Mikä yövaipaksi, APUA??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
1-vuotiaalta on nyt viimeisen muutaman viikon aikana alkanut tulla harva se yö pissit vaipasta ohi. Vaippa valskaa joko selästä tai kyljestä, pyjamassa on läntti läntti vaipankauluksen yläpuolella seläsä tai kyljessä. Viime yönä kahdesti, hohhoijjaa! Kyse ei ole siitä, ettei vaipan imuteho riittäisi, vaipassa ei välttämättä edes ole paljoa pissiä. Päivällä vaippa ei valskaa koskaan.

Nyt on käytössä ollut Liberon housuvaipat koot 4 ja 5 sekä teippivaipat koko 4. Neloskoot on painonmukaisia (tämä on vasta vähän yli 8-kiloinen), vitosta kokeiltiin testimielessä. Liberolla on pärjätty koko hänen ikänsä, ihan pikkuvauvana kokeiltiin Pampersia ja silloin se taas ei istunut lainkaan, ja Panpersit haisee kamalalle.

Mitä vaippoja tässä pitäisi ostaa? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, ja mikä vaippa on osoittautunut yöaikaan yläreunastaan valskaamattomaksi vaipaksi?

Meillä on sama ongelma, mutta kyseessä 6kk neiti, joka käyttää myös tuota liberon kokoa 4. Neidillä painoa inasen yli sen 7kg. Liberon 3 vaippa jäi selkeesti pieneksi, ja siihen asti nuo liberot olivatkin hyviä, mutta nelonen vuotaa ohi joka ikinen yö. Mä olen miettinyt kanssa vaippamerkin vaihtoa, mutta pampers ei aiemmin ainakaan sopinut (aiheutti ihottumaa). Vinkkejä kaipaisin mäkin!

pojalla siis yli 2 v lähtien mikään ei tuntunut tehoavan, yksi kaveri vinkkasi "pyjama pantseista"

http://www.drynites.fi/tuotteet.aspx

ja ne ovat auttaneet (tosin meillä jo 18 kg kaveri alkoi käyttämään eli en muista mistä noi alkaa).

Mutta: Ei edes nuokaan välillä auta. Poika pissaa yöllä tajuttomasti :/

No onhan niitä nyt muitakin vaippamerkkejä kuin Libero. Koittakaa sitä Pampersia, se voi olla hyvä nyt. Pampers on huomattavasti napakempi vaippa kuin Libero. Ja on niitä muitakin vaippamerkkejä Kuin Libero ja Pampers.

Tai siirtykää kestoihin. Tai käyttäkää kahta vaippaa päällekkäin.

Sitä paitsi noi painokoot eivät pidä ollenkaan paikkansa. Meillä on siirrytty jo 9 kk iässä kokoon 6. Ja ei oo falskannut ikinä.

Meillä on falskanneet niin liberot kuin muumitkin. Pampersit taas haisee, niin niitä ei voi käyttää. Nature babycaret on olleet kaikista parhaita. Nuo on tosi hoikkia poikia.

Esikoinen myös pissasi pienenä aivan älyttömiä määriä, joten hänelle joutui vaihtamaan vaippaa kuin vaippaa keskellä yötäkin. Liberot ja muumit vaan koko ajan kun olivat jo tyhjänä vuotaneet ohi koko sängyn märäksi.

• Tykkää
Reactions: nenne89
No onhan niitä nyt muitakin vaippamerkkejä kuin Libero. Koittakaa sitä Pampersia, se voi olla hyvä nyt. Pampers on huomattavasti napakempi vaippa kuin Libero. Ja on niitä muitakin vaippamerkkejä Kuin Libero ja Pampers.
No tottakai on muitakin, mutta sillä juuri noita vinkkejä olis kiva kuulla niiltä joille tuo libero ei ole sopinut. Mä kun en viitsis käydä läpi koko vaippa arsenaalia mikä tuolta kaupasta löytyy.

Hei, valistakaa nyt mua kun meillä käytetään Pamperseja, että miltä ne sitten oikein haisee? Tyhjänä vai pissaisena? Ilmeisesti joku kemikaalin haju joka häiritsee vai haiseeko se pissa teidän mielestä Pamperseissa jotenkin pahemmalta?

Hei, valistakaa nyt mua kun meillä käytetään Pamperseja, että miltä ne sitten oikein haisee? Tyhjänä vai pissaisena? Ilmeisesti joku kemikaalin haju joka häiritsee vai haiseeko se pissa teidän mielestä Pamperseissa jotenkin pahemmalta?

Meilläkin on pampersit käytössä, eikä mun mielestä haise mitenkään..paitsi tietty yön jälkeen, kun on sama vaippa ollut 12-13 tuntia.Meillä falskasi teippivaipat välistä, varsinkin active fit:it.Nyt on ollut kohta kuukauden housuvaipat käytössä, eikä ole kertaakaan tullut pissat mistään saumoista läpi.

Meillä käytössä päivisin liberon up& go vaipat ja öisin pampersin baby dryt, ei siinä oikein auta kuin kokeilla eri merkkejä. Jos sopii yhden lapselle niin ei välttämättä sovi toiselle.

Meillä on parhaaksi todettu Pamperin Active fitit, eivät vuoda/falskaa, ne perus pamperit on ihan turhia niihin ei kannata rahojaan laittaa. Muutenkin kannattaa mieluummin käyttää teippivaippoja kuin housuvaippoja yöllä, koska housuvaipat jää liian löysälle jos vauva on vähänkin laihempi.
Onko teillä tyttö vai poika? Jos poika niin varmista että pippeli on alaspäin kun laitat vaipan, muuten se pissa ei todellakaan pysy vaipassa.

Kokeilemalla se vaan selviää se mikä sopiii meille ei välttämättä sovi teille. Meillä alkoi liberot vuotaa öisin tuossa 1vuoden tienolla. Parhaaksi yövaipaksi havaitsin lidlin tuojours teippivaipat. Minustakin pampers haisee niin kuin jollekin kemikaalille ihan kuivanakin mutta meillä ei käytetty pampersia koska se aiheutti ihottumaa välittömästi pojalle.

Haisi jo tyhjänä. Yksi ilta sniiffailtiin miehen kanssa kuivia vaippoja iltamme iloksi, Liberosta ei löydetty hajua mutta Pampersit haisi ihan yrittämättäkin sellaiselle pistävän kitkerälle. Mutta myönnän, mulla on toooooosi herkkä nenä muutenkin, eli ymmärrän jos muut ei haista.

Ei ne nyt tyhjänä kai niin hirveiltä haissut mutta se kemikaali jotenkin reagoi pissan kanssa. Tai sitten jos vaavi on pissannut ja pierasee päälle niin vauveli haisee kuin olisi korviaan myöten aikuisten haisevassa ripulipaskassa. Vaihteli aika monta kertaa kakattomia vaippoja kakan hajun vuoksi. Ja se oli mun mielestä ihan kauhean voimakas. Tästä on tosin kolme vuotta jo aikaa, eli en tiedä haiseeko ne vieläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27066016:
Ei ne nyt tyhjänä kai niin hirveiltä haissut mutta se kemikaali jotenkin reagoi pissan kanssa. Tai sitten jos vaavi on pissannut ja pierasee päälle niin vauveli haisee kuin olisi korviaan myöten aikuisten haisevassa ripulipaskassa. Vaihteli aika monta kertaa kakattomia vaippoja kakan hajun vuoksi. Ja se oli mun mielestä ihan kauhean voimakas. Tästä on tosin kolme vuotta jo aikaa, eli en tiedä haiseeko ne vieläkin.

No tuon pieruongelman mäkin tunnistan, tosin olen kyllä laittanut sen mehevähkön tuoksun lapsen enkä vaipan piikkiin :)

Mutta muuten mun mielestä kyllä kaikki kertikset haisee enemmän tai vähemmän kemikaaleilta. Se haju ei vaan mua erityisemmin häiritse, sen sijaan mä en pese edes aikuisten vaatteita hajustetuilla pyykinpesuaineilla, koska mua ällöttää ne "tuoksut". En siis ole mikään hajusteyliherkkä, vaan musta vaan hajustetut pyykinpesuaineet ja huuhteluaineet (joita meillä ei käytetä lainkaan) haisee tosi pahalta.

Eli Akilleen kantapäänsä kullakin.

No tuon pieruongelman mäkin tunnistan, tosin olen kyllä laittanut sen mehevähkön tuoksun lapsen enkä vaipan piikkiin :)

Mutta muuten mun mielestä kyllä kaikki kertikset haisee enemmän tai vähemmän kemikaaleilta. Se haju ei vaan mua erityisemmin häiritse, sen sijaan mä en pese edes aikuisten vaatteita hajustetuilla pyykinpesuaineilla, koska mua ällöttää ne "tuoksut". En siis ole mikään hajusteyliherkkä, vaan musta vaan hajustetut pyykinpesuaineet ja huuhteluaineet (joita meillä ei käytetä lainkaan) haisee tosi pahalta.

Eli Akilleen kantapäänsä kullakin.

Ei se löyhkä todellakaan ainakaan naty-vaipoissa jää haisemaan kunnes vaipan vaihtaa uuteen.

No tottakai on muitakin, mutta sillä juuri noita vinkkejä olis kiva kuulla niiltä joille tuo libero ei ole sopinut. Mä kun en viitsis käydä läpi koko vaippa arsenaalia mikä tuolta kaupasta löytyy.

No mut sitä se on etsiessä. Koska yhdelle käy yksi ja toiselle toinen ja kolmannelle kolmas. Meil just libero oli paras. Lidl ei toiminu ja tuli ihottumaa, sama pampersilla. Muumit aivan onnettomia. Nii ja huggiesin teippivaipat oli kanssa aika toimivia. Kannattaa kokeilla myäs se housuvaippa yöksi. Se toimi meillä jossain kohtaa.

Yhteistyössä