Mikä neuvoksi ?

Lienee taas joku vaihe mutta kirjoitanpa koska asia askarruttaa mieltä. Meidän poika, nyt 2 v 4 kk on ns. nukutettava tapaus, ei siis itse nukahtava... (en kaipaa kommentteja että lapsi pitäisi vaan jättää yksin nukkumaan, lapset ovat YKSILÖITÄ...) :attn:

On tähän mennessä kuitenkin nukahtanut aika helposti, pari kirjaa on luettu ja sitten makaan vieressä niin kauan että nukahtaa. On ollut rauhallisena omassa sängyssään ja odotellut unta. Nyt viimeisen viikon aikana on ollut ongelmallista. Ei halua omaan sänkyyn, eikä pysy siellä ei sitten millään. Huutaa ja vaatii pois sängystä. Ei auta vaikka makaisi hiljaa vieressä reagoimatta ja yksin jos jättää kapuaa laidan yli päälleen... On vielä pinnasängyssä.
Vieressä ollessaan kun luemme kirjoja alkaa toisinaan heitellä peittoja, tyynyjä, nipistelee äitiä, lähtee olohuoneeseen juoksemaan, aika mahdoton silloin saada rauhoittumaan. No näitä pahempia kohtauksia ollut vain muutama, mutta eilenkin kesti reilusti yli tunnin eikä nukahtanut omaan sänkyyn vaan viereen josta sitten nostimme omaan sänkyyn. Yöt nukkuu suht hyvin, on aina nukkunut.

Mitähän tässä pitäisi tehdä ? Auttaisikohan tavallisen sängyn hankkiminen (se olisi varmaan jo aiheellista). Pelkään vaan että sieltä sitten lähtee liikkeelle vielä helpommin, jos sattuu heräämään esim. yöllä.

Meillä myös samanikäinen poika jota joudun myös nukuttamaan joka ilta. Laulan yleensä tuutulaulun tai pari ja sitten odotellaan unta. Poika nukkuu jatkettavassa sängyssä ja pikkusiskokin on nukkunut pojan seurana jo pidemmän aikaa. Pikkusiskon samaan huoneeseen siirtymisen jälkeen on toisinaan odottanut kiltisti sängyssä jos vaikka käyn vessassa,mutta jos liian pitkään meinaan pois olla niin nousee kyllä sängystä pois. Ja hyvää yötä täytyy aina päästä isille sanomaan,vaikka oltaisiin jo sängyssä =) Toisinaan on ollut kausia jolloin en ole saanut poikaa omaan sänkyyn vaan alkaa huutamaan heti kun yritän laittaa sinne nukkumaan. Usein öisin poika saattaa herätä yöllä ja kipittää sitten meidän huoneeseen ja kiipeää viereen =) Eli tuo vaihe saattaa mennä ohikin,kuten meillä on yleensä mennyt. Enkä ole huolissani vaikka saattaakin yöllä herätä,koska tiedän että tulee suoraan meidän väliin ja useinmiten herään itsekkin siihen. =) Suosittelen kyllä jo ihan jatkettavaa sänkyä josta pääsee helpommin kiipeämään pois,ettei tarvitse ainakaan sitä pelätä,että tipahtaa pää edellä lattialle.

Mä sinuna puhuisin pojalle innostuneena uudesta sängystä, jota lähdetään yhdessä ostamaan ... Isojen poikien sänky. Siinä samalla sit puhuisin miten siinä nukutaan, eli sinne pääsee ihan itse ja siellä nukutaan kiltisti .. En tiedä auttaako, mut näin mä tekisin. Onhan sun "pieni" jo aika iso jokatapauksessa pinnasänkyyn, jos se vaikka "ahdistaa".

Yhteistyössä