Mikä voi aiheuttaa äidin hiustenlähtöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä muu kuin kilpirauhasen vajaatoiminta?

Eli hiuksia lähteny runsaasti jo 12 kk ajan, alkoi, kun vauva oli 3kk. Loppua ei näy ja hiukset on ohentunu varmaan noin puoleen entisestä. Kaljuja läikkiä ei ole, tasaisesti lähteny joka puolelta. Olen menossa kilpirauhasen vajaatoimintaverikokeeseen. Mutta mistäs muusta vois johtua?

[QUOTE="aloittaja";23755734]Hemoglobiini ollu aina aika alhainen, mutta normaalilukemissa. Raskausaikana tipahti johonki 90:een. Pitäiskö ottaa hemppa kanssa?[/QUOTE]
No ehdottomasti.

Normaaliahan se on että hiukset lähtee synnytyksen jälkeen, koska niitä ei lähde normaalilla tahdilla raskausaikana. Hormooni juttuja.

Mutta ei sen pitäisi noin pitkään kestää. Toivottavasti syy selviää.

Mulla sama ongelma, tosin lapsi on 1v2kk ja "imetys" kesti vain kuukauden. Sain keskenmenon rv5 maaliskuussa ja sen jälkeen on hiusta tippunut ja huolella. Kun ei ole mikään kovin tuuhea turpas muutenkaan niin tää sulkasato näkyy ja ikävästi! Voiko muka tuo keskenmeno (noin aikaisessa vaiheessa vielä?!) aiheuttaa tän kadon mun hiuksiin? En kohta tiedä mitä teen kun joka paikka täynnä hiuksia...

mullakin on kauhee hiusten lähtö menos.. synnytin 5kk sit ja imetin noin kuukauden.. ja edelleen lähtee kauheesti hiuksia, niitä on siis jokapaikassa.. :( mullekkin saa kertoo mitä niille pitäis tehdä..

Ehkäisynä on kondomi. Lapsi nyt 1v 3kk ja hiuksia tosiaan lähtenyt joka ikinen päivä 12kk ajan. Ihan haromalla tukkaa jää käteen hiuksia. Onko nyt muita ideoita kuin kilpirauhasen vajaatoiminta tai se anemia?

eli anemia tai kilpirauhasen vajaatoiminta....voin tulla kertoo sit tulokset. Ja mitäs jos noissa ei oo mitään? Voiko joku vitamiininpuute aiheuttaa hiustenlähtöä? Entäpä onko olemassa jotain hiuspunkkia, joka aiheuttaa hiustenlähtöä?

mulla lähti ensin imetyksen takia pari ensimmäistä kk paljon hiuksia sitten se loppui kun seinään. Sitten se alkoi uudestaan kun lapsi oli 1v4kk. hiuksia lähti aivan kamalasti. söin kyllä just sillon minipillereitä. mutta söin niitä vaan sen yhden laatan? voiko jo niin lyhyt aika aiheuttaa hiustenlähtöä. karseita tuppoja lähti. olisin varmaan kalju nyt jos olisin jatkanu niitä pillereitä.

mulla alkoi hiusten lähtö kun poika oli 4kk. nyt 5.5kk ja huomattavasti vähentynyt. aloin syödä taas säännöllisesti raskaus. ja imetysajan vitamiineja ja kalkkitabletteja. imetän edelleen.

[QUOTE="aloittaja";23757775]eli anemia tai kilpirauhasen vajaatoiminta....voin tulla kertoo sit tulokset.[/QUOTE]
Muista pyytää arvot itellesi varmuuden vuoksi, koska näitä tomppelilääkäreitä on yllättävän tiheässä.

Yhteistyössä