Mikä turvaistuin seuraavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniHelena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnniHelena

Vieras
Poika 2v10kk on melkein 100cm ja jotakin 16-17kg ja kasvamassa ulos Akta Gracon Cosmicista (juu, juuri se parjattu istuin). Ei puhettakaan että mahtuisi siihen 25kg ja 6v. asti kuten istuimen ohjeistuksessa sanotaan, on nyt viime ajat istunut siinä nenä meno suuntaan, mutta silti vaihto pian edessä.

Minkä tyyppinen istuin kannattaisi siis ostaa seuraavaksi? Nenä menosuuntaan toki jo tässä vaiheessa. Aika pihalla olen moista vaihtoehdoista...

Meillä siirtyi turvavyöistuimeen 4vuotias, joka oli suurinpiirtein saman kokoinen. Cosmic oli meilläkin eikä mahtunut siihen enää mitenkään. Turvavyöistuin on ollut hyvä, siinä on suojaa päälle päinvastoin kuin pelkässä istuinkorokkeessa. Se on siis istuinkoroke selkänojalla, lapsi tulee kiinni auton turvavyöllä. Vaatii muistaakseni vähintään 15kg painoa, koska istuin ei ole missään kiinni.

Onhan alle 3v. aika pienen tuntuinen turvavyöistuimeen, mutta kokohan siinä ratkaisee. Istuinvaihtoehdoista en tiedä, me ei edes harkittu isompaa istuinta 4-vuotiaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
miten sitä on parjattu :o
meillä se istuin nimittäin

Testituloksista sitä on parjattu. Voin lohduttaa, että olen siitä epäonninen, että olen ollut kolarissa lapsi Cosmicissa. Cosmicissa lapsi oli vahingoittumaton, itselle tuli pieniä vammoja.

Jybis: Täällä oli pitkä ketju noista istuimista aiemmin kun oliko se nyt Kuningaskuluttaja vai MOT ohjelman jälkeen (jossa puhuttiin istuinten vertailun vaikeudesta) ja sitä haukuttiin siinä ketjussa.

Meillä ei kyllä ole ongelmia ollut. Tukevan tuntuinen istuin kun on oikein kiinnitetty ja en usko että se sen turvattomampi on kuin muutkaan- tosin kiinnitys kasvot taaksepäin on mielestäni vaikea (me viety aina liikkeeseen kiinnitttäväksi) ja siitä ne turvallisuusongelmatkin muodostuu.

Kyllä mäkin tuon kokoselle ostaisin turvavyöistuimen. Tosiaan ei se ikä ratkaise vaan paino ja pituus. Suosittelen Römer kid plus-istuinta ja jos isofix niin sitä kidfix:iä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
miten sitä on parjattu :o
meillä se istuin nimittäin

Testituloksista sitä on parjattu. Voin lohduttaa, että olen siitä epäonninen, että olen ollut kolarissa lapsi Cosmicissa. Cosmicissa lapsi oli vahingoittumaton, itselle tuli pieniä vammoja.

aijaa :ashamed:
en oo tommosta kuullutkaan!
mutta hyvä kuulla että selvisi lapsi hengissä,eli ainakin tarpeeksi hyvä istuin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Jybis: Täällä oli pitkä ketju noista istuimista aiemmin kun oliko se nyt Kuningaskuluttaja vai MOT ohjelman jälkeen (jossa puhuttiin istuinten vertailun vaikeudesta) ja sitä haukuttiin siinä ketjussa.

Meillä ei kyllä ole ongelmia ollut. Tukevan tuntuinen istuin kun on oikein kiinnitetty ja en usko että se sen turvattomampi on kuin muutkaan- tosin kiinnitys kasvot taaksepäin on mielestäni vaikea (me viety aina liikkeeseen kiinnitttäväksi) ja siitä ne turvallisuusongelmatkin muodostuu.

pitääkin lähteä kahlaamaan tuonne hakuun noita alotuksia läpi.
meillä on tuo istuin ollut pojalla kokoajan.
onko teillä ongelmaa kuolleen kulman näkemisessä jos istuin on selkä menosuuntaan päin?
meilä nimittäin mies e inäe yhtään mitään jos poika istuu noin :kieh:

Yhteistyössä