Mikä idea on käyttää leivonnaisiin kondensoitua maitoa ja miksi se on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jjjj"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jjjj"

Vieras
niin tuhottoman kallista??

Millä kondensoidun maidon voisi leivonnassa korvata?

Oli yhdessä lehdessä herkullinen sitruunapiirakan ohje, mutta pitäisi laittaa tuota kondensoitua maitoa.

Eihän se maksa kuin jotain pari euroa purkki. Harvemmin leipominen ihan halpaa onkaan, jos et tee kuin jotain peruspullaa. Meillä sitä käytetään vallan kinuskin tekemiseen :)

Kai sen voisi jollain kasaan keitetyllä maitosokeri-seoksella korvata. Sitähän se on, mutta ennemmin kyllä ostan sen valmiina kuin rupean itse tekemään. Joissain ohjeissa sanotaan, että voi korvat paksulla kinuskikastikkeella. Eipä se taida juuri sen halvemmaksi tulla.

Eikö se ole kokoonkeitettyä maitoa?

Eli mistät kattilan tulille ja odotat että maidosta on haiihtunut noin 75% vedestä, niin pitäisi olla suht samanlaista kuin tuo kaupan kama :)
Itse varmaan kuitenkin uhraisin sen euron mieluummin siihen valmiiseen purkkitavaraan.

Kondensoitu maito

0,8 dl vettä
1,6 dl sokeria
2,4 dl maitojauhetta
3 rkl voita/margariinia

Sekoita sähkövatkaimella maitojauhe, voi ja sokeri kieuhuvaan veteen. Sekoita kunnes sokeri on täysin sulanut ja soossi saostunut. Säilytä jääkaapissa.

[QUOTE="jjjj";29721129]niin tuhottoman kallista??

Millä kondensoidun maidon voisi leivonnassa korvata?
[/QUOTE]

Olen leiponut koko elämäni, enkä ole koskaan törmännyt yhdessäkään reseptissä kondensoituun maitoon. Mihin ihmeeseen sitä käytetään?

Jos on liian kallista maksaa 2e, niin tee sitä sit itse kotona maidosta.

Uusimmat

Yhteistyössä