Mikä hymiö kuvaa reaktiotasi, kun huomaat kerran kaupassa...

• Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";22425421]olisin hyvin huolissani laskiessani että riittääkö loppukuun budjettini nyt ostamaan kahdenkymmenen euron muovihärpäke kun haluaisin euron paketin kertakäyttöisiä, vai ajettiinko köyhäillistö nyt tunkemaan vain vessapaperia yleisissä vessoissa housuihinsa.[/QUOTE]

Ohos.
Ja minä kun luulin jotta olen nimenomaan taloudellisista syistä käyttänyt kuukuppia...
Ei olisi rahaa side-tamboni-rumpaan.

"poikia3"
Sitten pitäisi suunnata sinne apteekkiin. Mulla on kuukuppi ja sitä olen ahkerasti käyttänytkin. Mutta uusiutuvan hiivatulehduksen vuoksi, en ole nyt vähään aikaan käyttänyt. Samoin mulla oli joku aika sitten jotain kivuliaita kramppeja, jolloin en pystynyt käyttämään edes tamppoonia.

"Vieras"
:O :(

Vaikka en ole kuukuppia koettanutkaan. Ajatuksena se vain tuntuu epämiellyttävältä. Ensinnäkin pohdin, kuinka kuukuppi voisi tuntua miellyttävältä, kun tamponitkin koen tosi epämiellyttäviksi. Toisekseen mietin sitä, että kun kuukuppia on pestävä - tuskinpa sekään kovin miellyttävää on..

"vieras"
Ohos.
Ja minä kun luulin jotta olen nimenomaan taloudellisista syistä käyttänyt kuukuppia...
Ei olisi rahaa side-tamboni-rumpaan.
Sama täällä! Kuppi on huomattavasti edullisempi, jos miettii, että kerran kuussa menisi vähintään muutama euro siteisiin/tamponeihin. Se ylittää kupin hinnan jo vuodessa, ja kuppia tosiaan voi käyttää todella pitkään.

[QUOTE="vieras";22428595]Jep, se on ihan helvetisti kätevämpi ja miellyttävämpi käyttää.[/QUOTE]

Eikä ole koskaan lopussa. Vastatakseni ap:n kysymykseen, en varmaan huomaisia aikoihin koko hommaa. Mutta kuten moni on vastannut, valinnanvapaus ja saatavuus on hyvä olla laaja.

"vieras"
Raivoisin, nimittäin mä kärsin välivuodoista ton kapselin takia. Se vuoto on kuitenkin niin minimaalista et siihen en todellaakaan alkais käyttämään mitään kuukuppia.
Siis mitä, kyllähän kuppi käy mainiosti vähäiseenkin vuotoon. :O Kuppiahan voisi teoriassa pitää vaikka jatkuvasti, vaikkei menkkoja olisikaan. Toisin kuin tamponia, joka vaikuttaa luonnolliseen kosteustasapainoon ja ärsyttää limakalvoja.

[QUOTE="vieras";22428602]Siis mitä, kyllähän kuppi käy mainiosti vähäiseenkin vuotoon. :O Kuppiahan voisi teoriassa pitää vaikka jatkuvasti, vaikkei menkkoja olisikaan. Toisin kuin tamponia, joka vaikuttaa luonnolliseen kosteustasapainoon ja ärsyttää limakalvoja.[/QUOTE]

No kun mä en tamponeitakaan käytä ni en todellakaan ala ton minimaalisen vuodon takia sisääni tunkemaan yhtään mitään.

"vieras"
Eikä ole koskaan lopussa. Vastatakseni ap:n kysymykseen, en varmaan huomaisia aikoihin koko hommaa. Mutta kuten moni on vastannut, valinnanvapaus ja saatavuus on hyvä olla laaja.
Niinpä, mulle kävi ennen harva se kuukausi niin, että menkat alkoi ja kotona ei tietty ollut yhtään tamponia tai sidettä. Nykyään kuppi on aina paikallaan kylppärin kaapissa. :)

Mutta juu, valinnan varautta minäkin kannatan, vaikka ekologisista syistä kupin käyttö mahdollisimman monella olisi ihan suotavaa.

"vieras"
No kun mä en tamponeitakaan käytä ni en todellakaan ala ton minimaalisen vuodon takia sisääni tunkemaan yhtään mitään.
No tietenkään ei ole pakko vaan kaikki käyttää mitä itse haluaa. :) Mä vaen henkilökohtaisesti koen siteet niin epämiellyttävinä ja ällöinä rätteinä, että valitsen mielelläni minkä tahansa muun vaihtoehdon. Mutta tottakai tajuan, ettei kaikki ajattele samoin.

hmph
Entäs synnyttäneiden ja keskenmenon saaneiden jälkivuoto????

Itse jouduin taannoin käyttämään sidettä, voi pojat että oli epämukava olo, kun tunsi miten haarojen välistä holahti siteeseen verikökkäreitä. :x
Onneksi kuppi on keksitty, mutta ei se mikään uskonto sentään ole.

---öö---
[QUOTE="vieras";22428606]Niinpä, mulle kävi ennen harva se kuukausi niin, että menkat alkoi ja kotona ei tietty ollut yhtään tamponia tai sidettä. Nykyään kuppi on aina paikallaan kylppärin kaapissa. :)

Mutta juu, valinnan varautta minäkin kannatan, vaikka ekologisista syistä kupin käyttö mahdollisimman monella olisi ihan suotavaa.[/QUOTE]

Hmm, aika moni osaa kuitenkin aikuisiällä varautua kuukautisiin.. Empä ole kuullutkaan että ne joillekin tulee ihan yllärinä :O :O

Ja pidetään siitä ekologiasta kiinni muilla elämän alueilla, mutta mä en ala menkkavertani pesemään esim töissä. Koen että on taisteltu naisten oikeuksien puolesta jo tarpeeksi kauan, ei tartte keitellä menkkarättejä enää. JOtakin helpotusta näihinkin "vaivoihin".

Asiasta mitään ymmärtämättömänä kysyn: onko tuossa kupposen kanssa vehtaamisessa kyse mistään muusta kuin taas yhdestä turhanpäiväisestä kierrätysekologiapiperryksestä?
mulla kuppi on ainoa kapine jonka avulla voin käydä lähi kaupassa, se kun täyttyy puolessa tunnissa, tamppoonista tulee läpi vartissa. eli mun mielestä loistava kapine.

ja asiaan, kyllä sen kupin kaverina pitäs olla vaikka kestositeitä muuten voisin olla aika :kieh:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä