Mikä helevetti mulla on??? olkaa viisaampia kuin lääkärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että sattuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että sattuu

Vieras
Kun jalkoja (varpaita, nilkkoja) alkaa vääntämään ihan sairaasti. Kova kipu kestää n. 10min. nykyään ja nilkka tai joku varvas kääntyy ihan vinoon asentoon. Ei auta lattiaan painaminen vaan se laukeaa itsestään ajan kanssa.
Aika on vaan pidentynnyt ja kipu kovempaa, tapahtuu myös melkein joka yö (joskus päivälläkin).

Mulla oli kesällä jalan vääntymistä nilkasta silleen vinoon. Ja ei tuntunut mukavalta tod. Tankkasin magnesiumia ja beetä. Se oli kuin iso suonenveto. Meni ohi kun söin pillereitä. Tosin vedin vichyäkin kun oli kuumat. Ohi meni.
Tää on sitten kaukaa haettu mutta äitilläni oli kovia,kovia kramppeja tautinsa vuoksi jaloissa. Siihen sai ihan lääkäriltä tabut.

No näin äkkiseltään kuulostaa ihan tavalliselta krampilta eli suonenvedolta. Mulla on samanlaista -sattuu aivan älyttömästi, eikä oikaiseminen auta (ei oikene tai sitten alkaa kramppaamaan toiseen suuntaan). Magnesium auttaa mulla ja kun kramppi iskee lasken lämmintä vettä (niin lämmintä kuin saattaa) muutamia minuutteja jalan päälle. En tiedä kauanko mulla kestää ennen kuin kramppi laukeaa, en pysty odottamaan niin kauan kun kipu on niin kova.

Mutta siis, oot ilmeisesti käyny lääkärissä jo? Eikä mitään löytyny?

Miten se VOI olla suonenveto varpaassa tai nilkanluussa??? Ymmärrän kyllä kun pohkeessa on...
Ego: mikä sairaus äidilläsi sitten oli?
Juu, lekurissa oon käyny, magnesiumia käski vetää (ei auta, oon syöny jo pari kuukautta ja yliannoksella alussa), toinen ei ottanu edes kantaa asiaan.

Miten se VOI olla suonenveto varpaassa tai nilkanluussa??? Ymmärrän kyllä kun pohkeessa on...
Juu, lekurissa oon käyny, magnesiumia käski vetää (ei auta, oon syöny jo pari kuukautta ja yliannoksella alussa), toinen ei ottanu edes kantaa asiaan.

Noh, ms-tauti. Mutta älä nyt säikähdä ei sulla takuula sellasta. Jos siellä on kramppi niin kyllä se vetää nilkasta just vinoon. Äitillä oli sellasia ja joutu aina pitää kiinni jalasta ennenkuin "tokeni". Samoin käsissä voi olla niin kovat krampit että kramppaa silleen "eteen" ne.
Kun en nyt muista mikä se oli mitä söi lääkettä siihen mutta esim mun sisko sai samaa lekurilta kun alkoi kramppailee paikat ja etenkin kylmästä.

Sekä varpaassa, että nilkassa on lihaksia eli siinä voi olla lihaskramppi. Luu ei kyllä tosiaankaan taitu suuntaan eikä toiseen ilman lihaksia...:)

No juu, mutta kun se TUNTUU ihan luukipuna.
Banaania syön melkein joka päivä, ja päivällä en niin paljoa vettä juo koska mulla on jotain vikaa myös virtsarakossa (tutkimus huomenna) eli mua kusettaa ihan tajuttomasti jos juon parikin lasillista vaikka aamulla, ni pitää käydä viis kertaa kusella ennen lähtöä...eli illemalla sitten tulee juotuakin enempi kun helpompi ravata vessassa (aamuisin suolikin temppuaa, joten "riittää" kun toinen reikä juoksuttaa aamulla/päivällä, toinen illalla)...siis en ikinä vois juoda vettä 2 litraa kuten muutama tuttu, mä istuisin kusella kymmenen min. välein KOKO päivän. Nää eräät ei silti käy kuin muutamia kertoja...mä en voi tajuta!

Mulla näkyy osoittavan varpaat ihan outoihin suuntiin, jos päivällä olen pilates-tunnilla ja illalla ojennan jalkoja suoraksi ylös. Epäilen sen johtuvan siitä, että olen hikoillut ja aineenvaihdunta yhä täysillä sekä että lattia on ollut kylmä. Sattuu kyllä aika lailla, mutta onneksi aamulla on taas omat jalat.

Katso Youtubesta Jouko Holma. Kansanparantaja joka puuttuu koko kehon tasapainoon, useita videoita! Itte oon korjannu oman kehon tasapainoa. Aloituspiste oli n.5kk sitten siinä että oikean jalan päkiä oli kävelykelvoton känsän takia. Nyt alan olemaan spagaattikunnossa! Lääketiede ei sua tuu jeesaamaan se on nähty niin monta kertaa!

Mulla tulee monesti uidessa suonenveto juuri tuohon jalkapohjan keskelle, ja se sitten vetää varpaat vähän sillä tavalla vinoon.