mikä äitiyden mitta on siisti koti??

  • Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti
hivenenhullu
alkoi ihmetyttämään... siis miksi kodin pitäisi näyttää kokoajan putipuhtaalta...?
mä tunnustan olevani todella laiska siivouksen suhteen.. en siivoa päivittäin... en edes joka toinen päivä... tiskikone saattaa olla puhtaita astioita täynnä ja likaiset tiskipöydällä.. ja saattaa niitä kuuluisia ruuanjämiä olla niillä lautasilla ja kattiloissa... pyykkiä pesen kun on tarve ja puhtaat pyykit otan pois narulta kun ripustan uusia...
täällä ei vilistä tuholaiseläimiä, kukaan ei kärsi tästä siivosta... mutta silti valtaosa on sitämieltä että se on huono äiti ja vaimo joka ei kotiaan siistinä pidä... :eek:
käyn kylläkin töissä joten ehkä se riittää synninpäästöön... :D
vaikkakin yöduunissa ja päivät olen kotona...
 
-
No mun mielestä siisti ja putipuhdas ei ole samoja asioita. Kyllä meillä koti on päällisin puolin siisti aina. Kyllä mua ihmetyttää, että jätetään laikaiset tiskit ruuanjämineen vuorokaudeksi tiskipöydälle.
 
Täydellisen äidin kotona ei näy edes yhtä lelua lattialta. Lapset eivät koskaan ole käyttäneet vaippoja. Seksikin on täydellistä (äidin ja isän välillä siis). Lapsilla aina puhtaat ja ehjät muotivaatteet. Ja aina kotona syödään lisäaineetonta kotiruokaa.
En ole täydellinen, eikä se noita lapsia haittaa :)
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis siistissäkin kodissa voi olla sekaista, mutta sitten on näitä koteja missä on selkeän likaista. Sellaisissa ei ole kiva käydä.
jaa, no kyllä mä yleensä silloin siivoan kun vieraita on kutsuttu... ellei nyt kyse ole siskosta taikka duunikavereista...
mutta silloinkin vain imuroin ja tiskit korjaan koneeseen :D
saattaa täällä olla välillä ihan likasitakin.. jos siskoa on uskominen... itse kun en niin hirveästi ressaa.. täällä nyt kuitenkaan mikään ei lattioilla taikak keittiössä elä.. :D
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Itse kyllä siivoan joka päivä ja meillä on aina puhdasta ja siistiä, mutta en pidä itseäni kummoisena äitinä, hyvä kotiapulainen mä kyllä olen, täydellinen melkein :D
sama täällä,, nyt on koko koti siivottu katosta lattiaan.. joulua on mukava odotella .. jopa pesin keittiön matot... nautin kun on siistiä aina..
 
oooo
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Puhdas koti oli hyvän äitiyden mitta siihen aikaan, kun suomalaiskodeissa oli yleisesti torakoita ja täitä. Ja tuollaiset mielikuvat muuttuvat hitaasti.
ja näköjään myös sellaiset että täit olisivat merkki likaisuudesta
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Puhdas koti on merkki hukatusta ajasta.
voihan sitä noinkin uusavuttomat selittää...
hah, kyse ei ei ole ainakaan mulla uusavuttomuudesta... osaan imuroida,pestä lattiat.. pestä ikkunat.. käyttää kaikkia kodinkoneita.. rättikin pysyy kädessä.. mä en vaan näe mitään järkeä joka päivä siivota ja puunata.. ressata jokaikisestä lattialle tippuvasta ruuanmurusesta.. pölystä ja sekamelskasta..
mä kuuluun niihin jotka käyttää lapsen päikkäriajan siihen järkevimpään asiaan... eli nukkumiseen.. :D mä en silitä koska en koe siihen tarvetta.. teen asioita kun niitä tarvitsee tehdä..
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Puhdas koti oli hyvän äitiyden mitta siihen aikaan, kun suomalaiskodeissa oli yleisesti torakoita ja täitä. Ja tuollaiset mielikuvat muuttuvat hitaasti.
ja näköjään myös sellaiset että täit olisivat merkki likaisuudesta
Väitinkö niin?
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Jatkuvasti tosi epäsiisti ja sotkuinen koti ei ehkä ole huonon ätitiyden mitta mutta kertoo ehkä jonkinlaisesta elämänhallinnan puutteesta
ei kyse ole mistään elämänhallinan puutteesta, kyse on siitä että miksi turhaan tehdä asioita koko ajan kun sen ajan voi käyttää hauskemmin... ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Puhdas koti oli hyvän äitiyden mitta siihen aikaan, kun suomalaiskodeissa oli yleisesti torakoita ja täitä. Ja tuollaiset mielikuvat muuttuvat hitaasti.
ja näköjään myös sellaiset että täit olisivat merkki likaisuudesta
Ilmankos luteet ja täit ovat tehneet comebackin nykykoteihin =)

Kadonneeksi luultu lutikka on palannut Suomeen
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kadonneeksi+luultu+lutikka+on+palannut+Suomeen/1135234251228
 
oooo
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Puhdas koti oli hyvän äitiyden mitta siihen aikaan, kun suomalaiskodeissa oli yleisesti torakoita ja täitä. Ja tuollaiset mielikuvat muuttuvat hitaasti.
ja näköjään myös sellaiset että täit olisivat merkki likaisuudesta
Väitinkö niin?
Kyllä kirjoituksestasi sellaisen kuvan sai joo
 

Yhteistyössä