Mikä ammatti näiden tietojen perusteella:

  • Viestiketjun aloittaja Kotipolku
  • Ensimmäinen viesti
Kotipolku
Leikin taas ammatinvalintakysymyksillä. Näin myöhään ei kuitenkaan jaksa olla asian kanssa liian vakavissaan liikkeellä, joten nyt ainakin puolileikkimielisesti pyydänkin teitä heittelemään ehdotuksia minulle sopivista ammateista.

Teille ei ehkä tarvitse edes erikseen mainita, että ehdotukset voivat olla pöhköjäkin. Jotenkin tuntuu, että nimenomaan ideat alkavat kuivua kasaan, ja ehkä tuolta pomppaa sitten ilmoille jotakin semmoista, jota en ole itse tullut ajatelleeksi.

Tässä muutama lause rajaamaan vaihtoehtoja:

* Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, mutta en halua työssäni kohdata ihan jatkuvasti uusia ihmisiä. Yksinäinen puurtaminen ei kuitenkaan ole ehdoton vaatimus, ajoittainen sosiaalisuus sopii minulle.

* Olen kiinnostunut mm. yhteiskunnallisista asioista, taloudesta, kielestä ja kirjoittamisesta, jossakin määrin myös ohjaamisesta ja/tai opettamisesta, maataloudesta sekä ympäristöasioista.

* En pelkää käytännönläheistäkään työtä, mutta toivoisin että työ tarjoaisi haasteita myös aivoille.

* Yrittäjyyskin voisi olla vaihtoehto, mikäli ala tarjoaisi siihen mahdollisuuden.

Koulutus voi olla pitkä tai lyhyt, mitään rajoittavia tekijöitä ei ole. Olen kuitenkin jo yhden ammatillisen tutkinnon (ynnä lukion) suorittanut, joten mieluiten suuntaisin ammattikorkeaan tai yliopistoon.

Ideoikaa, oi yön kukkujat!
 

Yhteistyössä