailla sain alas edes jotain. Inkivääri auttoi hetken, sitten laattasin nekin kapselit ulos. Aika korjasi asian.
 
Miimiäinen
Mulla autto hiukan kun keittelin tuoretta inkivääriä vedessä ja join sitä litkua sitten pitkin päivää. Eihän se nyt kauheen herkkua ollu, mutta parempi sekin, kun se jatkuva oksetus :/
 
Yökkis
Aika on varmaan ainoa, joka oikeasti auttaa. Mulla auttoi hetkellisesti kävelylenkit raikkaassa ilmassa. Syömisistä kaikki kylmä ja nestemäinen pysyivät parhaiten sisällä (mehukeitot ja jogurtit, mandariinit). Tasainen syöminen on myös pakollista, vaikka ruoka ei maistukaan tai lentää kaaressa ulos.

Kaikkea vahvanmakuista ja -hajuista kannattaa välttää, mutta sen varmaan olet ihan käytännössä huomannut.. ;)
 
yksi vain
ootteko kukaan kokeilleet sea band rannekkeita?
Omakohtaista kokemusta ei tähän asiaan ole mutta lapsella niistä on jotain apua
matkapahoinvointiin. Mainostavat myös raskaana oleville niitä...
 
nhhh
Ei välttämättä auta mikään, valitettavasti...joillakin on vaan niin paha et voi joutua sairaalaankin.

Mut, kokeillahan voi kaikkea. Onko sulla pahoinvointia aamuisin, vai aina?

1. Mies tuo sulle jääpalamuoteissa jäädytettyjä mehukuutioita sänkyyn, ennenkuin nostat päätäs aamulla ylös.

2. Syö mitä tahansa, mikä vaan pysyy sisällä...

3. Suo paljon

4. Syö usein, pieniä annoksia
 
jossu
Hyvä konsti, miten saa päivän käyntiin: juo pari lasia vettä heti herättyä ja oksenna ne kaikki pois, niin kauan oksennat ettei enää vesi tai mahahappoyökkäyksiä tule. sitten on vähän parempi olo vähän aikaa. heti oksentamisen jälkeen jotain aamupalaa (mulla se oli weetabiksiä ja mehukeittoa). tämän jälkeen sitten koko ajan jotakin suuhun, ruokien välillä mulla on ollut koko ajan joku imeskeltävä karkki suussa. Ja lämpimiä ruokia(jos niitä saa millään alas) kannattee syödä tiuhaan vaikka väkisin. Ne pitää olon parempana.
 
Tehosi minulla
Ei varmaan ole sellaista konstia, joka kaikilla toimisi. Mutta minulta poisti kaiken pahoinvoinnin hiilihydraattien välttely. Tiedän, että tämä saattaa kuulostaa sellaiselta fanaattiselta "karppaus-poistaa-kaikki-kuviteltavissa-olevat-vaivat"-ylistykseltä, mutta kun se oikeasti toimi! Jos söin hiilihydraattipitoista ruokaa, vaikka ruisleipää tai tuoremehua, jonkin ajan päästä iski ellotus. Mutta kun jätin kaiken runsashiilihydraattisen pois (en siis sentään kaikkia hiilihydraatteja), olo pysyi koko ajan hyvänä. Pystyin vetelemään vaikka öljyssä paistettuja pekonimunakkaita! Ja jaksoinkin paljon paremmin muutenkin.
 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja Tehosi minulla:
Ei varmaan ole sellaista konstia, joka kaikilla toimisi. Mutta minulta poisti kaiken pahoinvoinnin hiilihydraattien välttely. Tiedän, että tämä saattaa kuulostaa sellaiselta fanaattiselta "karppaus-poistaa-kaikki-kuviteltavissa-olevat-vaivat"-ylistykseltä, mutta kun se oikeasti toimi! Jos söin hiilihydraattipitoista ruokaa, vaikka ruisleipää tai tuoremehua, jonkin ajan päästä iski ellotus. Mutta kun jätin kaiken runsashiilihydraattisen pois (en siis sentään kaikkia hiilihydraatteja), olo pysyi koko ajan hyvänä. Pystyin vetelemään vaikka öljyssä paistettuja pekonimunakkaita! Ja jaksoinkin paljon paremmin muutenkin.
Niin mutta kun se paha olo ja oksentaminen on koko ajan läsnä, ilman hiilihyd.pitoisia ruokiakin... Mainitsemasi voisi auttaa ns. lievempään pahoinvointiin?
 
Tehosi minulla
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tehosi minulla:
Ei varmaan ole sellaista konstia, joka kaikilla toimisi. Mutta minulta poisti kaiken pahoinvoinnin hiilihydraattien välttely. Tiedän, että tämä saattaa kuulostaa sellaiselta fanaattiselta "karppaus-poistaa-kaikki-kuviteltavissa-olevat-vaivat"-ylistykseltä, mutta kun se oikeasti toimi! Jos söin hiilihydraattipitoista ruokaa, vaikka ruisleipää tai tuoremehua, jonkin ajan päästä iski ellotus. Mutta kun jätin kaiken runsashiilihydraattisen pois (en siis sentään kaikkia hiilihydraatteja), olo pysyi koko ajan hyvänä. Pystyin vetelemään vaikka öljyssä paistettuja pekonimunakkaita! Ja jaksoinkin paljon paremmin muutenkin.
Niin mutta kun se paha olo ja oksentaminen on koko ajan läsnä, ilman hiilihyd.pitoisia ruokiakin... Mainitsemasi voisi auttaa ns. lievempään pahoinvointiin?

Njoo, ei minulla niin tajutonta pahoinvointia ollut - mutta olipahan kokoaikaisesti pieni paha olo melkein pari kuukautta ennen kuin tämän keksin. Voihan tätä kukin kokeilla, toimiiko itsellä. (Ehkei kuitenkaan aloittaa niistä pekonimunakkaista: )
 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja Tehosi minulla:
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tehosi minulla:
Ei varmaan ole sellaista konstia, joka kaikilla toimisi. Mutta minulta poisti kaiken pahoinvoinnin hiilihydraattien välttely. Tiedän, että tämä saattaa kuulostaa sellaiselta fanaattiselta "karppaus-poistaa-kaikki-kuviteltavissa-olevat-vaivat"-ylistykseltä, mutta kun se oikeasti toimi! Jos söin hiilihydraattipitoista ruokaa, vaikka ruisleipää tai tuoremehua, jonkin ajan päästä iski ellotus. Mutta kun jätin kaiken runsashiilihydraattisen pois (en siis sentään kaikkia hiilihydraatteja), olo pysyi koko ajan hyvänä. Pystyin vetelemään vaikka öljyssä paistettuja pekonimunakkaita! Ja jaksoinkin paljon paremmin muutenkin.
Niin mutta kun se paha olo ja oksentaminen on koko ajan läsnä, ilman hiilihyd.pitoisia ruokiakin... Mainitsemasi voisi auttaa ns. lievempään pahoinvointiin?

Njoo, ei minulla niin tajutonta pahoinvointia ollut - mutta olipahan kokoaikaisesti pieni paha olo melkein pari kuukautta ennen kuin tämän keksin. Voihan tätä kukin kokeilla, toimiiko itsellä. (Ehkei kuitenkaan aloittaa niistä pekonimunakkaista: )
:) pekonimunakkaita ei ehkä tee edes mieli ajatella siinä vaiheessa kun pelkän kaurapuuron haistaminen saa oksentamaan.
 

Yhteistyössä