Mikä turvaistuin 2,5v 15-kiloiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammammam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammammam

Vieras
Hei! Tarvitsisin hyviä vinkkejä turvaistuimen ostoon. Pienempi lapsi siirtyy kaukalosta pojan turvaistuimeen ja poika tarvitsisi nyt hyvän, turvallisen turvaistuimen, joka menisi hänelle monta vuotta. Poika on siis 2 ja puoli vuotta ja painaa 15kg ja on aika pitkä ikäiseksensä. En tiedä, joko pojan voisi laittaa istumaan kasvot menosuuntaan päin, tuntuu että jalat ovat niin koukussa kasvot ei-menosuuntaan istuessa. Kiitos, jos joku viitsii antaa vinkkejä!

Meillä sama istuin. Erittäin tyytyväinen ollaan oltu. :) Poika nyt jo vähän yli kolme. Istuimeen siirryttiin (2v8kk), kun kuopus 1v. vaihtoi kaukalosta turvaistuimeen. Kasvot on siis menosuuntaan.

Meillä AKta Gracon Cosmic ja poika 2,5v. 8-kuisesta asti ollut käytössä tuo istuin. Menee 25 -kiloiseen saakka. Tyytyväisiä ollaan oltu ja juuri hankittiin mummin ja vaarin autoon samanlainen istuin.

Meilläkin se tilanne, että aiomme ostaa tytölle (nyt 2v 8kk) uuden pitkäikäisen turvaistuimen, jonka voi asentaa naama menosuuntaan. Painoa on nyt 13,5kg.
Onko kellään kokemuksia tai turvatestituloksia uudesta Britax Multi Tech -istuimesta? Testejä en löytänyt mistään, ainakaan autoliiton keväisessä testissä ei kyseistä turvaistuinta vielä ollut.

Toivottavasti vastauksista on alkuperäisellekin apua..

Meillä oli sama tilanne. Poika oli 2,5 vuotiaana 15,5 kiloa ja 100 cm! Todettiin ettei ole mitään saumaa saada hongankolistajaamme matkaamaan selkämenosuuntaan mukavasti. Keskustelimme pitkään asiantuntijoiden kanssa siitä joko uskaltaisimme ostaa turvaistuimen vai pitäisikö väliin hankkia vielä toinen turvavyöistuin. Pitkien vertailujen jälkeen ostimme Concord Lift Evo Pt:n, joka on siis 15 kilosta ylöspäin turvaistuin. Mielettömän hyvä turvaistuin, joka on voittanut lukuisia palkintoja sekä törmäys- että käytettävyystesteissä. Eikä valinta ole hetkeäkään mietityttänyt, sen verran paljon poika on isojen poikien istuimeensa ihastunut!!

2v 3kk tytöllä Britax Evolva 1-2-3 istuin. Tyttö on hoikka,mutta pitkä. Tuon istuinhan menee vain 120cm asti?!

Brtiaxin Multi-tech istuinhan on muuten sama kuin edellä mainittu,mutta se saa aluksi selkämenosuuntaan.Ei muuta eroa näin selvää otettuani.

Mä suosittelen Kiddy Comfort Pro istuinta. Menee 36 kg asti, aluksi turvapalkin kanssa ja myöhemmin vyöistuimena. Selkänoja kallistuu myös. Voitti tämän vuoden Autoliiton turvaistuintestin ja ei ole hinnallakaan pilattu : ) Omamme ostettiin Pikkupingviinistä.

Alkuperäinen kirjoittaja angelique80:
Mä suosittelen Kiddy Comfort Pro istuinta. Menee 36 kg asti, aluksi turvapalkin kanssa ja myöhemmin vyöistuimena. Selkänoja kallistuu myös. Voitti tämän vuoden Autoliiton turvaistuintestin ja ei ole hinnallakaan pilattu : ) Omamme ostettiin Pikkupingviinistä.

Missä sanotaan, että tuo on voittanut?? En löytänyt mistään mainintaa, että Kiddy olisi voittaja sen sijaan siellä oli useat saaneet saman tuloksen.

Alkuperäinen kirjoittaja =====:
Alkuperäinen kirjoittaja angelique80:

Missä sanotaan, että tuo on voittanut?? En löytänyt mistään mainintaa, että Kiddy olisi voittaja sen sijaan siellä oli useat saaneet saman tuloksen.

Lueskelin noita juttuja aamupäivällä, joten voinen vastata tähän. Kirjoittaja lienee tarkoittanut pikkupingviini.fi -sivuilla ollutta "markkinointipuhetta", jossa sanotaan, että kyseinen istuin on Eurotest-voittaja 2008. Autoliiton testeihin sillä varmaan viitataan, vaikka autoliiton omilla sivuilla mainintaa ei mistään löydykään.

"Hyvä"-arvosanan sai muutama muukin saman painoluokan istuin, mutta tämä taisi olla ainoa (tai niitä harvoja), jossa oli pieni kuormitus sekä etu- että sivutörmäystilanteessa. Tämä on ainakin minulle se tärkein kriteeri, voittaja-tittelistä viis.

Löysin netistä (useista Saksan verkkokaupoista) tuon Kiddyn yli 50 euroo halvemmalla kuin Suomesta mut vähän mietityttää toi ihme palkki. Mahtaako lapsi viihtyä tollanen tönkkö tossa edessä???? :-O

Mä katoin Kiddyä meille kans mut googlaamalla löyty monta tapausta, joissa lapsi ei viihtynyt tuolissa, kun siinä on käsien oltava turvapalkin päällä. Tuntuu kyl aika hankalalta iteki ajatella et käsien pitäis olla sillee koukussa koko ajan. En aio kyl sitä hankkia!!

Ymmärsinkö oikein, että Britaxit menee vain 120 cm asti?? Mikäs järki siinä sitten on??

En itsekään hankkisi välttämättä tuota Kiddyä, jos lapsi olisi pienempi. Tässä tilanteessa meidän täytyy onneksi pitää turvapalkkia paikoillaan vain vähän aikaa, kunnes tyttö painaa sen 15 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Tessa*:
En itsekään hankkisi välttämättä tuota Kiddyä, jos lapsi olisi pienempi. Tässä tilanteessa meidän täytyy onneksi pitää turvapalkkia paikoillaan vain vähän aikaa, kunnes tyttö painaa sen 15 kg.

??? Jos teidän lapsi painaa nyt 13,5 kiloa niin siinähän voi mennä helposti vuosi ennenkuin hän on tuon 15 kiloa. Mun mielestä aika pitkä aika.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta_seuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tessa*:

??? Jos teidän lapsi painaa nyt 13,5 kiloa niin siinähän voi mennä helposti vuosi ennenkuin hän on tuon 15 kiloa. Mun mielestä aika pitkä aika.

Heh.. leppäkertun parhaita kavereita näköjään liikkeellä. Arvioin itse ajaksi noin puoli vuotta, mikä on mielestäni kohtuullisen lyhyt aika. Istuinta ei ole vielä hankittu, joten lapsi ehtii tällä välin kasvaa useita grammoja päivässä..:)

Alkuperäinen kirjoittaja Britax Evolva 1-2-3:
Tuo menee loppuun saakka. Ensin viisi piste vöillä (18kg saakka) ja myöhemmin istumen vyöt irti ja kiinnitys auton turvavöillä. Toimii.

Sama meillä. Tämä istuin on muuten testistä toiseen aina kärjessä.