Mikä mun mahalla oikein on??

  • Viestiketjun aloittaja kupru
  • Ensimmäinen viesti
kupru
Välillä maha on kovalla, kun jotain kuivia taatelaita pusertaisi, välillä raikaa varpusparvi että hyvä kun vessaan ehtii. Pieruilla kustantaisi koko talon sähköt vuodeksi. Nipistelee ja kirpistelee kuin umpisolmussa olisi koko suolisto :(
 
kupru
[QUOTE="hmm";28380657]Laktoosi-intoleranssi?[/QUOTE]

On sekin, todettu 20v sitten, käytän vain laktoosittomia ja aika vähän. Mut tämä on erilaista ja vaivannut jotain vähän yli viikon.
 
Välillä maha on kovalla, kun jotain kuivia taatelaita pusertaisi, välillä raikaa varpusparvi että hyvä kun vessaan ehtii. Pieruilla kustantaisi koko talon sähköt vuodeksi. Nipistelee ja kirpistelee kuin umpisolmussa olisi koko suolisto :(
Ei mulla itse ongelmaan ole ratkaisua mutta tulipa vaan mieleen että anoppi käy usein paskalla ennen syömistä ja ruokapöydässä sitten tekee jokseenkin tämän kaltaisen läpileikkauksen suolisto-ongelmistaan.
Jossain lasten synttärikutsuilla tekisi mieli maastoutua myötähäpeästä maton alle kun se tilittää tätä muillekin synttärivieraille.
 
"paula"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30559074:
varmaan juuri tuo lakstoosi-intolerannsi. mun lapsilla alkanut juuri noilla oireilla

Niin luulin minäkin kauan sitten, mutta kun tuli luomumaito kauppaan, hyvin sopi - ja n iin on sopinut monelle muullekin, mut eihän sitä uskalla kokeilla, jos on varma asiasta. Se hyla tarkoittaa hyvin vähän lakstoosia, mut hyla-luomumaitoa ei ole. Monissa laktoosittomissa tuotteissa on karrageenia, ja niiden kokeilut on tooosi paha juttu monelle:-(

Mut kauheesti täytyy tietää, mitä mikä tuottee, esim soijamaitoa ennenmuinoin tyrkytettiin... Kamalaa, kun tietää, et just se ulkolainen soija on ollut GMO ja just sen mukana tuli aina salmonellaa. Sehän täytyi kuumentaa AINA uli 60- asteiseksi tuolla rehutehtaalla, mut niin vaan pääsi käymään, et saastuneet rehut pääsi markkinoille. Miten ne tilat selvis, ei kerro kukaan...

Raisio sulkee kasviöljytehtaansa - Talous - Turun Sanomat

Metsureiden ja moottorisahojen vähenemisen vuoksi tuo tehdas piti sulkea. Eihän niitä monikaan enää käytä, kun on monitoimikoneet:-D

Halpaa ylijäämäöljyä on sitten uritetty syöttää ihmisille, vaikka niistä tulee pahanmakuista ruokaa:-(
 
vierailija
..."viisikymppinen isoäiti, post: 30559074, member: 121856"]
varmaan juuri tuo lakstoosi-intolerannsi. mun lapsilla alkanut juuri noilla oireilla
[/QUOTE]
Ostitko lqktaasinappuloita ?
 
vierailija
Maidolle voi olla allerginen kahdella eri tavalla joko maitosokerille eli laktoosille tai maitoproteiinille. Maitoproteiinille allerginen ei voi syödä mitään maitotuotetta.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieravuohenmqitotuotteita k2:
Maidolle voi olla allerginen kahdella eri tavalla joko maitosokerille eli laktoosille tai maitoproteiinille. Maitoproteiinille allerginen ei voi syödä mitään maitotuotetta.
Niin on. Mut vuohenmaitotuotteita kannattaa kokeilla kun se on niin erilaista.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Höpö höpö!
Sun täytyy mennä kielikurssille. Ihminen ei kasva ilman mitään proteiinia. Pelkistä pavuista saa lektiinimyrkytyksen.
Kirjoitan kokemuksesta olen itse maitoproteiiniallergikko samoin aikuinen poikani. Ole ollut 50 vuotta ilman maitotuotteita ja välttänyt liiallista proteiinia ravinnossani. Kasvusta, olen 180 cm ja poikani 196 cm eli ei se ole ainakaan maitoproteiinista kiinni.
 

Yhteistyössä