mikä ihme minun rakkaalla paremmalla puoliskolla, vaimolla, on??

• Viestiketjun aloittaja hans
  • Ensimmäinen viesti
hans
huomenna tulee tasan vuosi siitä, kun meillä puhkesi iso riita ja suutuimme toisillemme. yritimme puhua ja keskustella asioista ja lopulta annoimme toisillemme anteeksi, noh sitten tuli uusi riita samasta aiheesta ja tämän asian jälkeen vaimoni siirtyi nukkumaan juuri remontoituun uuteen vierashuoneeseen ja nukkuu siellä edelleen.

olen kohta kahden kuukauden ajan herännyt keskellä yötä siihen, kun kuulen hänen itkevän ja olen yrittänyt saada vaimooni kontaktia mutta tuloksetta..
olen myös huomannut, että hän on nykyään yhtä luuta ja nahkaa eikä syö kunnolla. Kohta raahaan hänet väkisin sairaalaan, kun alan pikkuhiljaa epäillä anoreksiaa.

yritän tosissani saada tämän liiton toimimaan ja se riita mikä meillä oli, oli seksistä. kohta tulee vuosi täyteen selibaattia, mutta ei se minua haittaa, koska pettämään en lähde. rakastan vaimoani ja olen hänelle uskollinen.

jdgs
Vaikea sanoa. Mutta ihanaa että välität.

Eikö hän tosiaan suostu puhumaan sulle mikä häntä vaivaa? Onko hänellä vaikeuksia luottaa sinuun, ettei sen takia halua puhua?

Ja ei syömättömyys välttämättä tarkoita anoreksiaa, monilla ihmisillä menee ruokahalu jos on kriisi päällä.

teillä on kyllä tosi iso ongelma :( jos vaimo on vuoden nukkunut vierashuoneessa ja itkee siellä öisin. miten ette ole saaneet asioita puhuttua selviksi? jos riita koski seksiä niin oletko kenties loukannut häntä jotenkin aivan tosi paljon, kenties tajuamattasi? onko teillä lapsia? eikö kukaan muu ihmettele kun vaimosi vain laihtuu, sukulaiset, vaimon ystävät?

Viimeksi muokattu:
Tarttis tietää vähän tarkemmin siitä riidasta, että voisi heitellä edes villejä arvauksia. Koska oletettavasti jo kertomiesi asioiden perusteella ko. riita ei emännän mielestä ole ollenkaan keskusteltu pois päiväjärjestyksestä.

hans
Vaikea sanoa. Mutta ihanaa että välität.

Eikö hän tosiaan suostu puhumaan sulle mikä häntä vaivaa? Onko hänellä vaikeuksia luottaa sinuun, ettei sen takia halua puhua?

Ja ei syömättömyys välttämättä tarkoita anoreksiaa, monilla ihmisillä menee ruokahalu jos on kriisi päällä.
kyllä hän puhuu mutta vain vähän ja välttelee kovasti. joka kerta kun alan puhumaan riidasta ja pyytämään anteeksi, niin hän lähtee pois paikalta ja sanoo, ettei halua puhua asiasta juuri nyt. luotamme toisiimme puolin ja toisin. kyse ei ole luottamuksesta vaan jostain muusta.

"siiri"
kirjoita vaikka kirje? minusta vaimosi tekee väärin kun ei kerro mikä vaivaa. aika pitkä aika käpertyä itsesääliiin, vihaan, murheisiin.. Pelottaako häntä, kokeeko olevansa ei-rakastettu, ettei kelpaa. onko hänellä murheita, vaikea menneisyys, seksikammo, mielenterveysongelmia? Miten voisitte mennä vaikka pariterapiaan jonnekin? MIten saisit yhteyden vaimoosi, ja kuinka kauan jaksat yrittää, koska minusta tuo on kiusaamista hänen puoleltaan, tosin jos on vaikea masennus tms. niin ei hän tahallaan sitä tee.

"jojo"
Miten teillä sitten menee päivällä? Millainen tunnelma on? Jutteletteko mistään/jostakin /kaikesta muusta kuin riidasta sujuvasti? Voiko vaimo olla masentunut? Millainen riita se oikein oli?

hans
teillä on kyllä tosi iso ongelma :( jos vaimo on vuoden nukkunut vierashuoneessa ja itkee siellä öisin. miten ette ole saaneet asioita puhuttua selviksi? jos riita koski seksiä niin oletko kenties loukannut häntä jotenkin aivan tosi paljon, kenties tajuamattasi? onko teillä lapsia? eikö kukaan muu ihmettele kun vaimosi vain laihtuu, sukulaiset, vaimon ystävät?
epäilen hänen suuttuneen, koska torjuin vaimoni yritykset tuolloin. olemme olleet seitsemän vuotta naimisissa mutta hän on silti ujo ja rauhallinen. syy miksi torjuin hänet oli, kun minun ei tehnyt mieli sillä hetkellä ja sanoin sen sitten aika ikävään sävyyn. mietin työasioita tuolloin ja muistan niin hyvin kun istuin työhuoneessa läppäri edessäni. pyysin kyllä myöhemmin illalla anteeksi mutta asiat vain mutkistuivat. meillä ei ole lapsia. veljeni ja hänen vaimonsa huomauttivat ensimmäisenä vaimoni laihasta olemuksesta.

"noo"
epäilen hänen suuttuneen, koska torjuin vaimoni yritykset tuolloin. olemme olleet seitsemän vuotta naimisissa mutta hän on silti ujo ja rauhallinen. syy miksi torjuin hänet oli, kun minun ei tehnyt mieli sillä hetkellä ja sanoin sen sitten aika ikävään sävyyn. mietin työasioita tuolloin ja muistan niin hyvin kun istuin työhuoneessa läppäri edessäni. pyysin kyllä myöhemmin illalla anteeksi mutta asiat vain mutkistuivat. meillä ei ole lapsia. veljeni ja hänen vaimonsa huomauttivat ensimmäisenä vaimoni laihasta olemuksesta.
Hmm, vaimoasia on pakko vaivata muukin kuin vain torjunta. Tai ehkä asia on jotenkin paisunut liian suureksi hänen päässään ja siihen on tullut ajan kanssa muutakin. Voisiko olla, että hän on masentunut jostain syystä. Meinaan tuo laihtuminen ja itkeskely voisi johtua siitä?

hans
[QUOTE="jojo";24827025]Miten teillä sitten menee päivällä? Millainen tunnelma on? Jutteletteko mistään/jostakin /kaikesta muusta kuin riidasta sujuvasti? Voiko vaimo olla masentunut? Millainen riita se oikein oli?[/QUOTE]

arkisin olemme päivällä töissä, mutta illalla pyrimme laittamaan ruokaa ja syömään yhdessä. aina tämä ei onnistu, mutta aika hiljainen on tunnelma kun olemme kahdestaan. masennuksesta en osaa sanoa. voin yrittää kysyä.
ennen riitaa hän tunnusti minulle erään arkaluontoisen asian, että häneen on käyty käsiksi ja minä onneton menin ja torjuin hänet tuolloin.
voisiko olla, että vaimoni otti torjunnan niin itseensä, koska tämä tunnustus ei ollut hänelle helppo. se tuli minullekin shokkina. itse en ole tehnyt enkä aio tehdä hänelle mitään pahaa. haluaisin niin puhua ja auttaa, mutten tiedä mistä aloittaa.

Mene ja halaa vaimoasi kun hän itkee yöllä. Kysy pääsetkö viereen nukkumaan. Ajattelisin että riita ja torjunta on kasvanut hänen päässään niin suureksi, että vaimo ei pysty enää pääsemään siitä yli. Älä käy kiinni, mutta tee aloite niin että vaimo ei kuitenkaan luule, että lähestyt vain seksimielessä.

"otto"
Provohan tämä on, mutta jos jollain on todellisuudessa tuollainen tilanne, niin nainen on sairastunut syömishäiriöön koska on tovonut kumppanin alkavan haluamaan häntä jos hän laihtuu. Todellisuudessa naisen painolla ei ole merkitystä rakkaudessa ja seksissä. Mies joka ei halua pitää naistaan tyytyväisenä, ei naista ansaitsekaan.

aijai
vaimoparka luultavasti yhdisti torjunnan siihen käsiksikäymisestä kertomiseen. Että olisit jotenkin sitä mieltä, että vaimo on käsiksikäymisestä jotenkin saastunut. Tai vaikkei edes näin, niin joka tapauksessa koki tulevansa hylätyksi heikkona hetkenään.

Semmoisesta voi olla mahdoton päästä omin avuin yli, jos on valmiiksi alunperin yliherkkä torjunnalle. Moni on.

Silloin tarvitaan ihan varmasti sitä ulkoista apua, jos toinen kuukausitolkulla itkee öisin eikä syö. Silloin ei yleensä tilannetta paranna toisen kotitekoiset yritykset korjata tilannetta, päinvastoin niiden auttamattomuus vain pahentaa kuilukokemusta.

Yhteistyössä