Mikä kristinuskon suuntaus on mielestäsi kiehtovin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ortodoksisuus, evankelis-luterilaisuus ja sen alalajeina mm. körttiläisyys, lestadiolaisuus, viidesläisyys? Vai helluntailaisuus, vapaakirkollisuus, baptismi, katolisuus, adventismi...?
 
Kristinuskoa ja mystiikkaa ei pidä yhdistää.
Kristinuskossa ei ole MITÄÄN mystistä.

Kristinusko on tätä:
-oot tullu omakohtaiseen uskoon
-omat vaatteet eikä kaapuja
-vedät sitä makaronilaatikkoa naamaan
-käyt töissä (jos töitä on. Jos ei ole, kiin rukoile sellaista) ja jos on lapsia, niin sun tenavas on eskarissa ja koulussa ja niille pitää ostaa luistimet ja sukset :)
-sit rukoilet ihmisten ja ittes puolesta. Joskus Jumala antaa rukouksessa joitain näkyjä ja kivoja fiiliksiä, mut yleensä on semmoinen perusrauha. Niin. Rauha.
-sit oot rehellinen, luotettava, ahkera, ymmärtäväinen. Käyt kolaamassa mummolle lumet ja vippaat köyhälle perheelle rahaa
-tulee rukousvastauskia. Tulee joskus ihmeitäkin. Sit on piiiiitkiä aikoja kun ei tapahdu mitään, Jumala koettelee niinä aikoina uskollisuutta.
-luet Raamattua sen minkä jaksat, hyvä olla seurakunnassa jne.
-jos uskallat, niin voit kertoa muille Jeesuksesta. Se on hauskaa. :) Jos Jumala antaa lähetyskäskyn niin viidakkoon vaan että rytisee.
-musiikki? Soita vaikka läskibassoa.

Jeesuksessa ei ole mitään mystistä. Hän on kuin maailman mukavin ystävä, terapeutti, lääkäri. Isoveli ❤
Jumalan enkelit tekee täysillä työtä pimeyden voimien kimpussa. Välillä tulee voittoja, välillä häviöitä, siihen vaikuttaa ihmisen itsensä tahtokin, ketä haluaa seurata.

Siinä se. Ei jotain kaapumuminaa suitsukkeiden kans, höpisten jostain Autuaan Jumalansynnyttäjän Taivaaseennousun salaisuudesta jota mietiskellään sen 500 vuotta jossain luostarissa. EI.

Lukekaa Uutta Testamenttia. Siellä hikiset äijät eli uskoa iloisella ja konkreettisella tavalla todeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kristinuskoa ja mystiikkaa ei pidä yhdistää.
Kristinuskossa ei ole MITÄÄN mystistä.

Kristinusko on tätä:
-oot tullu omakohtaiseen uskoon
-omat vaatteet eikä kaapuja
-vedät sitä makaronilaatikkoa naamaan
-käyt töissä ja jos on lapsia niin sun tenavas on eskarissa ja koulussa ja niille pitää ostaa luistimet ja sukset
-sit rukoilet ihmisten ja ittes puolesta. Joskus Jumala antaa rukouksessa joitain näkyjä ja kivoja fiiliksiä, mut yleensä on semmoinen perusrauha. Niin. Rauha.
-sit oot rehellinen, luotettava, ahkera, ymmärtäväinen. Käyt kolaamassa mummolle lumet ja vippaat köyhälle perheelle rahaa
-rulee rukousvastauskia. Tulee joskus ihmeitäkin. Sit on piiiiitkiä aikoja kun ei tapahdu mitään, Jumala koettelee niinä aikoina uskollisuutta
-luet Raamattua sen minkä jaksat, hyvä olla seurakunnassa jne.
-jos uskallat, niin voit kertoa muille Jeesuksesta. Se on hauskaa. Jos Jumala antaa lähetyskäskyn niin viidakkoon vaan että rytisee.
-musiikki? Soita vaikka läskibassoa.

Jeesuksessa ei ole mitään mystistä. Hän on kuin maailman mukavin ystävä, terapeutti, lääkäri. Isoveli
Jumalan enkelit tekee täysillä työtä pimeyden voimien kimpussa. Välillä tulee voittoja, välillä häviöitä, siihen vaikuttaa ihmisen itsensä tahtokin, ketä haluaa seurata.

Siinä se. Ei jotain kaapumuminaa suitsukkeiden kans, höpisten jostain Autuaan Jumalansynnyttäjän Taivaaseennousun salaisuudesta jota mietiskellään sen 500 vuotta jossain luostarissa. EI.

Lukekaa Uutta Testamenttia. Siellä hikiset äijät eli uskoa iloisella ja konkreettisella tavalla todeksi.

Just joo. Vangittiin, poltettiin, hirtettiin, mestattiin...
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria

Just joo. Vangittiin, poltettiin, hirtettiin, mestattiin...
No minkäs mä teen, kun ei mua Suomessa (ainakaan vielä) hirtetä vaikka menisin keskelle toria huutamaan Jeesusta?

Moni tietää että olen uskossa. Ovat liian mukavia mulle silti?

Ja se lähetyskäsky puuttuu edelleen. Jos Jumala haluis mun menevän vaikka Kambodzhaan, nii ois kertonu sen aikaa sitten. En mä voi lähteä, jos ei ole kutsua.
 
No minkäs mä teen, kun ei mua Suomessa (ainakaan vielä) hirtetä vaikka menisin keskelle toria huutamaan Jeesusta?

Moni tietää että olen uskossa. Ovat liian mukavia mulle silti?

Ja se lähetyskäsky puuttuu edelleen. Jos Jumala haluis mun menevän vaikka Kambodzhaan, nii ois kertonu sen aikaa sitten. En mä voi lähteä, jos ei ole kutsua.

En mä tuota tarkoittanut mut miksi sä jumalalta käskyä kaipaan kun Jeesushan sen jo esitti?
 
Ai ei vai?


Ei Jumala tai Jeesus käskenyt tappamaan.


Jos ihmiset tulitsivat väärin ni se oli ihmisten kämmi. Aivan kuten sulle taisi käydä.
 
Sepäs!

Sä teet sitä jo. Täälläkin.
Tarjoa pullaa jollekulle kaapuun pukeutuvalle rouvalle ja kerro. HYvällä tuurilla pelastat sen ja sen tyttäret joltain kunniamurhalta.
Mutku mä en tunne mamuja.

Siis vielä selostan.
-on semmoine yleinen evankeliointikehotus, lähetyskäsky, joka koskee uskovan asuinympäristöä. Mutta se ei ole jehovatyylistä "paasataan tasaisesti koko kortteli". Mä en puhu, jos ei Jumala johdata. Jumala tietää, kuka kaipaa kuulla Jeesuksesta ja kuka ei.
-sit on erikseen lähetyskäsky ulkomaille. Ja voi pojat kun se on hauskaa, miten se johdatetaan:
Raamatussa sanotaan, että moni asia vahvistetaan 2-3 kertaa.
1) Jumala antaa uskovalle ensin hingun mennä vaikkapa Egyptiin.
No sit uskova alkaa funtsia että häh, oliko tää oman pään tuotosta vai ei
2) uskova menee seurakuntaan ja pastori/esirukoilija sanoo sen uskovan Egypti-aikeista tietämättä "mä näen pyramideja sun kohdalla" tai "olet just saanut kutsun Jumalalta lähetystyöhön, tottele sitä."
3) jos uskova vielä epäröi (Egyptiin muuttaminen ei oo yksiselitteinen asia), niin sitten hän alkaa huomaa että rahoitus alkaa järkkääntyä, töistä onnistuu tosi hyvin vaikka ööö virkavapaan otto jne. Kohdemaassa kämppä järkkääntyy ihmeen kaupalla jne.

Ylläoleva on hyvin tavallinen tarina.
Kun Jumala lähettää, Hän myös varustaa.
Jos Jumala ei ole lähettänyt vaan ihminen touhuilee omiaan, niin se homma karahtaa kiville tai on tuskaista.
 
Mutku mä en tunne mamuja.

Siis vielä selostan.
-on semmoine yleinen evankeliointikehotus, lähetyskäsky, joka koskee uskovan asuinympäristöä. Mutta se ei ole jehovatyylistä "paasataan tasaisesti koko kortteli". Mä en puhu, jos ei Jumala johdata. Jumala tietää, kuka kaipaa kuulla Jeesuksesta ja kuka ei.
-sit on erikseen lähetyskäsky ulkomaille. Ja voi pojat kun se on hauskaa, miten se johdatetaan:
Raamatussa sanotaan, että moni asia vahvistetaan 2-3 kertaa.
1) Jumala antaa uskovalle ensin hingun mennä vaikkapa Egyptiin.
No sit uskova alkaa funtsia että häh, oliko tää oman pään tuotosta vai ei
2) uskova menee seurakuntaan ja pastori/esirukoilija sanoo "mä näen pyramideja sun kohdalla" tai "olet just saanut kutsun Jumalalta lähetystyöhön, tottele sitä."
3) jos uskova vielä epäröi (Egyptiin muuttaminen ei oo yksiselitteinen asia), niin sitten hän alkaa huomaa että rahoitus alkaa järkkääntyä, töistä onnistuu tosi hyvin vaikka ööö virkavapaan otto jne. Kohdemaassa kämppä järkkääntyy ihmeen kaupalla jne.

Ylläoleva on hyvin tavallinen tarina.
Kun Jumala lähettää, Hän myös varustaa.
Jos Jumala ei ole lähettänyt vaan ihminen touhuilee omiaan, niin se homma karahtaa kiville tai on tuskaista.

Höpöhöpö.

Sä osaat! Kerro se sille joka luulee jumalan olevan vain jotain mikä sallii miehen tappaa tyttärensä.

(vai ovatko sutkin seurakuntasi isokenköiset lytänneet?)
 
Tää piti laittaa alkajaisiksi!

Latte-herra on hyvä ja lukee tästä ketjusta mun aloituksen.
Montako ihmistä Jeesus ja opetuslapset+oppilaansa tappoi? :sneaky:

 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Ei Jumala tai Jeesus käskenyt tappamaan.


Jos ihmiset tulitsivat väärin ni se oli ihmisten kämmi. Aivan kuten sulle taisi käydä.
Hmmm, ai ei vai? Sulle vaan nyt kävi kämmit ;)


  • Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
  • 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
  • Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
  • Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
  • Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
  • Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
  • 2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."

Täältä voit tutustua lisää krissejen loputtomaan väkivaltaan :(

 

Yhteistyössä