Mikä tuota koiraa vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt vieras

Vieras
Ihan levoton, pitää ihmeellistä ääntä, ei nyt uikuta mutta ääntelee. Läähättää. Ei kelpaa vesi, ei herkkuluu jonka tarjosin, nuolee koko ajan alapäätään. Onko sillä juoksu? 5v narttukoira. Lapset on kyllä olleet poissa sunnuntaista, ikävöikö se niitä? Yleensä ei hauku kun tuun kotiin, tänään töistä tullessa vikisi ja vinkui, haukkui kun tulin pihalle. Kiehnaa ja änkeää lähelle.

Ei ruokahalua, joka on erikoista ottaen huomioon sen minkälainen ahmatti normaalisti on. Ei juo edes vettä.

Häntä sillä kyllä heiluu koko ajan, ei vaikuta kipeältä.

Juoksu? Vai ikävä? Mikä?

No katso koiran alapäähän tai pyyhi paperilla. Jos pimpistä vuotaa verta, sillä on juoksu.
Jos se on oma koirasi, kai sulla on kokemusta koiran juoksuajoista kun se on jo 5v?

Kuulostaa kivulta, kannattaa lääkärille viedä. Meillä koira käyttäytyi tuollai ja alkoi muutenkin käyttäytyä poikkeavasti, johtui kipeistä lihaksista jotka olivat kivikovat. Eli ei se syy aina päällepäin näy, ja kyllä tuokin häntää heilutti vaikka kivuissaan oli...

Siis tuon koiran eka juoksu oli sellainen, jonka huomasi. Kaikki juoksut sen jälkeen on menneet niin ,ettei sitä ole huomannut mistään muusta kuin siitä että koira on luupää eikä tule luokse jos on irti. Ei siis verenvuotoa laittoille tms.

Pitää seurailla tilannetta. Epäilen kyllä että on juoksu tai sitten oikeasti ikävöi lapsia. Erikoista on se, ettei sille tuo eläinkaupasta ostettu mehukas herkkuluukaan kelvannut. Otti sen kyllä, mutta vei nurtsille ja jätti siihen. Kävi luun viereen makuulle, mutta siinä kaikki.

Eli siis valeraskaus ei ole vaarallista?
Koira kyllä juo vähän, jos olen siinä vierellä, mutta heti kun poistun kauemmaksi, lopettaa juomisen. Ihan kuin joisi mun läsnäollessa siksi, että pelkää vesikupin katoavan mun lähtiessä. Mikä on omituista, koska en mä ikinä ole siltä vesikuppia vienyt.
Pitääkö mun nyt mennä tutkimaan sen nisät..

Kävin kurkkaamassa koiraa, söi nyt sitä luuta jonka tarjosin aiemmin. Vesi ei kelvannut, mutta laitoin kuppiin vähän piimää ja raksuja, ja kävi niitä syömään hyvällä ruokahalulla. Ehkä sillä on jotain naistenvinkeitä? Vaikuttaa nyt taas olevan ihan suht ok. Levoton se on edelleen, mutta ainakin ruoka maistuu hyvin. Ja luu.

Jos se vaan ikävöi lapsia, nyt kun ne on poissa, niin joutuu olemaan yksin 9h päivässä. Lapset kun on kotona, niin yksinolo jää koiralla maks neljään tuntiin eikä nyt kesällä sitäkään.

Palaan taas tähän. Eilinen päivä meni suht normaalisti, ei mitään erityisempää. Tosin ruoka ei kelvannut. Tänään on ollut taas ihan outo, ruoka ei maistu, läähättää ja ULVOO. Tuo koira ei ole koskaan milloinkaan elämänsä aikana ulvonut, mutta nyt se ulvoo. Otin sen sisälle, niin hiljeni. Koetin katsoa sen nisiä, mutta eihän mulla ole vertailukohtaa sen suhteen, millaiset niitten pitäis olla?

Heiluttaa häntää, antaa koskea ihan normaalisti, ei arista mitään, ei onnu, ei vaikuta kipeältä. Vai onko tuo ulvominen jotain kipua tms?

Mä en yhtään ymmärrä tuon koiran käytöstä. Voiko tuo tosiaan olla jotain ikävöimistä, vai onko sillä oikeasti nyt joku hätä? Lähin päiviystävä eläinlääkäri on 100 kilsan päässä, ja ihan ilman suurta hätää en ole sinne lähdössä.

Miksi narttukoira ulvoo? Mä oon ihan pihalla.

Mene lääkäriin. Sen voin sanoa, että paljon olen narttukoiria käsitellyt, eikä yksikään ole juoksuaikana käyttäytynyt noin. Levottomia ovat olleet ym., mutta ei tuollaista. Olen myös nähnyt ikävöiviä koiria, ne eivät käyttäydy noin. Ikävöivä koira saattaa menettää ruokahalunsa ja maata vain paikallaan ovea tuijottaen ja inistä hiljaa. Tai sitten se on levoton ja kulkee huoneesta toiseen ja rappaa sisällä ja ulkona ja inisee. Koirasi voi olla valeraskaana, tai sillä voi olla jokin pahempi hätä. Älä odota enää hetkeäkään. Vie se eläinlääkärille! En ymmärrä miten jotkut voi kituuttaa koiraa noin kauan ja katsoa vaan vierestä :mad:

LISÄYS: soita eläinlääkärille ja kysy häneltä mielipidettä, kannattaako tuoda lääkäriin vai ei. Olen muuten aika varma, että kehoittaa tuomaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
valeraskaus,nyt koiraa ei saisi hellitellä eikä antaa sille leluja,meillä koira kans vinkui ja urisi ja kantoi suussaan pieniä leluja ja makasi niiden kanssa(ihan kun pentujen).Kokeile puristaa varovasti nisästä,tulleko maitoa.Meidän koiralle valeraskaudessa nousi maito.

meillä koiralla oli hammas tulehtunut kun teki noin. Vie nyt se lääkäriin, kamala ajatella jos toinen on kipiä ja yrittää sen sanoa niin pähkäillään vain kotona.

Yhteistyössä