Mikä wt???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WT?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="white";28234950]ni,white trash[/QUOTE]

minä olen jos joku suomessa alentus haukkumaan valkoseks roska sakiks...jossakin raja! Täällä kukaan ei asu asunto vaunuissa. Mutta voi puljata ja se on eri asia! Voisin mainita rikkaista ja ne jotka katsoo alen ihmistä jolla ei ole kunnon vaatteita. Olet siis joku 20 ja minulla on hienot vetimet joopa jooo..siis olet "paskan tärkee"!

[QUOTE="white";28234950]ni,white trash[/QUOTE]

Joo eli "valkonen roskasakki" ja arvatkaa mitä, minusta se on juurikin helposti suomalainen keskiluokka, kýllä luitte aivan oikein. Tässä esimerkki: Jumbo eräänä lauantaina viime kesänä, tapahtumapaikka Aleksi 13 ja kenkäosasto. Eli perhe johon kuului äiti, isä, tyttö ja poika ja äiti oli kenkäostoksilla. Äiti oli pikkasen ylipainoinen (isä ei, yllätys yllätys) ja kokeili ale-korkkareita (mietin että älä hyvä nainen, ei ole sun tyyliä ja näytät vaan naurettavilta niissä). No, isä vilkuili minua ja äiti huuteli Eetua joka kirmasi pitkin kenkäosastoa ja yritti samalla epätoivoisesti tunkea trendikenkää jalkaansa näyttäen täysin naurettavalta. Silloin mietin että joo, tuossa sitä vasta onkin menestynyt ja hyvinvoiva suomalainen malliperhe (siis my ass, vinkki niille jotka eivät sarkasmia ja ironiaa ymmärrä)...Mutta tämähän se on periaatteessa ihmisten käsitys asiasta, että on työtä, rahaa, perhe kasassa ymv. mutta kuitenkin on vain ajankysymys koska tuo "idylli" hajoaa tai jos eletäänkin kulisseissa niin mitä menestymistä se muka sitten on.

[QUOTE="joo";28235026]Joo eli "valkonen roskasakki" ja arvatkaa mitä, minusta se on juurikin helposti suomalainen keskiluokka, kýllä luitte aivan oikein. Tässä esimerkki: Jumbo eräänä lauantaina viime kesänä, tapahtumapaikka Aleksi 13 ja kenkäosasto. Eli perhe johon kuului äiti, isä, tyttö ja poika ja äiti oli kenkäostoksilla. Äiti oli pikkasen ylipainoinen (isä ei, yllätys yllätys) ja kokeili ale-korkkareita (mietin että älä hyvä nainen, ei ole sun tyyliä ja näytät vaan naurettavilta niissä). No, isä vilkuili minua ja äiti huuteli Eetua joka kirmasi pitkin kenkäosastoa ja yritti samalla epätoivoisesti tunkea trendikenkää jalkaansa näyttäen täysin naurettavalta. Silloin mietin että joo, tuossa sitä vasta onkin menestynyt ja hyvinvoiva suomalainen malliperhe (siis my ass, vinkki niille jotka eivät sarkasmia ja ironiaa ymmärrä)...Mutta tämähän se on periaatteessa ihmisten käsitys asiasta, että on työtä, rahaa, perhe kasassa ymv. mutta kuitenkin on vain ajankysymys koska tuo "idylli" hajoaa tai jos eletäänkin kulisseissa niin mitä menestymistä se muka sitten on.[/QUOTE]

sinä olet "paskan tärkee" suomen keski luokka on sitä että tulo luokka 3000 euroa! ei sillä ostella biljoonan maksavia "nai minua saappaita"....tai niitä rääsyjä jotka näyttää siltä itseltään.. En maksas luis vuttonin laukusta penniäkään niin karseen näkönen että saa maksaakin v..tusti!

[QUOTE="joo";28235026]Joo eli "valkonen roskasakki" ja arvatkaa mitä, minusta se on juurikin helposti suomalainen keskiluokka, kýllä luitte aivan oikein. Tässä esimerkki: Jumbo eräänä lauantaina viime kesänä, tapahtumapaikka Aleksi 13 ja kenkäosasto. Eli perhe johon kuului äiti, isä, tyttö ja poika ja äiti oli kenkäostoksilla. Äiti oli pikkasen ylipainoinen (isä ei, yllätys yllätys) ja kokeili ale-korkkareita (mietin että älä hyvä nainen, ei ole sun tyyliä ja näytät vaan naurettavilta niissä). No, isä vilkuili minua ja äiti huuteli Eetua joka kirmasi pitkin kenkäosastoa ja yritti samalla epätoivoisesti tunkea trendikenkää jalkaansa näyttäen täysin naurettavalta. Silloin mietin että joo, tuossa sitä vasta onkin menestynyt ja hyvinvoiva suomalainen malliperhe (siis my ass, vinkki niille jotka eivät sarkasmia ja ironiaa ymmärrä)...Mutta tämähän se on periaatteessa ihmisten käsitys asiasta, että on työtä, rahaa, perhe kasassa ymv. mutta kuitenkin on vain ajankysymys koska tuo "idylli" hajoaa tai jos eletäänkin kulisseissa niin mitä menestymistä se muka sitten on.[/QUOTE]

Harvinaisen rehellistä puhetta naispalstalaiselta.

Miksi ketään pitäisi halveksia? Ihmisten kunnioittaminen on tärkeää, koska jokainen ihminen on arvokas sellaisena kuin on. Kauniisti muista ajatteleva on hieno ihminen.

[QUOTE="mies";28235053]Harvinaisen rehellistä puhetta naispalstalaiselta.[/QUOTE]

Jaa, niin kai. Minusta vaan sanonta "rehellisyys maan perii" on monessa mielessäkin vaan erittäin pätevä. Inhoan myös kaikenlaista toisten mollaamista ja latistamista varsinkin jos asioista ei itsellä ole parempaa tietoa. Maailma, eikä varsinkaan oma tai toisten olo myöskään koskaan tule permmaksi sillä että haukkuu, aliarvioi tai lannistaa muita. Ja tuo keskiluokan ja sitäkin varakkaampien ylemmyydentunto on vaan oikeasti usein niin hataraa, näyteltyä ja sitäkin kautta melko perusteetonta joten miksi nimitellä yhtään ketään.

[QUOTE="minna";28235142]Miksi ketään pitäisi halveksia? Ihmisten kunnioittaminen on tärkeää, koska jokainen ihminen on arvokas sellaisena kuin on. Kauniisti muista ajatteleva on hieno ihminen.[/QUOTE]

Totta, jokainen yksilö on arvokas. Mutta yhteiskunnalliset, historialliset, kulttuuriset tai ideologiset trendit tai politiikka ansaitsevat arvostelua. Kaiken hyväksyntä on sama asia kuin ei minkään hyväksyntä eli ns. tyhjä arpa.

[QUOTE="mies";28235183]Totta, jokainen yksilö on arvokas. Mutta yhteiskunnalliset, historialliset, kulttuuriset tai ideologiset trendit tai politiikka ansaitsevat arvostelua. Kaiken hyväksyntä on sama asia kuin ei minkään hyväksyntä eli ns. tyhjä arpa.[/QUOTE]

Toki. Juurikin trendit ja politiikka ansaitsevat arvostelua. Mutta se ei ole naureskelua tai halveksintaa "keskiluokkaiselle perheelle, jonka äiti sovittelee naurettavia korkkareita", kuten ketjun alkupuolella oleva esimerkki oli. Siinä tuli ilmi täysin tarpeeton toisten ihmisten väheksyminen ja ylenkatsominen.

[QUOTE="minna";28235214]Toki. Juurikin trendit ja politiikka ansaitsevat arvostelua. Mutta se ei ole naureskelua tai halveksintaa "keskiluokkaiselle perheelle, jonka äiti sovittelee naurettavia korkkareita", kuten ketjun alkupuolella oleva esimerkki oli. Siinä tuli ilmi täysin tarpeeton toisten ihmisten väheksyminen ja ylenkatsominen.[/QUOTE]

Minusta kritiikki kohdistui (varsin todelliseen) ilmiöön/kokonaisuuteen eikä ihmisiin. Tällöin purevakin ote on nähdäkseni sallittava.

[QUOTE="mies";28235183]Totta, jokainen yksilö on arvokas. Mutta yhteiskunnalliset, historialliset, kulttuuriset tai ideologiset trendit tai politiikka ansaitsevat arvostelua. Kaiken hyväksyntä on sama asia kuin ei minkään hyväksyntä eli ns. tyhjä arpa.[/QUOTE]

Wau, ihanaa älynsäkenöintiä ;) mahtavaa ja niin kovin harvinaista täällä! Tätä lisää! Mä niin kaipaisin aina kunnon keskustelua täällä.

[QUOTE="mies";28235244]Vrt. esim. "Miksi kovimmat vapauden karjaisut kuuluvat aina orjien ajajilta?" Tarkoitus on arvostella koko ilmiötä, ei ko. ihmistä eli näitä ajureita.[/QUOTE]

Mikä ilmiö se siis oikein on, jos nainen sovittaa kenkiä?

[QUOTE="mies";28235227]Minusta kritiikki kohdistui (varsin todelliseen) ilmiöön/kokonaisuuteen eikä ihmisiin. Tällöin purevakin ote on nähdäkseni sallittava.[/QUOTE]

Mihin ilmiöön? Voiko sitä jotenkin täsmentää? Minusta esimerkki oli pikemminkin tavallisuuden pilkkaamista. Ajatuksella, että itse on jotenkin tilanteen ja esimerkkiperheen yläpuolella. Vai mitä?

[QUOTE="mies";28235227]Minusta kritiikki kohdistui (varsin todelliseen) ilmiöön/kokonaisuuteen eikä ihmisiin. Tällöin purevakin ote on nähdäkseni sallittava.[/QUOTE]

Näin juuri, juuri tuota tarkoitin. Tulkitsit minut ja tekstini aivan oikein. En koskaan olisi ilkeä ilkeyttäni.

[QUOTE="joo";28235228]Wau, ihanaa älynsäkenöintiä ;) mahtavaa ja niin kovin harvinaista täällä! Tätä lisää! Mä niin kaipaisin aina kunnon keskustelua täällä.[/QUOTE]

sivistys sanoja! Sillon aivoihin tulee "over load"!Ei vaan jaksa lukea! Sori te keskustelette sivistys sanoilla se on oma kielensä!:). minä keskustelen juntti sanoilla!

[QUOTE="mies";28235244]Vrt. esim. "Miksi kovimmat vapauden karjaisut kuuluvat aina orjien ajajilta?" Tarkoitus on arvostella koko ilmiötä, ei ko. ihmistä eli näitä ajureita.[/QUOTE]

Näin juuri. Mahtavaa että edes joku tajuaa.

[QUOTE="joo";28235228]Wau, ihanaa älynsäkenöintiä ;) mahtavaa ja niin kovin harvinaista täällä! Tätä lisää! Mä niin kaipaisin aina kunnon keskustelua täällä.[/QUOTE]

Kiitos :)

[QUOTE="minna";28235256]Mihin ilmiöön? Voiko sitä jotenkin täsmentää? Minusta esimerkki oli pikemminkin tavallisuuden pilkkaamista. Ajatuksella, että itse on jotenkin tilanteen ja esimerkkiperheen yläpuolella. Vai mitä?[/QUOTE]

Tavallisuus ei ole tavallisuutensa vuoksi arvokasta.