Tietyllä logiikalla ajalteltuna, sinulla ei pitäisi olla miestä ;(Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26351257:Ai että kuulkaas on kivaa silloin, kun osuu lapsi- ja miesvapaa viikonloppu kohdalle!
:'( Totta. Pitäisi kai lahjoittaa se jollekin marttyyrille.Tietyllä logiikalla ajalteltuna, sinulla ei pitäisi olla miestä ;(
ten points!Tietyllä logiikalla ajalteltuna, sinulla ei pitäisi olla miestä ;(
Mä en nyt ymmärrä mikä itseisarvo se yökyläily on? Lapset kyläilevät kavereillaan, keskimmäinen on parhaillaankin kaverillaan ja tulee sieltä ihan itse bussilla pois. Jos ei ole kavereillaan täällä kotona on vanhempien kotiin tullessa vähintään yksi kaveri, monesti kaksi tai jopa kolmekin. Kuopuksen kohdalla treffit pitää sopia, sillä koululle on matkaa kaikkien kotoa useampi kilometri - yleensä vanhemmat siis ottavat kaverinkin lapsen iltapäiväkerhosta, tarjoavat iltaruuan ja sitten lapsen vanhemmat hakevat jossain vaiheessa lapsen kotiin. Kävelymatkan päässä asuu vain pari tyttöä, joiden kanssa välillä voi leikkiä ja välillä ei. Ja vaikka noiden lasten kavereiden vanhempien kanssa tullaan hyvin juttuun, ei yökyläily vain ole koskaan tullut puheeksi - varmaan siksi, ettei ihmisillä ole sellaista tarvetta. Ja ihan samalla lailla käyn välillä hakemassa keskimmäistä myös kavereiden luota, koska matka on sellainen, että ei osaisi sitä kulkea yksin.No en mäkään kysyisi tuossa tapauksessa...lastensuojeluun korkeintaan soittaisin.
En vaan usko, etteikö jonkun elämässä muka olisi ketään ns. täyspäistä aikuista, jonka voisi aika ajoin pyytää lastenhoitoavuksi. Ei sen aikuisen sukua tarvitse olla, meilläkin yökyläilee nimenomaan mun ystävien lapsia ja lastemme kavereita, ei sukulaislapsia.
Eri asia jos ei halua, mutta silloin ei olekaan kyse siitä, etteikö muka olisi ketään joka voisi lapset yökylään ottaa.
Ei mullakaanTietyllä logiikalla ajalteltuna, sinulla ei pitäisi olla miestä ;(
Jos ei ole Facebooissa ollenkaan, niin suhdetta ei varmaan ole edes olemassa. FB-status on tärkeämpi kuin avioliittotodistus. Mutta sehän voisikin olla ammattivalittalle hyvä juttu, merkkaa vaan Facebookiin, ettei ole naimisissa, niin pääsee siellä Ruotsissa sitten vaivatta uuteen liittoon!Ei mullakaan
Mutta mun ja miehen suhde onkin "ei niin rakastavainen", koska me ei olla FB-kavereita, ja koska mä osaan nauttia myös miesvapaasta ajasta, ja osaan nukkua vaikka mies ei ole vieressä (jos en osaisi, olisin valvonut viimeiset 11 v suunnilleen). Näin palstaharmaa mulle eilen kertoi :xmas:
No mutta, miehelläs on selvästi toinen :xmas: Kyllä miehen tai lapsien hankinnassa kannattaa muistaa, että sen jälkeen on oltava äiti ja vaimo 24/7 vähintään niin kauan kuin lapset ovat 18v, mielellään enemmänkin. Se, että kaipaat ja haluat olla jotain muutakin on selvä merkki siitä, että olisi kannattanut jättää mies hankkimatta ja lapset tekemättä. Geesh! Mihin tää maailma onkaan menossa :xmas:Ei mullakaan
Mutta mun ja miehen suhde onkin "ei niin rakastavainen", koska me ei olla FB-kavereita, ja koska mä osaan nauttia myös miesvapaasta ajasta, ja osaan nukkua vaikka mies ei ole vieressä (jos en osaisi, olisin valvonut viimeiset 11 v suunnilleen). Näin palstaharmaa mulle eilen kertoi :xmas:
Mä en tarvitse noihin sitä, että lapset eivät ole kotona.Oi, minä tajuan
Yksi taivaallinen juttu on myös se, että saa aamulla nukkua niin pitkään kuin huvittaa, lasten ollessa jossain muualla. Saa herätä klo 14 miehen kainalosta, syödä "aamu"palaa ihan rauhassa, ja on ihanan hiljaista.
Tai se, kun ystävä tulee kylään, katsotaan läjä teinivuosien ihkuleffoja, muistellaan menneitä, nauretaan, ehkä vähän itketäänkin, ja maailma on taas hetken aikaa paljon parempi paikka . Eikä hetkeäkään tarvitse miettiä sitä, että herääköhän lapset nyt, jos me kuunnellaan Youtubesta teiniaikojen hittejä ja hoilataan niitä ääneen.
Tai kun mennään ulos syömään kaveriporukalla, sen jälkeen istutaan terassilla (jotkut, Luoja paratkoon, OLUEN kera) kauniissa kesäillassa, ja kävellään paljain jaloin kotiin aamuneljältä.
Minä nautin. Ja olen mielestäni oikein hyvä äiti silti, vaikka en olisikaan lasteni kanssa 24/7, ja vaikka osaankin äitiroolin lisäksi olla myös minä itse.
Ehkäpä vika onkin vain ilmaisutavassa? Pitäisi iloita siitä, että lapset pääsevät mummolaan hemmoteltavaksi, kumminsa mukana jonnekin, serkkujensa kanssa mökille tai kaverille yökylään ja olla mainitsematta sitä, että myös vanhemmat saavat lapsivapaata.Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjä2;26351412:poikia3, ymmärrän kyllä tietyllä tavalla näkemyksesi ja oikeastaan arvasin sen perusteella myös ikäsi olevan reilusti neljänkympin yli. Se on teidän perhe-elämää ja sillä hyvä. Sen sijaan mua ärsyttää sinun tarpeesi päivitellä muiden vanhempien tapoja "nykynuoret jne." Ah, mikä yleistys! Tekeekö se, että haluaa joskus viettää vuorokauden tai pari VAIN miehensä kanssa tai itsekseen, sinusta "nykynuorista" huonompia vanhempia kuin itse olette?
Todennäköisesti näin onkin.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26351466:Ehkäpä vika onkin vain ilmaisutavassa? Pitäisi iloita siitä, että lapset pääsevät mummolaan hemmoteltavaksi, kumminsa mukana jonnekin, serkkujensa kanssa mökille tai kaverille yökylään ja olla mainitsematta sitä, että myös vanhemmat saavat lapsivapaata.
Raju yleistys, mutta samalla olen nähnyt kuinka totta se voi olla.Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjä2;26351412:poikia3, ymmärrän kyllä tietyllä tavalla näkemyksesi ja oikeastaan arvasin sen perusteella myös ikäsi olevan reilusti neljänkympin yli. Se on teidän perhe-elämää ja sillä hyvä. Sen sijaan mua ärsyttää sinun tarpeesi päivitellä muiden vanhempien tapoja "nykynuoret jne." Ah, mikä yleistys! Tekeekö se, että haluaa joskus viettää vuorokauden tai pari VAIN miehensä kanssa tai itsekseen, sinusta "nykynuorista" huonompia vanhempia kuin itse olette?