Mikä voisi olla syynä kutiaviin paukamiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä...

Vieras
Mun varpaisiin on parin vuorokauden aikana ilmestynyt todella kovasti kutiavia pieniä paukamia. Ihan kuin hyttysen aiheuttamia, mutta ei niitä vielä ole. Nyt päivän aikana ilmestynyt myös pohkeeseen kaksi kappaletta. Kutina on kestämätöntä, olen ottanut jo tupla-annoksen allergialääkettä. Auttaa hetken, kunnes taas kutina yltyy pahaksi. Ja nyt tuli lapsi kutiavan selän kanssa luokseni ja siellä on myös yksi pieni paukama.

Mikä kumma voi tällaista aiheuttaa? Ei kai mikään rokko voi rajoittua tällä tavoin, pakko olla joku öttiäinen?

Luteen jälki on erilainen. Nämä eivät ole niinkään punaisia vaan valkoisia paukamia. Toisaalta nekin voivat tietysti olla yksilöllisiä, joten en poissulje tuota mahdollisuutta. Miten pääsen niistä eroon??? Sängyt imuroin normaalisti kerran viikossa, tänään olen imuroinut kahteen kertaan sekä vaihtanut lakanat.

Kuulostas vähän syyhypunkilta. Kannattaa käydä ihotautilääkärillä. Ja joo tarttuu perheenjäseniin esim. petivaatteista. Jos on syyhypunkki siihen on lääkevoide, joka on kallis ja viikon välein toistettava koko perheelle. Kaikki petivaatteet pestävä, kämppä siivottava todella hyvin, lelut pakastettava tai pussitettava 3vrk, kaikki vaatteet samoin. Työlästä on, mutta ei muuten katoa, pahenee vaan. Asiakkaalla joskus ollu, muttei omakohtaista kokemusta.

Minulla ilmestynyt parin kk aikana näitä kutiavia paukamia jalkoihin enimmäkseen. Aluksi ajattelin allergiaa ja kaikkea mahdollista. On siivottu, vaihettu petivaatteet.. KAIKKI mahdollinen! Silti taas tänä aamuna löyty 5 paukamaa kämmenen kokoisella alueella reidestä. Kutinaan kortisonivoidetta ja allergialääkkeitä.
Jotkut ihmiset ovat "allergisia" näille puremille, jotku ei reagoi ollenkaan.
Ilmeisesti ja TOIVOTTAVASTI tämä ongelma katoaa kevään myötä.

Tuntomerkkejä puremille: Tullut symmetrisesti riviin paukamia, yleensä 3-5 peräkkäin. Raapiminen pahentaa tilannetta.Googlettakaa vielä lintukirpun purema niin näätte jäljet.

perheessä olen ainoa joka näistä perkeleistä kärsii... Söisivät ukon mielummin :)

Yhteistyössä