Mikä neuvoksi 11-vuotiaalle tytölle?

Mitä ihmettä mä teen tuon 11-vuotiaan likan kanssa kun kielenkäyttö on aivan kamalaa? aina ensimmäisenä kun veljet avaa suunsa niin tulee likan suusta TURPA KIINNI. Minä oon muun muassa aivovammainen, lehmä.
Vakiolauseet on ei kiinnosta, ei vois vähempää kiinnostaa. Jos joku asia ei onnistu niin ensimmäiseksi tulee #&%£$!*...

Kavereiden vanhemppien mielestä likka on aivan ihana tyttö, reipas ja kohtelias.Tyttö ihmettelee kun ei liikuta juurikaan missään, mä en yksinkertaisesti halua kun koskaan ei tiedä mitä suusta tulee.

Onko teillä ketään muuta aikuista siinä lähipiirissä ketä kuulee kun tyttö puhuu noin? Tuli vaan mieleen että jos joku toinen kauhistuis kunnolla ja sanois että "äidilles et kyllä puhu noin, ymmärrätkö itse yhtään mitä päästit suustasi"? Perään vielä saarna siitä mitä kaikkea äidit tekee lastensa puolesta. Meillä on 9v pojalla joskus rumaa kielenkäyttöä ja meillä auttaa kun jompi kumpi vanhemmista sanoo ton... Tosin teillä taitaa olla murkkuikä tulossa...
Tsemppiä!

Ihan vain tässä utelen..että käytättekö itse sellaista kieltä??? Joskus??
Jos ette, voitte hyvillä mielin sanoa että meillä ei sellaista kieltä käytetä, mekään emme niin tee, ja keksiä jonkun rangaistuksen mikäli ruma puhe jatkuu!
Hyvä on kiinnittää huomiota myös musiikkiin, televisio/video/tietokone peleihin sekä tarkastella hiukan minkälaisessa seurassa liikkuu!
Uskon että sinnikkäällä työllä on mahdollista saada hänet tajuamaan että ruma kielenkäyttö ei käy! MUTTA, se edellyttää kylläkin että ITSE ei myöskään kiroile....
Rumalla kielenkäytöllä hakee huomiota, huolehdi myös että saa huomiota muutenkin kuin käyttäytymällä rumasti!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2005 klo 18:23 roadmaster kirjoitti:
Mitä ihmettä mä teen tuon 11-vuotiaan likan kanssa kun kielenkäyttö on aivan kamalaa?
Minä sanon:"ups, olenpa kasvattanut sinut huonosti, kun käytät tuollaista kieltä. Pitääpä ottaa tehokuuri kasvatusasioissa ja jos emme kotikonstein saa asiaa kuntoon, pyydetään perheneuvolasta apua."

Yhteistyössä