Mikä voi aiheuttaa samanlaisia oireita kuin raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt.

Vieras
Olen koko ajan ihan kuolemanväsynyt, voin pahoin ja itku on tosi herkässä. Muutenkin mieliala tuntuu heittelevän jatkuvasti. Mistä ihmeestä tämä voi johtua? Kuitenkin menkat tuli ajallaan (tosin olivat niukemmat kuin yleensä) ja syön pillereitä. En siis usko raskauden olevan kyseessä. Mikä siis mättää?

Aloitusviestissäsi mainitsit, että kuukautisesi "olivat niukemmat kuin yleensä." Tältä pohjalta sai sen kuvan, että raskauden mahdollisuutta kuitenkin mietit. Ja tuollaisessa tilanteessa sitä usein kroppa kehittää näitä "raskausoireita."

Mä tekisin ekana varmuuden vuoksi raskaustestin.

Juuri toissapäivänä kaveri plussasi, jolla se piti olla mahdotonta. Ei sitten millään ottanut uskoakseen että kannattaisi jo oireiden perusteella testata. :D

Jos testi näyttää negaa niin sitten mullakin tulee ekana mieleen masennus. Tai heittelevät verensokerit. Kannattaa käydä lääkärissä, tosin luultavasti nekin ekana käskee tekemään raskaustestin joten...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aloitusviestissäsi mainitsit, että kuukautisesi "olivat niukemmat kuin yleensä." Tältä pohjalta sai sen kuvan, että raskauden mahdollisuutta kuitenkin mietit. Ja tuollaisessa tilanteessa sitä usein kroppa kehittää näitä "raskausoireita."

Ajattelin juuri tuota pillerien mahdollisuutta kun eikös ne myös niukenna menkkoja? Yhdessäkään raskaudessa meinaa kuukautisia ei ole ollut joten en usko että olisi raskaudesta kyse. Kai se sitten vaan johtuu noista pillereistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Jos testi näyttää negaa niin sitten mullakin tulee ekana mieleen masennus. Tai heittelevät verensokerit. Kannattaa käydä lääkärissä, tosin luultavasti nekin ekana käskee tekemään raskaustestin joten...

No ehkä se sitten on helpompi tehdä ennen kuin lääkäriin lähtee änkeämään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:

No ehkä se sitten on helpompi tehdä ennen kuin lääkäriin lähtee änkeämään.

Kannattaa se mahdollisuus sulkea pois ennenkuin aletaan mitään muuta tutkimaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja MINÄMÖRKÖ:
ainii,kilpirauhasetkin vaikuttaa noin ja niinku aikasemmin pistin ni masennus?

Voisko olla? Mun äidillä meinaa on kilpirauhasen vajaatoiminta mikä ymmärtääkseni on periytyvää ainakin jollain asteella?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ainii,kilpirauhasetkin vaikuttaa noin ja niinku aikasemmin pistin ni masennus?

Voisko olla? Mun äidillä meinaa on kilpirauhasen vajaatoiminta mikä ymmärtääkseni on periytyvää ainakin jollain asteella?

no sit suosittelen kilppari testejä,mun äitillä on kans vajaatoiminta ja mulla todettiin vuos sitten samoista oireista...

no sit suosittelen kilppari testejä,mun äitillä on kans vajaatoiminta ja mulla todettiin vuos sitten samoista oireista...

Liittyykö siihen aina muuten lihomista? Kun mulla ei ainakaan paino ole noussut. Mä taidan heti soitella terkkariin. Kiitos sulle paljon avusta! :)

Yhteistyössä