Mikä kuppikoko ja mistä rintaliivit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neppis"

Vieras
Olipas avuttoman kuuloinen otsikko :) No, asia on se että olen noin 10 vuotta käyttänyt H&M:n ja Lindexin rintsikoita. Nyt tuntuu, ettei ne enää sovi enkä löydä enää sopivaa kokoa! 75B koko (jota yleensä olen ostanut) on liian iso ympärysmitaltaan, 70B liian pieni kupista, 70C liian iso kupista, 65C liian kireä ympärysmitaltaan... Mitä kokoa tässä nyt pitäisi käyttää? Mittasin mittanauhalla, sain mitaksi rinnan alta 73cm (napakka) ja rinnan päältä 87-89cm mittanauhan kireydestä riippuen.
Pakko varmaan marssia johonkin alusvaatekauppaan, mutta mihin? Mistä saa hyviä rintsikoita kohtuuhintaan? Sanotaan että alle 50 euroa. Tuokin tuntuu jo paljolta, kun on tottunut maksamaan rintsikoista 10-20e :D toisaalta laadusta olen ehdottomasti valmis maksamaan muutaman kympin lisää.
Vinkkejä?? :)

Rohkeasti liikeeseen vaan apua pyytämään! Edulliset jos haluat, niin Change tai Lindex?
Sovitteluahan tuo vaatii, erilaisissa malleissa sopii eri koot. Eli jossain mallissa 70B voi olla liian pieni, ja jossain 70C liian suuri, mutta jossain ne voivat sopiakin.

Mulla sama ongelma, tosin se kuppikoko kokoa suurempi. Rinnat on niin löystyneet tässä iässä ja imetysten jälkeen (yhteensä 5 vuotta, kun kaikki lapset lasketaan), että ehkä se vika ainakin mulla on siinä. Yhdet hyvät urheiluliivit ostin (60e) enkä meinaa raaskia käyttää nitä kuin töissä, jossa hyvä tuki on tarpeen. Kotona oon yleensä ilman, kun en tykkää, eikä ole sopivia/mukavia.

Changesta oon saanu ihan hyvää ja asiallista palvelua. Voithan sä myyjältä apua pyytäessä sanoa että haluat sovittaa rauhassa,että et halua hänen seuraavan kun vaihdat liivejä. Kyllähän se myyjä sen istuvuuden näkee sillon kun liivit päällä,ei sen sun paljaita rintoja tartte nähdä..

Suosittelen kyllä käymään ihan liiviliikkeessä selvittääksesi oikean kokosi. Myyjä on liikkeessä juuri Sinua varten ja ammattitaitoinen myyjä kyllä kuuntelee toiveesi sovitussessiosta.

Itse olen ostanut liivit liiviliikkeistä jo yläasteelta asti, enkä voisi kuvitellakaan markettien halppisliivejä päälleni! (tosin nykyään ei enää löydy kokojakaan kuin erikoisliikkeistä :P ) Laatu ja mukavuus maksaa mutta olen tottunut pulittamaan liivistä sen 50-80€

Sulla on kyllä aloittaja sen verran pienet rinnat että turhaan haaskaat rahaa joihnkin kalliisiin liiveihin, kun ei sun rinnat tarvi niin paljon tukea kuin jotkut sellaiset rinnat joihin ei löydy normiliikkeistä kokoja.

Alusvaateliikkeen myyjän luulisi osaavan homman, mutta minulle halutaan myydä puoliväkisin liivejä, joiden kuppi on liian iso ja ympärys liian pieni. Jälkimmäiseen on perusteluna, että "muuten liivi ei tue; ei tämä ole kireä kun ei tämä painu sinun ihoosi" (mihin se painuisi, olen mallia kuivan kesän orava). Liian ison kupin ideaan en näe muuta syytä, kuin että jotakin on pakko saada myydyksi. Eväitäni voisin säilyttää liiveissä, joissa on B-kuppi (ja ympärysmitta 70, "että se tukee").

Myyjään ei kannata sokeasti luottaa. Sovita, pidä liivejä hetki ylläsi, kurottele käsilläsi sivuille ja ylös, kumartele sovituskopissa. Jos myyjä haluaa kurkkia, sano että rukoilet.

Olen kahdesti nimittäin ostanut myyjän avustuksella liivit ja juuri samoin on käynyt, helkkarin kireä ympärysmitta ja isot kupit. Luotan omaan tuntumaan paljon enemmän.
Alusvaateliikkeen myyjän luulisi osaavan homman, mutta minulle halutaan myydä puoliväkisin liivejä, joiden kuppi on liian iso ja ympärys liian pieni. Jälkimmäiseen on perusteluna, että "muuten liivi ei tue; ei tämä ole kireä kun ei tämä painu sinun ihoosi" (mihin se painuisi, olen mallia kuivan kesän orava). Liian ison kupin ideaan en näe muuta syytä, kuin että jotakin on pakko saada myydyksi. Eväitäni voisin säilyttää liiveissä, joissa on B-kuppi (ja ympärysmitta 70, "että se tukee").

Myyjään ei kannata sokeasti luottaa. Sovita, pidä liivejä hetki ylläsi, kurottele käsilläsi sivuille ja ylös, kumartele sovituskopissa. Jos myyjä haluaa kurkkia, sano että rukoilet.

Minäkin oon kuullut ihmisiltä vastaavia kokemuksia kuin Rigelillä, siksi ostankin liivini aina oman pään mukaan ja oon ihan varma että ne on sopivat kun on mukavat päällä.

Minäkin oon kuullut ihmisiltä vastaavia kokemuksia kuin Rigelillä, siksi ostankin liivini aina oman pään mukaan ja oon ihan varma että ne on sopivat kun on mukavat päällä.
+ oleellinen juttu: ovat mukavat päällä kun olkaimet eivät putoa.

Minulta myyjä kysyi tätä liivien ominaisuutta manaillessani "tiesitkö, että näiden olkaimien pituutta voi säätää...?" Tiesin.

Mulla on 75C, ostan vain Marlies Dekkersin liivejä.
Maksavat sen reilun satasen, mutta kestävät moitteettomina monta vuotta.

Ja palauttivat kuukaudessa mun imetyksestä lurtsahtaneet rinnat. :D