Mikä auttaaa kun kurkkua kutiaa älyttömästi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerran kutisi kurkkua ihan älyttömästi ja yskin kurkun tosi kipeäksi. Kun mitään yskänlääkettä ei ollut niin otin pitkän ryypyn raakaa vodkaa ja kurlasin sillä kurkun. Teki ihan sairaan kipeää ja kyyneleet tuli silmiin mutta kutina lakkasi!

Miulla on nyt ollu ihan samanlaista. Kurkkua kutittaa ihan sikana ja nenä vuotaa kans.Inhottavaa :/
Ois meillä jääkaapissa leijonaa,mut en viiti alkaa alkoholin väärinkäyttäjäks.. :D

Tuo suolavesi kuulostaa aika ällöltä..veikkaan että oksu lentäis.Se tuskin auttaa siihen kurkun kutiamiseen.

Toi kurkun kutina voi olla allergian oireita. Itselläni esim. koivun siitepölyaikaan kutittaa korvakäytäviäkin. Apteekista voi ostaa antihistamiinia, esim. kestine, syrtex...

Yleensä kun itselläni on flunssa, siihen liittyy tämä kurkun kutina, kuten tälläkin hetkellä alkaa voimistumaan. Sitä varten pidän mukana yskänpastilleja, juomista tai purkkaa, ainakin minulle tuo helpotuksen kun kurkkuun saa nestettä. Tuo hunaja on varmasti hyvä vaihtoehto myös.

Suolavedellä (tai viinalla) olen kurlaillut kun huomaan ensioireet flunssasta, joskus on voinut auttaa, tälläkertaa ei. Tiedä häntä auttaisiko oireiden hoitoon nyt.

Hunaja auttaa! Itse otin allergiakutinassa (en ollu vielä ehtiny hakee allergialääkkeitä apteekista), ruokalusikallisen hunajaa ja kyllä auttoi! Kutina loppui silmänräpäyksessä ;)

Hunaja ei auta minulla ollenkaan, vaan oikeastaan vain pahentaa kutinaa. Eikä tuota vodkaakaan kehtaisi ruveta kurlailemaan :D Apteekkiin kai tässä pitäisi suunnata oikeita allergialääkkeitä ostamaan...

[QUOTE="naali";23797917]40% Saarenmaata äsken maistelin ja yritin vähän kurlatakkin sen minkä pystyi... ei kyllä auttanu. Kurkku kutiaa niin ettei pysty nukkumaan ollenkaan....[/QUOTE]

kai nielit sen kurlattavan nesteen? Tarvitset vaan lisää nesteytystä siitä saarenmaasta niin kyllä se voi sieltä tulee ennemmin kuin arvaatlaan. :)

Mulla on kans tosi paha toi kurkun kutina tällä hetkellä ja se saa aikaan kauheita yskän kohtauksia. Ylihuomenna pitäis mennä juhliin ja täs yskäs siitä ei tuu mitään. tarvisin ny nopeeta jotain toimivaa apua tähän??? Toimiiko hunaja tosiaan?

viski on paras lääke kurkun kutinaan, en ala selitellä että miksi. ps: jos hikottaa syökää jogurttia. 2 kotihoito tuotetta jotkä löytyy aina kotoa, viski auttaa myös vitutukseen, nais/mieshuoliin sekä tylsään viikonloppuun ;)

Bafucin tai Stepsils! Eikö muka kukaan ole oikeasti ehdottanut noita? Ilmeisesti kuitenkin niitä pitäis käyttää heti noihin ensioireisiin, ei enää silloin kun on kuumetta.

Strepsils, se menthol, on ainoa joka auttaa minulla. Joka syksy käy niin että tulee viikon-parin vaihe, jolloin kurkkua alkaa yhtäkkiä kutittamaan kamalasti ja menee yökkäilyksi herkästi. :( Nuo auttavat, Codemax/tabs/mikälie auttoi joskus mutta siitä poistettiin se vaikuttava aine joten plääh.

Panacod auttaa, sitähän on joissain (kodeiinia) yskänlääkkeissäkin. Lamaa "yskäkeskusta" vaikuttaa keskushemostoon. Ja jos on muutenkii kipee olo, niin panacodissa on parasetamolia ;) toimii!

Yhteistyössä