Mikä lanka hyvä pipon tekemiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kultakimpale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kultakimpale

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
9 563
0
36
Ajattelin virkata tytölle pipon. Mikähän lanka olis siihen hyvä, ettei kutita?

Viime keväänä tein, olikohan se 7 veljestä langasta ja se kutitti eikä tytsy tykännyt sitä pitää.

*muoks* tarkastin Novitan sivuilta niin oli se 7 velj. lanka mistä viimeksi tein. Tyttö ihastu siihen Jättiraita (867) joten ostin enkä ajatellut kutiavuutta :/

7 veljestä ja Nalle ovat molemmat villa-polyamidiseosta, Nalle vain ohuempana. Hyvää sukkiin, mutta vähän karkeaa pipoon. Vähemmän kutittavia ovat merino, alpakka, silkki-villa-seos ja suomalaisten perinnelampaiden villa, jos sellaista aarretta jostakin saa. Markettilangoista akryyli ei kutita, mutta kestää heikosti kulutusta. Bambusta ja puuvillastakin voi tehdä pipoja, ainakin vähän lämpimämmille säille.

Riippuu ihan miten herkkä iho on.
Itse en siedä ollenkaan mitään "normivillalankoja" eli 7veljestä, nalle ym, varsinkaan pipossa, kutittaa aina otsaa.
Mut novitan luxus cloud, tai siis se novitan bambuvillalanka, 65%villaa 35% bambua tai jotain sinnepäin, on käyny tosi hyvin.
Ei kutita eikä tunnu pahalta. Siinä on ihan ok värejäkin mun mielestä, ja on helppo neuloa ja kestää konepesun. Meillä koko perheelle oon tehny pipot siitä just siks että tuntuu sopivan herkemmällekin iholle. (Ja raaskii ostaa vaikka on vähän enemmän hintaa kun pipoon ei kamalan monta kerää mene, mulla omaan meni vähän reilu kerä, pienimmän lapsen pipoon reilusti alle kerä.)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en siedä ollenkaan mitään "normivillalankoja" eli 7veljestä, nalle ym, varsinkaan pipossa, kutittaa aina otsaa.
Mut novitan luxus cloud, tai siis se novitan bambuvillalanka, 65%villaa 35% bambua tai jotain sinnepäin, on käyny tosi hyvin.
Ei kutita eikä tunnu pahalta. Siinä on ihan ok värejäkin mun mielestä, ja on helppo neuloa ja kestää konepesun. Meillä koko perheelle oon tehny pipot siitä just siks että tuntuu sopivan herkemmällekin iholle. (Ja raaskii ostaa vaikka on vähän enemmän hintaa kun pipoon ei kamalan monta kerää mene, mulla omaan meni vähän reilu kerä, pienimmän lapsen pipoon reilusti alle kerä.)

Vähän vajaa 4v lapsen pipoon riittää varmasti se kerä

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Vähän vajaa 4v lapsen pipoon riittää varmasti se kerä

Joo, varmaan riittää. Mulla siis ihan vauvalle meni reilusti alle kerä, parivuotiaan pipoon riitti kans alle kerä ja koululaiselle meni jo reilu kerä. Riippuu miten pitkän pipon tekee tietty myös, kai jotkut on saanu yhdestä kerästä aikuisellekin, mut mä teen aika reilun kokoisia pipoja;)

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Minkä mallista pipoa pieni sydän on tekemässä lapselleen? jos saa udella?

Sellaista peruspipoa. Samanlaista mitä viime vuonna viitosluokkalaiset teki käsitöissä. Olin avustajana kässätunnilla ja opin itsekkin virkkaamaan :D

Yhteistyössä