[QUOTE="vieras";23450703]Lasten koti on vanhempien välinen parisuhde. Kukaan tuntemistani suunnilleen ikäisistäni ihmisistä, ei siis yksikään, oli yhteisiä lapsia tai ei, eo ole enää yhdessä saman ihmisen kanssa kuin 20-vuotiaana. Ne myöhemmällä iällä solmitut parisuhteet sensijana ovat osoittautuneet kestävämmiksi. Ihan jo tästäkin syystä MINUN mielestäni paras lastentekoikä olisi noista vaihtoehdoista 25-35.
En toisekseen lapselleni tahtoisi paineita tuon ikäasian suhteen, sikälikin suosittelisin 25-35 vuotta. Mulla oli aiemmin ideaalina, että lapset on tehtävä nuorena ja on ollut aika tuskaista, kun ei kuitenkaan ole löytynyt ketään, kenen kanssa niitä tehdä. Onneksi nyt vanhemmiten olen tajunnut, että ei se aika ole vielä loppumassa lähellekään vaikka se "biologinen" paras synnytysikä menikin jo. Suurin osa naisistahan saa joka tapauksessa ensimmäisensä huomattavasti sitä vanhempana, joten raskaaksi tuleminen myös yli 25-vuotiaana lienee täysin mahdollista. Nyt harmittaa, etten osannut relata silloin nuorempana.[/QUOTE]
Ihanko totta? Ehkä sinä tunnet sitten sattumalta vain heitä, minull ataas jokainen niihin aikoihin perheen saanut on edelleen yhdessä, mutta ne myöhemmin saanut on nyt yli 40vuotiaina eroa tekemässä. :O Ehkä nämä sinun vanhemmat ystäväsi ei vielä ole eroamassa, mutta myöhemmin on.
Nyt ei voi laskea mukaan niitä "vain" pareja, koska onhanminullakin näitä ikuisesti sinkkuja ystäviä jotka "seurustelevat" ja eroavat tuon tuosta. Mutta jokainen nuori perhe on vielä ehjä.
Ja jostain syystä tuntuu että myöhään sidotut avioliitot tppaavat katkeamaan helpommin, mutta ne ole varma. En ole nähnyt tilastoa 20-25vuotiaiden ja 25-30vuotiaiden aviolliiton eroamisista