Mikä näisää pavuissa on niin terveellistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akuakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

akuakka

Vieras
En ymärrä.
Ostin valkoisia papuja kun tarvin niitä yhteen ruokaan.
No aina mainostetaan että pavut on niin terveellisiä ja hyviä.
No eihän näissä mitään erikoista ole
tuoteseloste

energia 81kcal
proteiinia 4g
hiilihydraatti 15g
rasvaa 0.5g

Eivät ilmeisesti ole papuja vaan papuja tomaattikastikeessa. Huuhtele se tomaattikastike pois ja syö van pavut. Vastaisuudessa osta pussissa pelkkiä papuja tai linssejä ja keitä itse. Säilyketölkeissä oleva ruoka ei ole muutenkaan terveellistä.

No esim. vihreä papu (tarhapapu, härkäpapu)
energia 32kcal
proteiini 1,9
hiilihydraatti 4,1
rasva 0,2

Kokonaisenergian jakautuminen
rasva 6%
proteiini 25%
hiilihydraatti imeytyvä 52%
alkoholi 0%
kuitu, kokonais- 14%
orgaaniset hapot 3%
sokerialkoholi 0%

[QUOTE="vieras";24938798]Eivät ilmeisesti ole papuja vaan papuja tomaattikastikeessa. Huuhtele se tomaattikastike pois ja syö van pavut. Vastaisuudessa osta pussissa pelkkiä papuja tai linssejä ja keitä itse. Säilyketölkeissä oleva ruoka ei ole muutenkaan terveellistä.[/QUOTE]
Tässä oikeiden papujen tuotesisältö. Kuitu hidastaa hiilihydraattien imeytymistä.
Valkoiset pavut | GoGreen

[QUOTE="Anne";24938811]No esim. vihreä papu (tarhapapu, härkäpapu)
energia 32kcal
proteiini 1,9
hiilihydraatti 4,1
rasva 0,2

Kokonaisenergian jakautuminen
rasva 6%
proteiini 25%
hiilihydraatti imeytyvä 52%
alkoholi 0%
kuitu, kokonais- 14%
orgaaniset hapot 3%
sokerialkoholi 0%[/QUOTE]
Vihreät paput eivät ole papuja varsinaisessa merkityksessä, vaan lähinnä vihanneksia.

Ulkomaisuuteen vetoavalle sanoisin, että saahan niistä kuitenkin proteiinia, jonka tuottamiseen ei ole ensin tarvinnut syöttää ruokaa eläimille. En ole itse kyllä kasvissyöjä, mutta tottahan tuo on. Ja että lihantuotanto lisää esim. hiilidioksidipäästöjä. Tosin itse en ole edes vakuuttunut että ilmastonmuutos johtuu hiilidioksidista.

Yhteistyössä