mikä voi olla syynä siihen ettei laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
elikkä tilanne on tämä, olin ylipinoinen ja sain pudotettua painoa 15kg mikä on hyvinkin.
kuitenkin tavoitteeseen on vielä muutamia kiloja. paino on kuitenkin jotenkin tasaantunut eikä nouse eikä laske.
olen yrittänyt kaikenmoista mutta mikään ei auta.
harrastan liikuntaa niin että kulutus on 1500kcal viikossa.
syön terveellisesti aamupalan,lounaan,päivällisen ja iltapalan. joskus myös välipalaa. kaloreita saan keskimäärin 1500 päivässä. kulutukseni on 1800kcal päivässä jonkun laskurin mukaan.
en ole laihtunut grammaakaan kuukauteen. nyt joudun leikkaukseen ja liikkuminen jää kokonaan pois kuukaudeksi.
osaatteko sanoa miksi en laihdu? ja mitenhän mun pitäis syödä tuon kuukaudenajan? uskaltaako pitää kovinkin niukka kalorista dieettiä kuukauden?

Mulla tuli kans vaihe et paino ei tippunut, ja sit yht äkkiä se tippu taas pari kiloa kerralla. Aattelin lähtiskö sit viiveellä? Mä vain jatkoin tuon tasaisen vaiheen samalla dieetillä millä olin aloittanutkin.

mun mielestä kuukauden jumitus on aika pitkä. edes yksi herkkupäivä ei auttanut vaan paino palas takaisin samaan lukuun.
oon myös käyttänyt mittanauhaa,eikä kyllä nyt kuukauteen oo mitään pienennystä tapahtunut.

Elimistösi vastustaa laihtumista eli on mennyt säästöliekille. Ei kannata aloittaa mitään nälkäkuuria, kun siitä elimistö vain innostuu entisestään tiukkapipoisemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja dfsdf:
Elimistösi vastustaa laihtumista eli on mennyt säästöliekille. Ei kannata aloittaa mitään nälkäkuuria, kun siitä elimistö vain innostuu entisestään tiukkapipoisemmaksi.

no mä en henkilökohtaisesti usko säästöliekkiin niin että se estää laihtumisen. se voi hidastaa sitä mutta ei estää kokonaan.
mietin sitäkin että oisko mulla peruskulutus kuitenkin pienempi kun tuo minkä kalorilaskuri antaa.
ja en voi liian alas edes pudottaa kaloreita koska se kostautuu hyvin äkkiä herkuttelulla.
olisiko kuitenkin 1200kcal hyvä dieetti ylläpitää tuona liikkumattomuuskautena? sen alle en mene.

Jos kroppa on mennyt säästöliekille, niin rasvainen lipsuminen dietistä tekee vain hyvää. Ei siis mitään tolkutonta määrää, mutta 2000 kaloria päivässä voi olla jo tarpeeksi, ja rasvaista ruokaa, ja liikuntaa. Suoli kiittää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Jos kroppa on mennyt säästöliekille, niin rasvainen lipsuminen dietistä tekee vain hyvää. Ei siis mitään tolkutonta määrää, mutta 2000 kaloria päivässä voi olla jo tarpeeksi, ja rasvaista ruokaa, ja liikuntaa. Suoli kiittää :D

kokeiltu eikä auta. liikunta tosiaan jää pois nyt tälläviikolla.
pelkällä ruokavaliolla siis pitää mennä seuraava kuukausi.
jumitus on joo ihan normaalia mutta että näin kauan!
aina toitotetaan että vajeella laihtuu..plääh!
lihaskaan ei kehity niin nopeesti että tää sitä olis.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no mä en henkilökohtaisesti usko säästöliekkiin niin että se estää laihtumisen. se voi hidastaa sitä mutta ei estää kokonaan.
mietin sitäkin että oisko mulla peruskulutus kuitenkin pienempi kun tuo minkä kalorilaskuri antaa.
ja en voi liian alas edes pudottaa kaloreita koska se kostautuu hyvin äkkiä herkuttelulla.
olisiko kuitenkin 1200kcal hyvä dieetti ylläpitää tuona liikkumattomuuskautena? sen alle en mene.

Säästöliekki ei ole mikään uskon asia, vaan ihan tieteellisesti todistettu fakta. Samoin miljoonat laihduttajan ovat todenneet tämän ihan käytännössä.

Elimistö vastustaa aina aluksi kaikin keinoin muutosta, sekä lihomista että laihtumista. Sama ilmiö toimii siis toisinkin päin. Aluksi tuntuu, että voi mässäillä vaikka kuinka paljon lihomatta, mutta sitten sitä painoa alkaakin kerääntyä yhtäkkiä huimaa vauhtia.

Alkuperäinen kirjoittaja dfgf:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Säästöliekki ei ole mikään uskon asia, vaan ihan tieteellisesti todistettu fakta. Samoin miljoonat laihduttajan ovat todenneet tämän ihan käytännössä.

Elimistö vastustaa aina aluksi kaikin keinoin muutosta, sekä lihomista että laihtumista. Sama ilmiö toimii siis toisinkin päin. Aluksi tuntuu, että voi mässäillä vaikka kuinka paljon lihomatta, mutta sitten sitä painoa alkaakin kerääntyä yhtäkkiä huimaa vauhtia.

on todistettu että säästöliekki hidastaa laihtumista kun kulutus pienenee. kuitenkaan säästäliekki ei estä laihtumista.
elimistö ei tahdo luopua rasvavarastoistaan mutta jos on vaje niin pitäisi laihtua. se miksi ei laihdu on ongelmana.. ehkä vika on muualla.
jos säästöliekki estäisi ihmisiä laihtumasta niin eipä afrikan lapset noin laihoja olisi. vajeella laihtuu vaikka sitten todella hitaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
elikkä tilanne on tämä, olin ylipinoinen ja sain pudotettua painoa 15kg mikä on hyvinkin.
kuitenkin tavoitteeseen on vielä muutamia kiloja. paino on kuitenkin jotenkin tasaantunut eikä nouse eikä laske.
olen yrittänyt kaikenmoista mutta mikään ei auta.
harrastan liikuntaa niin että kulutus on 1500kcal viikossa.
syön terveellisesti aamupalan,lounaan,päivällisen ja iltapalan. joskus myös välipalaa. kaloreita saan keskimäärin 1500 päivässä. kulutukseni on 1800kcal päivässä jonkun laskurin mukaan.
en ole laihtunut grammaakaan kuukauteen. nyt joudun leikkaukseen ja liikkuminen jää kokonaan pois kuukaudeksi.
osaatteko sanoa miksi en laihdu? ja mitenhän mun pitäis syödä tuon kuukaudenajan? uskaltaako pitää kovinkin niukka kalorista dieettiä kuukauden?

Mitä hoikempi, sen vaikeampi laihtua. Eli olet varmaan jo normaalipainossa?

Nyt tuli tosi paha. Miten ihmeessä se onnistuu? Leikkaa nyt aluksi tukkasi pois ja käy potalla, kyllä siinä se viis kiloo hupenee. Sitten voisit vaikka pistää ilmastointiteippiä suun eteen ja anna sen olla siinä aluksi kolme päivää. Jo on ihme, jos ei lukemat muutu.

Suolihuuhtelu ja mehupaasto jonkun 5päivän ajan!
Olisi hyvä tehdä kerran vuodessa, siinä suolisto ja elimistö puhdistautuu.. ja kilojakin lähtee!
Lähinnäkin suosittelen tätä tuon puhdistautumisen kannalta..

Yhteistyössä