Mikä infektio sääressä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoa"

Vieras
Osaisiko kukaan ehdottaa kuvauksen perusteella, mikä infektio mulla voisi olla sääressä? Noin viikon ajan siinä on ollut LITTEÄ pyöreä läntti, jonka reunat ovat kirkkaanpunaiset ja keskusta vaalea. Nyt se on kasvanut noin euron kolikon kokoiseksi ja vieressä on toinen ihan pieni vastaava alue. Lisäksi pieniä punaisia pisteitä näkyy juuri ja juuri ihossa ympärillä. Isomman läntin keskusta painuu kuopalle, kun sitä varovasti painaa. Olen yrittänyt nyt desinfioida sitä ja laittaa Bacibact voidetta, mutta ei tunnu auttavan.

Ei näytä ainakaan tyypilliseltä paiseelta, märkäruvelta tai karvatupentulehdukselta...

Joo se on vain sääressä. Iho ei erityisemmin kuumota tms, et ei se kyllä ruusultakaan suoraan vaikuta. Voiskohan sieni-infektio olla noin tarkkarajainen... Keskusta tosiaan painuu ihan kuopalle luuhun. Ja ihon pinnalla ei siis ole mitään pattia tai haavaa tai rupea.

Minulla oli viime kesänä sääressä samanlainen oireilu. Alkoi juurikin kuvaamallasi tavalla ja levisi koko sääreen kutisten koko ajan. Pari viikkoa seurailin tilannetta kotona, jonka jälkeen menin yksityiselle lääkärille. Kyseessä oli tulehdus, joka leviää omalla iholla raapimalla. Nimeä en muista , mutta lääkkeeksi tuli kortisoonia ja muita rasvoja, suun kautta otettavia lääkkeitä myös. Katosi muutamassa päivässä. Lääkärin neuvo oli, että jos ja kun ( yleensä uusii jossain vaiheessa )seuraava oireilu alkaa, heti lääkekuurille.

Minulla oli viime kesänä sääressä samanlainen oireilu. Alkoi juurikin kuvaamallasi tavalla ja levisi koko sääreen kutisten koko ajan. Pari viikkoa seurailin tilannetta kotona, jonka jälkeen menin yksityiselle lääkärille. Kyseessä oli tulehdus, joka leviää omalla iholla raapimalla. Nimeä en muista , mutta lääkkeeksi tuli kortisoonia ja muita rasvoja, suun kautta otettavia lääkkeitä myös. Katosi muutamassa päivässä. Lääkärin neuvo oli, että jos ja kun ( yleensä uusii jossain vaiheessa )seuraava oireilu alkaa, heti lääkekuurille.

Mun läntti ei kutise ollenkaan ja se vaaleanharmaa keskusta ei ole normaalia ihoa, jossa olis vain tummanpunainen rengas ympärillä, vaan se on jotain pehmeetä aluetta.

Yhteistyössä