Mikä tuohon meiän lapseen on oikein menny (2 v ja 9 kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piupau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piupau"

Vieras
Tähän saakka ollut hyvinkin omatoiminen, pyyhkinyt itse vessassa käydessä, pessyt kädet ja syönyt itse. Mutta nyt ihan yhtäkkiä alkanut passauttamaan.. jos häntä ei syötetä niin on sitten mieluummin vaikka kokonaan ilman ruokaa, huutaa vessassa niin kauan että joku tulee pyyhkimään ja tuntuu ettei mitään enää tee itse ja kiukuttelee vaan.
Hermot meinaa olla kireällä kun olen kipeänä ja sitten vielä pitää kuitenkin päätoimisesti auttaa tuota meidän 1 vuotiasta syömään jne. :/
Miten saisin tuon lapsen taas tekemään itse nuo asiat?

Sitten vielä on alkanut tönimään ja huutamaan pikkuveljelleen. Jos vaikka veli menee seisoskelemaan telkkarin eteen kun hän katsoo pikkukakkosta niin käy surutta tönäisemässä pojan nurin :'(
Onko mustasukkaisuutta vai mitä?

Ehkä uhma, ehkä vain vauvattaa. Kun uusi pieni tulee, helposti unohtuu miten kovin pieni se toinenkin vielä on.
Mulla kolme lasta 7-, 3- ja 1-vuotiaat ja se 7-vuotiaskin monasti käpertyy vielä syliin ja sanoo Minä oon ihan pieni vielä, jooko.

Joskus tulee kehitysvaiheissa takapakkia - kun lapsi on opetellut tekemään paljon itse, saattaa alkaa vauvattaa uudestaan. Jos vaan jaksat niin hoivaa tätä isompaakin pientä vielä! Menee kyllä aika nopeasti ohi.

[QUOTE="Nenna";23336873]pyyhkiikö teijän 2 v pyllynsä ite? ei meillä vielä 4 vuotiaskaan enkä luottas lopputulokseen jos pyyhkiski :o)[/QUOTE]

Samaa ihmettelin..

Anna ap isommankin olla joskus pieni.

Ihan normaalilta huomion hakemiselta kuulostaa ja seassa on myös uhmaa ja mustasukkaisuutta pienempää sisarusta kohtaan. Kannattaa välillä antaa isommankin olla vauva, ota syliin, heijaa ja helli.

Yhteistyössä