Mikä mahtaa vaivata aikuista ihmistä, joka ei puhu mitään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hän varmuudella kuulee ja ainakin hänen pitäisi ymmärrtää suomen kieltä koska hän on asunut kokok ikänsä suomessa ympäristössä, jossa suomen kieltä puhutaan mutta hän ei kuitenkaan reagoi puheeseen kun hänelle puhutaan suomea? Eikä hän reagoi millään tavalla mihinkään muuhunkaan puhumiseen, ei siis esimerkiksi englannin tai ruotsin kieleen? Ei hän ainakaan vaikeasti kehitysvammainen voi olla, koska hän toimii melko tavallisesti ja osaa tehdä monia asioita itse eikä siis ole muiden apua asipiden tekemiseen. Siis ei esimerkiksi pukeutumiseen, peseytymiseen, syömiseen tai mihinkään muuhunkaan. Hän ei kuitenkaan reagoi puheeseen eikä koskaan puhu itse. Kuitenkin hän saattaa yskiä, aivastaa tai nauraa eli hän osaa pitää ääntä mutta ei puhu mitään eikä reagoi puheeseen. Eikä hän vaikuta olevan kiinnostunut muiden ihmisten olemassaolosta mutta vaikuttaa kuitenkin olevan tietoinen ihmisten olemassaolosta.
 
Oiskohan mutismi?
Itselläni aiheuttaa tuon joku ihminen jota en vaan voi sietää ja sillon olen täysin hiljaa, enkä puhu mitään. Yks tuollainen henkilö on lähipiirissä ja en tiedä, mulla oli heti ensinäkemältä jo se tunne, että en voi sietää koko ihmistä. Joku siinä tökkii vastaan ja ei ole mitään puhuttavaa koko ihmiselle. Tuon takia olin jouluaaton kotona ja sanoin miehelleni, että jään kotiin, koska olen kipeenä. Syy oli se, että en halunnut todellakaan olla samassa paikassa tuon yhden ihmisen takia. En osaa selittää, mikä siinä on ja enkä sitä mikä on se mikä tökkii vastaan siinä ihmisessä.
 

Yhteistyössä