Mikä kuivakakku jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä teen arabialaisen maustekakun, Kentakialaisen kakun, Sitruunakakku ois kans herkkua, en tiä vaan passaako se joulun tarjonnaisiin. Ois kyl ihanan kevyt ja raikas kakku kaiken raskaan ja rasvaisen syömisen jälkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Mä teen arabialaisen maustekakun, Kentakialaisen kakun, Sitruunakakku ois kans herkkua, en tiä vaan passaako se joulun tarjonnaisiin. Ois kyl ihanan kevyt ja raikas kakku kaiken raskaan ja rasvaisen syömisen jälkeen :)

arabialainen maustekakku kuulostaa hyvältä , mitä siihen tulee ??

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
taatelikakku olis hyvää , mut en osaa leipoa :(

Kahvikaisan taatelikakku
Makea leivonnainen / Kahvikakku

2 kakkua
Aktiivinen valmistusaika: 25 min
Passiivinen valmistusaika: 1 t 15 min

2 pkt (à 250 g) taateleita
6 dl vahvaa kahvijuomaa
4 dl sokeria
400 g voita tai margariinia
4 munaa
6 dl vehnäjauhoja
1 dl perunajauhoja
4 tl leivinjauhetta
4 tl vaniljasokeria
2 tl inkivääriä

Paloittele taatelit ja pane ne kattilaan. Mittaa päälle vahva kahvijuoma sekä sokeri ja keitä miedolla lämmöllä soseeksi silloin tällöin sekoittaen.

Paloittele rasva kuumaan soseeseen ja anna jäähtyä.

Lisää joukkoon munat yksitellen vatkaten sekä keskenään sekoitetut kuivat aineet.

Jaa taikina voideltuihin ja korppujauhotettuihin kakkuvuokiin ja paista 175 asteessa noin tunnin ajan.

Arabialaiseen maustekakkuun:
Voita, sokeria, kananmunaa, vehnäjauhoja, soodaa, leivjauhetta, vaniljasokeria, hienonnettua mantelia,kanelia, kaakaota, suolaa, maitoa,
Kuorrutus:
voita, munan keltuainen, tomusokeria, kaakaojauhetta, kanelia, kahvia, vanilliini sokeria

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:

arabialainen maustekakku kuulostaa hyvältä , mitä siihen tulee ??

Arabialainen maustekakku
Valmistusaika: yli 60 min
Tulosta
Lähetä
Uusi haku
Määrä Aines
200,0 g margariinia
3,8 dl sokeria
3 kananmunaa
5,0 dl vehnäjauhoja
0,5 tl soodaa
0,5 tl leivinjauhetta
1,0 tl kanelia
1,0 tl vaniljasokeria
2,0 rkl kaakaojauhetta
1,0 dl mantelilastuja rouhittuna
2,0 dl kevytkermaa
kuorrutus:
6,0 rkl voisulaa
1 keltuainen
2,5 tl kanelia
2-3 rkl kylmää kahvia

Vaahdota rasva ja sokeri. Lisää kananmunat yksitellen hyvin vatkaten. Sekoita vehnäjauhoihin sooda, leivinjauhe, kaneli, vaniljasokeri, kaakaojauhe ja rouhitut mantelilastut ja lisää taikinaan. Sekoita lopuksi joukkoon kevytkerma.
Kaada tilavaan, voideltuun rengasvuokaan ja paista 175 asteessa noin 1 tunti.
Sekoita kaikki kuorrutuksen aineet keskenään ja levitä jäähtyneen kakun päälle. Voit kuorruttaa kakun myös sulatetulla taloussuklaalla.

mä teen taatelikakkua, niin hyvää jotta kaveri ajo hesasta siks että saa moisen itelleen :laugh:
Sit teen piimäkakun ja enkelten ruokaa paholaisenkakussa, ei kyllä perinteinen kakku, mut taivaallisen hyvää.. :p

Päättömälle ratsumiehelle, tuo mun ohje on idiootti varma.. :xmas:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä