Mikä vika ompelukoneessani? HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha ommel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha ommel

Vieras
-Sanotaan ekaksi että sekä ylälanka että alalanka ovat AIVAN varmasti oikein. -Paininjalka ei ole ylhäällä.
-Puola on puolakotelossa oikein päin ja pyörii myötäpäivään.
-Neula on ehjä.
-Langasta ei johdu sillä sama lanka jolla olen ommellut monia kertoja aikaisemminkin onnistuneesti.

Ongelma on se että kun yritin ommella paksua kohtaa, kone jumittui ja alalangan kohdalta pursui tukko langanpätkiä.

Siivosin ratkojalla langat pois, kaikki näytti normaalilta mutta nyt kun ompelen, tikkaus päältä on ok mutta alla on vain lenkkejä joiden välistä kulkee suora lanka. Kun langasta vetää, purkautuu koko ompelus.

Tämä ilmiö on jokaiselle ompelijalle tuttu, ennen olen saanut sen korjattua yllä mainittuihin asioihin puuttumalla, on selvinnyt että joku lanka on väärin tms. mutta nyt kaikki em. asiat on tarkistettu kymmenen kertaa eikä ratkaisua löydy.

Mietin että olenko voinut löysentää jotain vahingossa kun venytin lankatukkoa pois paininjalan alta? Mitään tukosta ei alhaalla näy.

siinä koneen etuosassa on yksi osa joka on tapin näköinen ja lanka menee hiukan sen ympäri..siinä yleensä sisällä 2metallilevyä jonka välistä lanka menee,saattavat näkyäkin sivulta kun katsoo,tässä osassa on numeroita ja se kiristää tai löysää langan kulkua. joa on paksu kohta menossa niin löysää sitä. oletko kokeillut ohuempaan kankaaseen millaista jälkeä tulee? onko lanka puolattu puolaan kunnolla? jos ei tokene niin"riisu" kone langoista ja kokeile toisella langalla johonkin kankaaseen

Liian löysä alalanka tekee mulla tota, ja säätönä on tyhmä ruuvi alapuolassa, en saa sitä millään säädettyä oikein ja pysymään oikealla kireydellä.

Kone kannattaa myös öljytä, mulle oli uutta sekin, että öljyä pitää tunkea koneeseen viikon välein, äidin kone oli varmaan automaattiöljyävä..