Mikä ihme tuota tyttöä vaivaa

Tyttö nyt reilun vuoden ikäinen. Pari viikkoa sitten alkoi tämä, että ei enää suostu syömään (puoliväkisin tungen pari lusikallista ruokaa suuhun), kiukuttelee lähes koko ajan. Voimat alkaa loppua täysin... :'(

Minun tyttö myös "paastoaa" välillä ja ruokamäärät todella alhaisia, mutta vaika olemmekin kasvuseurannassa kun muutoinkin pienehkön kokoinen, niin neuvolassa sanoivat että ei ruokaa voi tuputtaa. Meillä ainakin hampaiden puhkeaminen verottaa ruokamääriä. Tarjoilen pitkin päivää ja jollei kelpaa niin ei väkisin. (ja kun hammas on puhjennut niin syö taas normaalisti 5-6 kertaa päivässä)

meillä tyttö aloitti syömislakkoilun ja temppuilun 10 kk iässä.olen jo tottunut siihen että välillä ei syö mitään ja välillä tankkaa kunnolla.onhan se turhauttavaa mutta kun ei se hermoileminen auta.syömistilanne kannattaa aina pitää positiivisena eikä pakottaa syömään.

meillä hampaat on aina verottaneet syömistä,lakkoilua on ollut jopa viikon hampaiden takia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 09:33 vieras kirjoitti:
Tyttö nyt reilun vuoden ikäinen. Pari viikkoa sitten alkoi tämä, että ei enää suostu syömään (puoliväkisin tungen pari lusikallista ruokaa suuhun), kiukuttelee lähes koko ajan. Voimat alkaa loppua täysin... :'(
Meillä aivan sama juttu. Tyttö 1v4kk ja syönti ei ole sujunut kohta pariin viikkoon. Hampaita näyttää tulevan kerralla ainakin 5kpl (ei anna kunnolla katsoa suuhun) varmaan johtuu siitä ja nyt viime viikonloppuna oli vauvarokkokin päällä.

Voimat ollut mullakin lopussa jo pidemmän aikaa ja huumorintaju :( Musta tullut tämän toisen tytön myötä oikea kiukutteleva ja äksyilevä noita-akka. Neiti valvottanut meitä niin paljon ja nyt kun hieman hellittänyt valvottaminen, niin kaikki muu menee päin p.tä \|O \|O

Mikään ei tunnu passaavan. Nytkin huutanut sängyssä jo yli puoli tuntia, on aivan puhki väsynyt, mutta pitää vaan viimeisillä voimillaan taistella unta vastaan. Tähän päälle vielä se ihanuus, että pitäis pikku hiljaa yrittää noista tuttipulloista eroon. Huutaa vaikka monta tuntia jos ei sitä pulloaan saa, niin pakko aina luovuttaa. *Huoh*

Joulutonttuli
Ihanaa huomata että muidenkin lapset eivät syö kunnolla. Meillä tyttö vähän yli vuoden, on nyt viikon verran ollut "syömälakossa". Syö, mutta todella vähän entiseen nähden. Ennen kun lusikan näki niin suu aukes, nyt on huutoa ja kiukkua.

On aika väsynyt olo tuohon temppuiluun, painoa kun saisi tulla lisää... Ruokaöljyä vaan ruuan sekaan, mutta silti tätä äitiä harmittaa ihan hirveesti toisen huonosyömäisyys. oon saanut itkien rukoilla että syö nyt ees vähän. Sitten kiukutaan kun on nälkä.

Meillä on kyllä ollut vähän nuhan poikasta ilmassa, liekkö kurkku kipeänäkin. toivottavasti tämä on vain välikausi ja taas aurinko paistaisi tännekkin syömä puuhiin...

Voimia vaan muillekkin taistelijoille :hug:

Nanna28
Meilläkin täs joku aika sit takkuili toi syöminen,huudon kans yritettiin syödä. Sit tajusin,ett pojulla on minä itse-vaihe menossa eli itse pitää saada syödä ja hämmentää ruokaa.

ja ruoka maistuu kylmänä paremmin mikäli tuppaa hammasta. ja tuossa iässä alkaa ns. oikea ruoka kiinnostamaan, eli kaikki semmoinen mitä saa itse napsia kätösillä tai lusikalla. marjat ja niin, ei niin terveelliset nakit, ne uppoaa aina.

kaikille tsemppiä ja tiedoksi, kaikki tenavat temppuaa. eläkää ottako pultiva, ajatelkaa, että kyllä ne teininä ainakin perunalastuja syövät.

siis tarkoitan, että luulin esim. ettei esikoinen koskaan luovu taikamukista. nyt lähentelee neljää ja aivan suuttuu, jos ei saa tavallista mukia, tai jos ei saa itse syödä.

kaikki lutviutuu ajan kanssa, kun itse vaan pysyy raahallisena. ;)

Pakko jatkaa vielä...

Meillä välillä tuntuu, että mikään tarjottu ei kelpaa ruokapöydässä, mutta annas olla kun pöydän alta löytyy jotain murua ruoan jälkeen, niin johan maistuu.

Mies tuumaskin tässä eräänä päivänä, ettei varmaan auta muu kuin laittaa ruoat lattialle kuppiin kuin koiralle :D :LOL: jos se sitten alkais maistuun ;)

Juu eiköhän nuo ruokailu lakot ole ihan tavallisia.
Meilläkin voi mennä muutama päivä niin ettei tytöille maistu juuri mikään..sit huomaan et kun en väkisin tuputa niin hetkenpäästä taas maistuukin.

Noi hampaiden puhkeamiset on ainakin meillä yksi syy siihen ettei tee mieli syödä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 13:58 Kuikelo kirjoitti:
Lisään vielä kanssa, että meillä vähän auttaa kun tyttö saa huseerata oman lusikkansa kanssa =) ja minä syötän toisella. Sotkua piisaa, mutta kyllä muutamia osumia suuhunkin menee.
Näin meilläkin tehtiin,ja lisäksi annoin sormiruokaa,pieneksi paloiksi leikattuja keitettyjä vihanneksia,paistettua jauhelihaa,raejuustoa,kananugettia ym.

Yhteistyössä