Mikä v*ttu se on et niitä koiranpaskoja ei voi kerätä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
:headwall: :headwall: Oli kiva taas koiran kans lenkkeillessä väistellä niitä keskelle kävelytietä jätettyjä kasoja |O Jos se koira paskoo siihen tielle/reunaan niin sen vois kerätä siitä pois ettei muitten ihmisten ja koirien tarvii talsia siellä paskan seassa.
Ei oo oikeesti niin iso vaiva!

Samaa hämmästelen. Useamman kerran oon todistanut tilannetta, jossa koiranomistaja jättää pokkana paskat keskelle jalkakäytävää/kävelytietä. Aina niitä kasoja ei huomaa ja sitä tavaraa onkin sitten kiva putsailla lasten kengänpohjista ja vaunujen pyöristä :headwall:

Perkele. Mua ei ojissa eikä tienvieruksilla lojuvat paskat haittaa mutta keskellä kulkuväylää lojuvat paskat sattumoisin haittaavat.

Ei se oikeasti olekkaan iso vaiva, enkä kyllä jaksa ymmärtää miksi niitä ei voisi sieltä kerätä. minä kerään aina, ellei sitten koira mene ryteikköön sontimaan.
Mulla on yksin tuttu, joka ajattelee asian näin, että hän ei kerää ainuttakaan paskaa, niin kauan kuin teiden varsilla on roskia ja lasinsiruja.
Pahempaa jälkeähän ne sirut tosiaan tekee, kuin jätös, vaikkakaan mukava sitäkään ei ole pois raaputella.

Mutta jos me jokainen alettais ajatella noin, kuin tuttuni, niin loppujen lopuksi me hukuttais roskiin, siruihin ja koiran paskaan, kun oravanpyörähän siitä tulis.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
en oo viel kertaakaan lenkillä törmänny keskellä tietä olevaan paskaan.Sen sijaan hevosen paskaa on,räkää,tupakan tumppeja jne
mun koirat paskoo kauemmaks tiestä ja eipä kiinnosta noukkia ja kantaa sitä paskapussia :x

nos ainakin täällä meillä päin on kesät talvet kävelytielläkin paskakasoja, ja talvella kusijälkiäkin.

Kun lumet sulaa, niin se paska näky on järkyttävä, ku sitä on ihan joka paikassa :( Sen ymmärrän et jos koira tekee tarpeensa hieman kauemmas, sit on vähän niinku oma vika jos astuu siihen, mut se et ne kikkareet on siel kävelytiellä :$ :x

Alkuperäinen kirjoittaja Snapsikäsi Edward:
en oo viel kertaakaan lenkillä törmänny keskellä tietä olevaan paskaan.Sen sijaan hevosen paskaa on,räkää,tupakan tumppeja jne
mun koirat paskoo kauemmaks tiestä ja eipä kiinnosta noukkia ja kantaa sitä paskapussia :x

nos ainakin täällä meillä päin on kesät talvet kävelytielläkin paskakasoja, ja talvella kusijälkiäkin.

:x :x

No eihän niitä tarviikaan noukkia jos sinne kauemmas tiestä paskoo...
Se noukkiminen on pieni vaiva ja sen maatuvan pussin voi viskaa sinne pusikkoon maatumaan.
Että mua ärsyttää sellaset koiraihmiset, jotka ei välitä yhtään siivota omien elukoittensa jätöksiä!!

mulla henk.koht mieleipiteenä on vuosia tuohon ollut, että niin kauan kun naapurien kissat juoksee vapaana ulostamassa ja virtsaamassa meidän pihat ja ovenpielet,
en minä kerää koirani jätöksiä - jotka tosin ovat aina ojassa. Minäkään en käsitä lainkaan tuota kun koiran jätökset todella on keskellä jalkakäytävää.

Itseäni ihmetyttää koiran hankinnassa se, että JOS koira hankitaan perheen lapselle niin pitäisi ensin opetella/testata pystyykö koiraa ulkoiluttava lapsi/nuori keräämän koiran kakan pois. Helppo testi siihen onko koiraa viisasta ottaa perheen jäseneksi.

Valitettavasti näitä "en pysty poimimaan kakkaa" henkilöitä on myös aikuisissa.

Itselläni kaksi koiraa ja melkoisen läjän kakkaa sitä vuodessa kerää... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:

Se noukkiminen on pieni vaiva ja sen maatuvan pussin voi viskaa sinne pusikkoon maatumaan.
Että mua ärsyttää sellaset koiraihmiset, jotka ei välitä yhtään siivota omien elukoittensa jätöksiä!!

no ymmärrän sit jos keskelle tietä mut sivusta mä en ala keräämään :x
enemmän mua vituttaa noi hevosenpaskat täällä jumaliste ku sitä on helvetisti välillä |O

Mä vaan en käsitä että miten on semmoinen koira koulutettu mikä paskoo keskelle kävelytietä? Vai missä vika? Mä en tiedä ainuttakaan koiraa joka päästäis tielle, ellei sitten oo maha kuralla eikä pysty pidättämään. Joka ainoa tietämäni koira hakeutuu sivummalle paskomaan. Esim. meidän koira ei pasko kuin mm. ojien pohjalle jne. Ja sieltä en tod. niitä paskoja nouki.

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:

Sekin riippuu siitä mimmoselle paikalle paskoo kauemmas tiestä.
Jos ihan hoitamattomaan luonnontilassaolevaan risukkoon/ojaan niin ei tarvitse, mutta jos on hoidettu nurmikaistale tien ja pyörätien välissä, niin pitää.
Näin minä olen käsittänyt

Mun koira ei suostu ees paskomaan mihinkään mihin pääsisin perässä. Eli ei, en todellakaan kerää. Varsinkaan nyt rämmi ton koiran perässä kahdeksannella kuulla polvia myöten hangessa ryteikköön keräämään sen paskoja.

Mutta ne tupakan tumpit tossa oven edessä ja se järkky räkälammikko mitä ei pysty noitten hemmetin ruusupuskien takia kiertämään :x :kieh:

Ja ne kaljapullon sirpaleet mitä joutuu varomaan ettei ole koiralla antura halki :(

:(
Itse noukin jätökset. Harmittaa kun suuri osa ei poimi. veroja ei silti olla valmiita maksamaan katujen siistinä pitämisestä. Enemmän kuin kerran on kakat tulleet kengänpohjissa sisälle asti..

hermostuttaa kun naapurit päästää koiransa ulos ilman talutushihnaa, ja sit ne käy tossakin meidän pihatien päässä tarpeillaan... sit toi meidän nuorempi miehenalku kävelee yli ja sit onkin kiva siivota sitä pskaa kengistä... päästävät vaikka hyvin tietävät et meillä on lapsia. kaikenlisäksi tossa tien toisella puolella on leikkikenttä, ja senkin reunus on kusta ja paskaa täynnä... otan vielä joskus kuvan kun paskantavat ja lähetän lehteen, ja teksti: tunnistatko omasi?

kaikista helpoimmalla pääsee kun opettaa koiran kakkimaan "käskystä", siis toivottavasti tajuatte.
mä olen opettanut molemmat koirani. aina ennen lenkille lähtöä käydään villintyneellä mettälämpäreellä tien toisella puolen ja "käsken" koikut kakalle. niitten vatsat ja aivot on jo tottunu ja ne tekee sillon! ja kun viittii lukea koiraansa niin näkee millon sitä alkaa kakattaa. mä sanon sillon omilleni "ei vielä" ja ne tietää oottaa että katon niille sopivan puskan. tää on kätevää matkoilla, puistoissa yms.
tietty ruikulitaudit on erikseen.

tervetuloa kuopion petoselle ihastelemaan tuota meidän kotitalon takaista kävelykatua tai sitten pientä välikävelytietä kaupoille :x oi ihanaa ku ei sitä pupsia tai fifiä voi paskottaa muualle :kieh:
juu kirjaimellisesti keskellä tietä...
ja jotkut vielä ah ihanaa kusettavat koiraa tuohon lasten leikkipaikalle..

Yhteistyössä