mikä avuksi aurinkoihottumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla auttaa ainoastaan se, että laitan riittävän tehokasta aurinkorasvaa ennen ulosmenoa. Ei tuu ihottumaa sillon. Jos rasva unohtuu ja ihottuma tulee niin kortisonivoidetta silloin.

itse kärsin monen monta kesää aurinkoihottumasta ennen kuin sisko äkkäsi kertoa, että on syöny jo kauan porkkanapuristeita, siis 100% porkkanaa. Pitää aloittaa aikaisin jo syöminen ja itse syönkin ympäri vuoden.
Jo olemassa olevaan ihottumaan käytin kortisonivoidetta, ei siihen kutinaan oikein muu auttanut. Joku kkylmävoide voi helpottaa hieman.

Kannattaa ehkä kokeilla käsidesiä. Voisi auttaa hyvin kutinaan, kun alkoholi haihtuu ja viilentää. Todettu hyväksi ainakin siis kutinaan, ei kokemusta aurinkoihottumaan, olepa ensimmäinen ja kerro.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Kortisonivoidetta ehdottaisin, itsellä sama ongelma kesän ensimmäisten aurinkoisten päivien aikana.
Joo sama. Tai just joku alkoholi (kunhan et sitten enää menen aurinkoon).

Mulle tulee aina ensin aurinkoihottumaa kunnes rusketun. En ikinä mene esimerkiksi viikon aurinkolomalle etelään koska en ehdi siinä ajassa kuin saada näppyjä :D

Alan jo keväällä syödä Karovit-tabletteja, ei edes tule aurinkoihottumaa. Nyt pääsi helteet yllättämään ja tablettien aloitus oli unohtunut ja johan on makea ihottuma käsivarsissa. Aloitin kyllä tablettien syönnin, joskopa tuo ihottuma lähtisi ja pysyisi poissa.

Mulla on joskus ollut niin pahat allergiset oireet että on pitänyt talsia lääkäriin ja pyytää kortisonia ihan sisäisesti, samalla taisin saada jtn allergialääkettä lisäksi. Mut nyt ei ole ihottumaa ollut moneen vuoteen kun olen siirtynyt käyttämään apteekkien aurinkorasvoja jotka on herkälle ja allergiselle iholle tarkoitettuja. Noissa Nivean rasvoissa yms voi olla sellaisia kemikaaleja että ne yhdessä auringon kanssa aiheuttaa joillekin herkimmille sitä ihottumaa, kuulemma.

Yhteistyössä