mikä vika kun lapsi ei pysy istuimessa`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyllä tajua, kenen alta kaksivuotiaaseen tuo kävelyn kokeileminen tehoaa. :o Meillä ainakin neiti inhoaa autossa istumista, ja olisi intoa piukassa, jos pääsisi kävelemään autossa istumisen sijaan. Se olisi suorastaan palkinto.

Itse asiaan en osaa kommentoida, kauhulla odotan, milloin meidän neiti keksii jonkun tavan päästä niistä vöistä irti.. itsepäinen se on kuin muuli, joten toivotaan, ettei se edes keksi sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuossahan ei voi enää istua selkämenosuuntaan päin vai ymmärsinkö väärin?

Tuossahan on pitkä sepustus siitä, että kuinka se on turvallisempi kuin normaalit istuimet, kun tuon palkin ansiosta törmäyksessä paino jakaantuu tasaisesti ylävartalolle, eikä pelkästään kaularankaan.

Hitto vie! Onko tuo palkillinen istuin jotenkin uusi keksintö? Tuohan olisi ollut aivan mainio istuin meidän edelliseen autoon. Hitto, jouduttiin vaihtaan sekä istuinta, että autoa. Tuo olisi pelastanut auton vaihdolta. Miksei kukaan kertonut tuollaisesta istuimesta mulle!!!!!!??? :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:
Vähän nuorempi tyttö isosiskon vanhassa two-way-elitessä. Koko ajan kiemurteli vapaaksi. Ostettiin lopulta: http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=593&gclid=CPaMw9-Hy50CFUeK3god80orrw ja kun laittaa siihen napakasti niin tyytyväisenä istuu.

Minun siskonpojallani oli tuon tyyppinen istuin joskus 17 vuotta sitten. Nyt myöhemmin ajattelin, että olipa hassu istuin, mutta niin vaan on taas samantyyppiset istuimet myynnissä.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Teidän lapset sentäs on osittain vöissä, mutta kaverin lapsi avaa itse ne vyöt. Ovat siihen keksineet oman patentin, ettei ihan niin herkästi pääse siihen lukkoon käsiksi, mutta sekään ei pidä sataprosenttisesti.

Meillä teki muksu myös tätä.
Yhtenä kertana tulin mökältä Lahdesta-Helsinkiin ja tasan joka rampista ylös ja muksu takas kunnolla vöihin.
Yhden kerran tulin Turun motaria ja taustapeilin kautta jokin liikahti silmäkulmassa, no meidän napero sisoi istuimellaan, nenä taakseppäin, kyllä minä pysähdyin tasan siihen, vaikka motarilla olinkin.

Tätä vöiden availua kesti oman aikansa ja loppui sitte yht´äkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama vika:
Sama ongelma. Naurattaa kyllä nuo tottelemattomuus-syytökset, eihän noin pieni lapsi vielä välttämättä ymmärrä, mitä saa tehdä ja mitä ei. Tai vaikka ymmärtäiskin, niin ei tasan tottele.

Meillä on ollu apuna sellanen klipsi, mitä käytetään esim. lapasten pitämiseen lapsen hihassa. Niitä varmaan myydään vaikka Prismassa tai jossain halpa-hallissakin. Klipsin toinen puoli on aina kiinni turvavyössä ja toinen puoli sitten kiristetään toisen turvavyön ympärille. Tää on ainoa keino, millä lapsen saa pysymään vöissä.
Muistan aikoinaan, kun olin systerin mukana ostamassa hänen silloin 14 kk ikäiselle pojalleen turvaistuinta. Systeri kertoi myyjälle yhden ainoan vaatimuksen: lapsi ei saa saada itse sitä vyötä auki. Kokeiltiin kaikki kaupan istuimet ja sellaista istuinta ei ollut, jota lapsi ei olisi alle minuutissa saanut auki :D Mutta se lapsonen oli muutenkin sellainen, että selvisi kaikista esteistä alta aikayksikön. Ilmeisen tottelematon lapsi :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sama ongelma. Naurattaa kyllä nuo tottelemattomuus-syytökset, eihän noin pieni lapsi vielä välttämättä ymmärrä, mitä saa tehdä ja mitä ei. Tai vaikka ymmärtäiskin, niin ei tasan tottele.

Meillä on ollu apuna sellanen klipsi, mitä käytetään esim. lapasten pitämiseen lapsen hihassa. Niitä varmaan myydään vaikka Prismassa tai jossain halpa-hallissakin. Klipsin toinen puoli on aina kiinni turvavyössä ja toinen puoli sitten kiristetään toisen turvavyön ympärille. Tää on ainoa keino, millä lapsen saa pysymään vöissä.
Muistan aikoinaan, kun olin systerin mukana ostamassa hänen silloin 14 kk ikäiselle pojalleen turvaistuinta. Systeri kertoi myyjälle yhden ainoan vaatimuksen: lapsi ei saa saada itse sitä vyötä auki. Kokeiltiin kaikki kaupan istuimet ja sellaista istuinta ei ollut, jota lapsi ei olisi alle minuutissa saanut auki :D Mutta se lapsonen oli muutenkin sellainen, että selvisi kaikista esteistä alta aikayksikön. Ilmeisen tottelematon lapsi :xmas:

Ja nissä istuimien lukoissa kun on tietty voima millä ne täytyy aueta, tämä löytyy noista kaikenmaailman pykälistä.

Eli myös lapsen powerilla sen pitää aueta.

Minä oletan, että kun meidän 1v10kk on aina nukkunut hyvin ja menee nätisti nukkumaan, niin KAIKKIEN muidenkin lapset tekevät näin. Ohoh, aijaa eikös se niin menekään? Täällä on niin näppärää huudella toisten tottelemattomuudesta. Sympatiat kaikille energisten lasten vanhemmille. Meiltä löytyy intoa, tahtoa, energiaa yms vaikka muille jakaa...olen onnellinen, että lapsessani on luonnetta ja energiaa touhuta. Kyllä silloin on asiat hullummin, jos alle 2v vaan istuu ja toljottaa eikä mitään saa aikaiseksi. Ja kyllä, meillä osataan myös totella ja todellakin opetetaan ja kasvatetaan, tarvitaan vaan pitkää pinnaa ja harjoitusta harjoitusten perään.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Ja nissä istuimien lukoissa kun on tietty voima millä ne täytyy aueta, tämä löytyy noista kaikenmaailman pykälistä.

Eli myös lapsen powerilla sen pitää aueta.

Tota en oo tienny. Meidän jakkaran lukkoa ei avaa tollane nassikka, se on tiukka mullekin.

Siis provonako näitä "tottelematon huonostikasvatettu 1-2 -vuotias" -kommentteja tänne heitellään? Kyllähän moni 1-vuotiaskin ymmärtää mitä sille sanotaan, vaan kun joillakin on jo silloin se uhma... Ja silloin ei totella vaan uhmataan. Ja kun jotkut uhmaa niin, ettei siinä äitin käskyt tai uhkailutkaan auta. Tai en tiedä sitten millä kuritusmenetelmälä sanan saisi tehoamaan..