mikä meni pieleen unikoulussa?

meillä on pidetty unikoulua jo ainakin kaksi kuukautta! nukahtaa aina huudon kanssa. Sitten ottaa muutaman tunnin yhtäjaksoiset unet ja sen jälkeen alkaa loputon peiton päälle laittaminen. Jos ei heti laita peittoa alkaa kauhea karjuminen, jota saattaakin sitten jatkua parikin tuntia.

Ruokaa ei saa ennen 6 aamulla, mutta sitten on kyllä annettava, koska huuto yltyy taas ihan älytömäksi. Sen jälkeen jatkaa unia 1-1.5 h.

Eli illalla menee nukkumaan, huudon kanssa, joskus pidemman joskus lyhmmmän huudon, mutta ei koskaan ilman sitä. Niin noin kahdeksan aikoihin. Sitten puolen yön jälkeen alkaa se heräily, yleen sä tunnin-3 välein.

Nukahtaa yleensä aiina sitten kun on saanut peiton päälle, mutta unipussia ei ala käyttämään. Mitä ihmettä voi tehdä tämän kanssa. Nukkunut en ole yhtäjaksoisesti ainakaan 11 kuukauteen. Vauva nyt siis 10 kk ja sitä ennen valvotti jo viimeisten kuukausien ajan ihan kitett'ävästi.



MIes on allut jonkin yön vauvan kanssa aina silloin tällöin, mutta en vaan saa enää nukuttua silloinkaan kun saisi :eek:
Auttakaa minua väsyttää.

Ps. isoveli on pari vuotias, joten päivälläkään ei voi nukkua, kun on oltava isoveljen kanssa.
 

Meillä nukuttiin ensimmäiset neljäkuukautta hyvin, kerran herättiin syömään öisin. Sen jälkeen alkoikin yöhulinoinit/kiukut. Aloin tyhmänä antamaan maitoa joka helpoitti vain hetkellisesti. Mieheni ei suostunut siirtymään omaan huoneeseen, eikä antanut pojan huutaa. Kokeilin yksin ollessani neljä yötä unikoulua, kiukku vain yltyi, ja minun väsymykseni. Joten jatkoin samaan vanhaan tapaan. Lääkärissä olessani kerroin herääväni antamaan pojalle maitoa tunnin välein, välillä kolmen tunnin välein. Oli jo aikaisemmin puhuttu yömaidon poistamisesta. Keskusteltuani lääkärin kanssa, hän totesi vain jollei mieheni anna periksi maidon lopetukseen, joka helpottaisi kaikkien olotilaa, ei ole vaihtoehtona,kuin viedä poika kolmena iltana yöksi sairaalaan nukkumaan. Siellä he lopettaisivat maidon ja tekisivät unikoulua. Tämän kuultuaan mieheni siirtyi kuukaudeksi pois. Kiukuttelua, ja heräämisiä jatkui meillä vähän yli viikon. Olin kovana pojan suhteen, enkä edes käynyt lepyttämässä, enkä antanut tuttia. kuukauden nukkui hyvin, nyt on ollut allergiaoireita, joten yöt risaisia. Olen nyt antanut tuttia öisin. Minulle ehdotettiin siirtämään poika omaan huoneeseen, jotta muutkin saisivat nukkua. minusta se tuntui pahalta, emme siirtäneet. Hän on nyt 10,5kk. pian aika siirtää omaan huoneeseen.
Toivottavasti teillä helpottuu yöt! Tsemiä ja jaksamisia
 
Miten ei niin ala unipussia käyttämään? Lapsi tottuu nopeasti. Unipussi, oma huone rauhotti meillä selvästi. tuteista ja tuttipulloista luopuminen kokonaan. unilelu vain kainaloon. Kun ei palveluja ole tiedossa yöllä niin alkaa nukkumaan. Tämän ikäiset osaa manipuloida aika lahjakkaasti ja taito vaan paranee kasvun myötä, joten nyt kantsii olla tiukka.
 
Minä tulin siihen tulokseen esikoisen kanssa aikoinaan, että jos unikoulu ei tuota tulosta viikossa, niin sitten lapsi ei ole valmis nukumaan yötään yhteen putkeen ilman maitotankkausta. Meillä apua toi homeopaattinen kamomilla, jota saa luontaistuotekaupoista, kannattaa kokeilla sitä rauhattomiin iltoihin.

Tuossa iässä myös liikkuminen tuo oman lisänsä yöhulinointiin. Tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti tilanne helpottuu pian tai saat jostain fyysistä apua! :hug:
 

Yhteistyössä