Mikä voisi olla, eihän sikiöllä ole mikään hätänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikävoisiolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikävoisiolla

Vieras
Olen 39. viikolla raskaana ja kiinnitin äskön paremmin huomiotoa uuteen "liikkeeseen" sikiöllä. Aivan kuin sikiö "pumppaisi" tai tekisi hyvin pehmeää kyykkyyn ylös liikettä, tai niin kuin ihmisen keho "pumppaa" ku hengittää oikein raskaasti. En osaa tämän paremmin selittää miltä se tuntuu, mutta osaisiko joku sanoa mitä se on/onko kaikki hyvin? :/ tämä oli toinen kerta kun näin tapahtuu koko raskauden aikana, ensimäisen kerran kävi joskus 35-36 viikolla, en ole ihan sata varma.

no voi anteeksi jos käytin väärää ilmaisua, en miettinyt sitä sen enempää, ymmärsit varmaan silti että tarkotin 37 viikkoa vanhaa ihmislasta joka kasvaa kohdussani?

Niin, ja liikehdintä on muuten normaalia ja aktiivista :) eikä tuo pumppaaminen kestä kauaa, noin pari kymmentä sekuntia, jos liikun/ nousen seisomaan se loppuu.

Noilla viikoilla tila on ahdas, joten isoja liikkeitä ei välttämättä mahdu tekemään. Voisiko "yrittää ojentaa jalkojaan" tms ja tuntuu sitten tuollaisena pumppauksena, kun ei mahdu ja yrittää aina vaan uudelleen? Tai jos on hikka? Tosin hikka yleensä aika äkkinäinen liike. :D

Jos kuitenkin liikkuu ihan normaalisti myös, niin en kauheasti huolestuisi. Jos kuitenkin huolestuttaa, niin soita synnärille. Siellä osaavat arvioida, pitääkö käydä näytillä vai ei ja siten saat mielenrauhan. :)

Hikkaa on ollut melkein joka päivä jo monien viikkojen ajan että sen tunnistan :) tämä kyseinen pumppaus meni kyllä ohi jo ehkä tunti sitten mutta kun en googlaamalla löytänyt mitää niin ajattelin täältä sitten kysyä, kiitos vastauksista, toivotaan ettei mitään kauheata :) Maanantaina onneksi Neuvola niin voi kysäistä asiaa tarkemmin :)

[QUOTE="vieras";24699982]Eihän noilla viikoilla enää puhuta sikiöstä ?![/QUOTE]

Kyllä se on sikiö, siihen asti jos ja kun elävänä syntyy. Itse synnytin, lääkärin sanojen mukaan kuolleen sikiön rv 40+1.

Meillä molemmat vauvat ovat nostelleet peppua juuri tuolla pumppausliikkeellä :)
Ja samoin mulla näkyy tuollaisena pumppauksena (tosin pienemmässä mittakaavassa) vauvan kohdussa tekemät hengitysliikkeet :)

kuulostaa ihan normaalilta, kuuluu hermoston kehittymiseen tai sikiö tekee hengitysharjoituksia. vaikea täältä toisen tietokoneen kautta sanoa kun ei ole vieressä. mutta en olisi huolissani kun liikkuu normaalisti.

ja kyllä, ihmislapsi on sikiö ihan syntymäänsä saakka.

Onko liike sellaista "puskemista"? Mä ihmettelin noilla viikoilla outoa puskevaa (pehmeää) liikettä ja selvisi että sikiö (kyllä se sikiö on rv 10 syntymään saakka) yritti supistusten välillä puskea päätä kohdun suuta kohti avatakseen kohdun suuta.

Toki voi olla muutakin liikettä. Ja jos sikiö on jo synnytyskanavassa, liikkeet on vaimeampia ja eri tuntuisia.

Mulla on kanssa samanlaisia pumppaus- liikkeitä...ja vauva on viimeiset 5 pvää liikkunut aivan 24/7...??!! Ja tunnen/näen vauvan sydänäänet vatsan päällä...??!! Mä kanssa miettinyt että onko tämä normaalia? Samoin alapää ja selkä ovat niin kipeät että en ole päässyt liikkuman moneen päivään... Tämä on jo neljäs lapseni eikä mitään tälläistä ole KOSKAAN aiemmin ollut ja voin jo sanoa että en ihan pienistä stressaava ole...

Yhteistyössä