P
Paha ommel
Vieras
-Sanotaan ekaksi että sekä ylälanka että alalanka ovat AIVAN varmasti oikein. -Paininjalka ei ole ylhäällä.
-Puola on puolakotelossa oikein päin ja pyörii myötäpäivään.
-Neula on ehjä.
-Langasta ei johdu sillä sama lanka jolla olen ommellut monia kertoja aikaisemminkin onnistuneesti.
Ongelma on se että kun yritin ommella paksua kohtaa, kone jumittui ja alalangan kohdalta pursui tukko langanpätkiä.
Siivosin ratkojalla langat pois, kaikki näytti normaalilta mutta nyt kun ompelen, tikkaus päältä on ok mutta alla on vain lenkkejä joiden välistä kulkee suora lanka. Kun langasta vetää, purkautuu koko ompelus.
Tämä ilmiö on jokaiselle ompelijalle tuttu, ennen olen saanut sen korjattua yllä mainittuihin asioihin puuttumalla, on selvinnyt että joku lanka on väärin tms. mutta nyt kaikki em. asiat on tarkistettu kymmenen kertaa eikä ratkaisua löydy.
Mietin että olenko voinut löysentää jotain vahingossa kun venytin lankatukkoa pois paininjalan alta? Mitään tukosta ei alhaalla näy.
-Puola on puolakotelossa oikein päin ja pyörii myötäpäivään.
-Neula on ehjä.
-Langasta ei johdu sillä sama lanka jolla olen ommellut monia kertoja aikaisemminkin onnistuneesti.
Ongelma on se että kun yritin ommella paksua kohtaa, kone jumittui ja alalangan kohdalta pursui tukko langanpätkiä.
Siivosin ratkojalla langat pois, kaikki näytti normaalilta mutta nyt kun ompelen, tikkaus päältä on ok mutta alla on vain lenkkejä joiden välistä kulkee suora lanka. Kun langasta vetää, purkautuu koko ompelus.
Tämä ilmiö on jokaiselle ompelijalle tuttu, ennen olen saanut sen korjattua yllä mainittuihin asioihin puuttumalla, on selvinnyt että joku lanka on väärin tms. mutta nyt kaikki em. asiat on tarkistettu kymmenen kertaa eikä ratkaisua löydy.
Mietin että olenko voinut löysentää jotain vahingossa kun venytin lankatukkoa pois paininjalan alta? Mitään tukosta ei alhaalla näy.