Mikä facebookin alaikäraja olikaan?

Muistanko aivan väärin vai oliko 13v.? Tiedän muutaman siellä olevan jotka ei todellakaan ole tuon ikääsiä vaan osa vasta tyyliin tokalla luokalla. Sitten aikuusia kaverina ja osaako tuollaanen lapsi laittaa niin ettei näy kaikki kaverien tekstit hänelle ja tajuaako kaikki aikuuset varoa tekstejään.

mäkin tiiän monia alle 13vuotiaita, kaverini pikkusisko esim. aloitti facessa 10-vuotiaana, nyt 12v. Ja on jotenki kamalaa katsottavaa kun sellaset 10-13veet yrittää esittää aikuisempaa kuin ovatkaan, meikkeinensä ja kireillä vaatteillaan :x jotenki ei vaan käy mun ymmärrykseen tuollanen..

Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
mäkin tiiän monia alle 13vuotiaita, kaverini pikkusisko esim. aloitti facessa 10-vuotiaana, nyt 12v. Ja on jotenki kamalaa katsottavaa kun sellaset 10-13veet yrittää esittää aikuisempaa kuin ovatkaan, meikkeinensä ja kireillä vaatteillaan :x jotenki ei vaan käy mun ymmärrykseen tuollanen..
Justiinsa tää oli se syy miks serkkuni narautin, ei tuon ikästen tartte keimalla kuvineen tuolla vielä, jutut on kuitenkin taasen oman ikäluokan tasoa... :/ Näytin kuvat äitilleni joka on ko. muksun kummitäti ja hää informoi likan äitiä, nyt on kuvat hävinny, profiili tosin on.

vieras
No ainakin mun sukulaislikat on siellä ihan että äitinsä tietävät. Mitä juttuja aikuisten pitäis varoa? Ei kai kukaan mitään rivouksia lapsille latele, sellaiset pedofiilit narautetaan heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
Justiinsa tää oli se syy miks serkkuni narautin, ei tuon ikästen tartte keimalla kuvineen tuolla vielä, jutut on kuitenkin taasen oman ikäluokan tasoa... :/ Näytin kuvat äitilleni joka on ko. muksun kummitäti ja hää informoi likan äitiä, nyt on kuvat hävinny, profiili tosin on.
hyvä juttu, jos profiilin on pakko olla, niin ei sinne kuvia tarvii laittaa, siis varsinkaan "alaikäisen"...ja valvonnan alla, ettei kavereina oo ketä tahansa. niin ja sitten yksityisyysasetukset kunnossa, ettei kuka tahansa pääse tutkimaan profiilia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ainakin mun sukulaislikat on siellä ihan että äitinsä tietävät. Mitä juttuja aikuisten pitäis varoa? Ei kai kukaan mitään rivouksia lapsille latele, sellaiset pedofiilit narautetaan heti.
No ihan omia seinäkirjootuksiaan. Aika moni laittaa niihin vähän mitä sattuu ja tehdään sellaasia testejä joiden tulos liittyy seksiin jne. Ikävä kyllä faces ei myöskään ole alkolukkoa ja sinne omaan statukseen voidaan laittaa todella asiatonta tekstiä.

Sitten on tuo minkä jotkut mainitti eli laitetaan jotakin tyrkkykuvia sinne ja lapsella ikää todella vähän kuitenkin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Aika moni laittaa niihin vähän mitä sattuu ja tehdään sellaasia testejä joiden tulos liittyy seksiin jne.
Niin seksihän se on se paha asia maailmassa. Lapset muistakaa: seksi on paha, paha asia! Ja onanointi aiheuttaa sokeutumisen!

vieras
Aika moni laittaa niihin vähän mitä sattuu ja tehdään sellaasia testejä joiden tulos liittyy seksiin jne.
Niin seksihän se on se paha asia maailmassa. Lapset muistakaa: seksi on paha, paha asia! Ja onanointi aiheuttaa sokeutumisen!
Et sitten tajunnut.
Ei, sinä et tajunnut. Miten jonkun aikuisen "millainen rakastaja olet?" -testitulos olisi niin maailmanloppu joutuessaan facebookissa 10-12 -vuotiaan näkösälle?

Et sitten tajunnut.
Ei, sinä et tajunnut. Miten jonkun aikuisen "millainen rakastaja olet?" -testitulos olisi niin maailmanloppu joutuessaan facebookissa 10-12 -vuotiaan näkösälle?
Mun tietämät nuorimmat facebookkilaaset on korkeintaan 9v. eikä heidän mun mielestä tarvitte tietää näitä juttuja esim. "lempiseksiasentosi" yms. Nuo jutut kyllä ehtii oppia muutaman vuoden päästä.

No kyl mua vähä kammottaa se et muksut osaa paremin nykyää surffailla netis ku niiden vanhemmat, tekevät mitää porukoille puhumatta profiilia esim. facebookkiin ja sit siellä on näitä ns. tyrkkykuvia 11 vuotiaista tytöistä täydessä meikissä suukottelemassa toisiaan poskille vähissä vaatteissa..Kun profiilit on vielä avoimia niin tiiä kuka pervo käy hakkaamassa hanskaansa niitten kuvien avulla ja yksityisviesteillä yrittää saada tietoja...
Mun mielestä on siinä kohtaa iha hyvä kysästä ainakin vanhemmilta et niin tosiaan, tiedättekös te että flikalla on tälläsiä tolla netissä, monelle voipi tulla yllärinä..Vaikka joo-o, vanhempien kuuluis tarkkailla lasten koneen käyttöö, kaikki ei vaan tosiaan pysy tässä kehityksessä mukana ja jopa vanhemmat sortuu välillä turhaan sinisilmäisyyteen..

Ja edelliseen lisäten, ei ton ikästen tartte tehdä siellä mitään "käykö tänään flaksi" tai "millainen olet sängyssä" testejä......

vieras
eikä heidän mun mielestä tarvitte tietää näitä juttuja esim. "lempiseksiasentosi" yms. Nuo jutut kyllä ehtii oppia muutaman vuoden päästä.
No jos ne ei tiedä, niin eihän ne niiden päälle ymmärrä, vai?

eikä heidän mun mielestä tarvitte tietää näitä juttuja esim. "lempiseksiasentosi" yms. Nuo jutut kyllä ehtii oppia muutaman vuoden päästä.
:headwall: :headwall:

Miksi joittenkin mielestä on aivan ok, että ei yritetä suojella lapsia ja antaa heidän olla lapsia!?! Ei kun mielummin kaikki vain johonkin facebookkiin ja irc-galleriaan josta kuka tahansa voi heidät löytää.

vieras

Miksi joittenkin mielestä on aivan ok, että ei yritetä suojella lapsia ja antaa heidän olla lapsia!?! Ei kun mielummin kaikki vain johonkin facebookkiin ja irc-galleriaan josta kuka tahansa voi heidät löytää.
No en tiedä, eikä se mun mielipide olekaan, älä yritä sitä silleen vääntää! Missä mä sanoin etteikö pitäisi suojella -mähän nimen omaan kerroin että mun tuntemien facebookin alle 13-vuotiaiden vanhemmat tietää että lapset on siellä, ja ne seuraa niiden tekemisiä! Se, että jos jonkun seksitestin tulos lävähtää ruutuun, ei mielestäni ole maailmanloppu, tuon ikäiselle se valvova vanhempi voi asioista puhua tarvittaessa. Ja katsoa, ettei niissä ystävissä ole näitä pervoja juttuja kirjoittelevia, joita joillakin ilmeisesti ystävinä on enemmänkin...

No en tiedä, eikä se mun mielipide olekaan, älä yritä sitä silleen vääntää! Missä mä sanoin etteikö pitäisi suojella -mähän nimen omaan kerroin että mun tuntemien facebookin alle 13-vuotiaiden vanhemmat tietää että lapset on siellä, ja ne seuraa niiden tekemisiä! Se, että jos jonkun seksitestin tulos lävähtää ruutuun, ei mielestäni ole maailmanloppu, tuon ikäiselle se valvova vanhempi voi asioista puhua tarvittaessa. Ja katsoa, ettei niissä ystävissä ole näitä pervoja juttuja kirjoittelevia, joita joillakin ilmeisesti ystävinä on enemmänkin...
Aika naiivi ajatus että vanhemmat istuu vieressä aina kun lapsi kirjautuu fb:n sivuille ja selittää kaikki jutut mitä ihmiset sinne kirjoittaa tai mitä tuloksia testeistä tulee :whistle: Varmasti kaikki kasvatusalan ammattilaiset ovat sitä mieltä että se ei ole lasten paikka, mutta kaikeltahan voi sulkea silmänsä ja korvansa ja päästää omatkin lapset sinne kun kaikki muutkin on. Eipä tarvitse lasten kanssa taistella tai kieltää heiltä mitään :D

Yhteistyössä