Mikä voisi olla vikana? (pesukoneesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anu

Vieras
Oon ihmetellyt että miksi monessa vaatteessa on reikä.
Ja samanlaisia sellaisia pieniä reikiä vaatteissa.

Pesukoneessa ei tuntunut mitään terävää olevan kun kävin koko koneen läpi.
Kone on 5-vuotta vanha.
Kumma juttu.
Onko kenelläkään kokemusta että jos on pesukone tehnyt pieniä reikiä niin mikä oli koneessa vikana?

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
tuleeko ne koneesta varmana?

Kyllä tulee.
Ei ole mun paidassa ollut reikää kun sen ostin ja laitoin koneeseen niin siinä reikä.
Tänään katsoin kaikki pyykit läpi jotka olivat eilen olleet pyykissä niin niissä tytön kerran pidetyssä bodissa oli reikä, pojalla oli paita ollut muutaman kerran päällä,mun Marimekon yöpaidassa kaksi samanlaista reikää.:(

Alkuperäinen kirjoittaja Marakatti:
jotain kodinkonekorjaajalta asiaa.... vois olal joku pesuaine tms...tuili mulla ekana mieleen

Jännä juttu kun on samaa pyykinpesuainetta käytetty jo pari vuotta eikä ole aikaisemmin vaatteissa ollut reikiä.

Minullekin on käynyt joskus niin aivan uusillekin vaatteille. Aika rasittavaa. En tiedä syytä. VOisiko olla niin, että vaatteessa tavallaan on jo ennestään reikä, siis joku lanka esim. katkennut ja sitten se suurentuu sen verran koneessa, että tulee näkyväksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Minullekin on käynyt joskus niin aivan uusillekin vaatteille. Aika rasittavaa. En tiedä syytä. VOisiko olla niin, että vaatteessa tavallaan on jo ennestään reikä, siis joku lanka esim. katkennut ja sitten se suurentuu sen verran koneessa, että tulee näkyväksi?

Niin en tiedä.
Pitää soittaa huomenna jollekkin korjaajalle ja kysyä asiaa että onko joku vika.
Kun se on aika kumma kun niin monesa vaatteessa oli jotka eilen olis pessyt niin niitä reikiä ja muutamassa vaatteessa vielä parikin reikää ja ne on kaikissa samanlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Tämä on ollut tääl joskus ennenkin. Silloin joku meinasi, että kone on laitettu liian täyteen. Tiedä sitten, mutta meilläkin tulee reikiä:en tosin tiedä mistä ne tulee.
Pitääpä kiinnittää tuohon huomiota kun laittaa seuraavaksi koneen päälle. :)

sama ongelma. Minä huomasin tuon jo aikoinaan kun pesin vielä pyykit taloyhtiön 11kg vetävässä koneessa, jota ei millään saanut silloin yksin asuvana edes täytettyä täyteen, jos ei sitten tukkinut koko vaatekaapin sisältöä sinne. Eka huomasin sen lakanoissa, uudet lakanat parin pesun jälkeen reikäisiä. Nyt vasta pesin tytön uuden prinsessayöpaidan, ja narulle laittaessani huomasin edessä n. 3cm pitkän reiän, kuin viiltojäljen :(
Onko kankaat sitten nykyään noin heikkoja, esim. mulla on vielä mun äitini vanhoja vauvalakanoita käytössä, niihin ei reikiä ole tullut!

Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
ootko varma ettei vaatekaapissas ole jotain ötököitä mitkä järsis reikiä vaatteisiin?

No en nyt ihan usko.
Kun eilen ostin paidan ja siihen oli tullut samanlainen reikä pesun jälkeen kun sen laitoin koneeseen ja tänään otin pyykkejä narulta niin huomasin reijän.

Alkuperäinen kirjoittaja Anu:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
ootko varma ettei vaatekaapissas ole jotain ötököitä mitkä järsis reikiä vaatteisiin?

No en nyt ihan usko.
Kun eilen ostin paidan ja siihen oli tullut samanlainen reikä pesun jälkeen kun sen laitoin koneeseen ja tänään otin pyykkejä narulta niin huomasin reijän.
aattelin vaan ku mun kaapissa vilisti kerran sellasia ihan vaaleita,tosi vikkeliä otuksia.pesin kaikki ja laitoin hyönteismyrkkyä kaappiin,johan hävisivät. sun kantsii viedä paita takas kauppaan,saat rahas takasin,siinähän on joku vika jos heti reikiintyy.

Yhteistyössä