Mikä tekee sinun elämästäsi hyvää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BootyPeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

BootyPeppi

Tunnettu jäsen
08.02.2010
35 043
535
113
www.villananna.blogspot.com
Tai mielekästä? Täällä kun puhutaan siitä, ettei elämä ole mielekästä. Onko ihmisillä liian suuria odotuksia oman elämänsä suhteen ja kun asiat ei mene niin kuin meinaa ei tunnut elämä miltään? Vai mistä se johtuu? Mistä se elämä koostuu jotta voi olla juuri niin ihana elämä mitä on mielessään ajatellut?

Mun elämä on hyvää sillon kun saan tehdä asioita mistä nautin. Riippumatta siitä meneekö tentti läpi, saanko hakemaani työpaikkaa, tökkiikö parisuhde, kiukutteleeko lapsi tms. Kuitenkin kun saan tulla rakastamaani kotiin, tehdä rakastamiani asioita, silloin elämä on hyvää. Ja tärkeimpänä että on myös muutama rakas ihminenkin elämässä mukana.

Ihana parisuhde parhaimman mahdollisen miehen kanssa. Siitä on nykyisin tosi vaikea keksiä mitään vikoja. :D Lapset tietysti, aivan mahtavia mukuloita ovat, ja talvella tulee yksi lisää. :heart:

Näiden jälkeen menestyminen uralla, urheileminen, ja se että saan kaiken muun lisäksi opiskella yliopistossa. Olen tosi etuoikeutettu kaikin puolin, ja kiitollinen siitä.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Hengittäminen :).

Se, että saan olla juuri sellainen kuin olen ja minut hyväksytään tällaisena. Se, että olen saanut rakastaa ja minua on rakastettu ja rakastetaan isosti. Että pääni päällä kaartuu kaunis sininen taivas ja paljain jaloin saan tuntumaa maahan, vihreä ruohikko kutittaa varpaiden väleissä...

Yksinkertaiset asiat ovat tärkeitä ja kauniita, liiankin itsestään selvyyksiä. Parempi ettei liioiksi elämäänsä etukäteen ajattele - toki unelmia ja haaveita pitää olla ja niitä kohti pitää suuntautua, jotta olisi haasteita - vaan elää sen yhden päivänsä aina aamusta iltaan mahdollisimman tasapainoisena ja tyytyväisenä uutta oppien ja uusista elämyksistä iloiten.

Uskoisin, että elämä koetaan mielekkääksi silloin, kun se ainakin suurimmalta osin vastaa odotuksia. Ja ne odotukset on sitten jokaisella omanlaisensa. Mulle läheiset, ystävät, lemmikit, luonto, usko, harrastukset ja työ (voisi olla muukin kuin palkkatyö) on ne asiat, jotka tekevät elämästä mielekkään. Ja tällä hetkellä - tiedä sitten, kauanko tätä jatkuu :D - tietenkin se, että mulla ylipäätään vielä on tämä elämä ja olen näkemässä, kun aurinko nousee ja laskee. Kiitollisuus.

Hyvä parisuhde. Kaikki lähtee siitä. Ennemmin olisin lasten kanssa yksin kuin onnettomassa avioliitossa. Myöskin terveet lapset tekevät elämästä onnellisen ja hyvä taloudellinen tilanne. Tarkoitan sillä sitä, että yönsä voi nukkua murehtimatta raha-asioita. Nyt juuri elän sitä elämää. Jonkun mielestä elämäni voi olla tylsää, mutta jos ei liikoja odota ja osaa arvostaa sitä hyvää mitä on, niin huomaa kuinka hyvin asiat oikeasti on. Ja ajatella, että sen oivaltamiseen meni minulla jotakin kolmisenkymmentä vuotta.

Mä osaan olla onnellinen pienistä asioista ja elää hetkessä.

Olen onnelinen siitä että mulla on ihana perhe ja oma koti.Me saadaan olla terveitä, saadaan asua maassa jossa ei ole sotia. Meillä on joka päivä ruokaa, vettä, lämmintä, vaatteita ja kaikkea mitä me tarvitaan.

• Tykkää
Terveys, rakastava ja lämmin parisuhde, lämpimät välit perheeseen ( vanhemmat, sisarukset ), ihana koti, koira, syksyllä alkava opiskelu ja ehkä siinä sivussa muutama uusi harrastus..siinä asioita jotka tekevät musta onnellisen juuri nyt.
Elämä on mielekästä silloin kun on terve, katto pään päällä, ruokaa ja hyvät välit rakastamiini ihmisiin. Perusasiat kun on kunnossa niin ei tarvitse toivoa ja haluta kuuta taivaalta. Joskus kun tuntuu ettei elämä ole aina niin kivaa niin mietin miten paljon huonommin voisi olla..
Tiedän sellaisiakin ihmisiä jotka laittavat itselleen liian suuret " tavoitteet ja päämäärät " elämässä ja sitten hupsis kun ne asiat eivät menekään ihan kuten suunniteltu niin masennutaan ja valitetaan miten elämä on no, ei-mielekästä :/

Jokaisen pitäisi olla kiitollinen ja tyytyväinen elämänän pienistä asioista ja muistaa nauttia jokaisella sormen hermopäälläkin jokainen päivä =) Tulen onnelliseksi ja iloiseksi myös siitä kun haistan esimerkiksi syksyn tuoksun ensimmäistä kertaa kesän jälkeen =)

Viimeksi muokattu:
Minä teen itse elämästäni hyvän. Sitä ei tee mikään, eikä kukaan muu. Onni lähtee siis itsestä ja jos on omat asiat selvittämättä lapsuudesta lähtien (vaikka ei mitään kamalaa olisikaan), niin uskon, että ei voi olla aidosti onnellinen. Taakkaa ei siis saa olla harteilla, jos meinaa onnellinen olla. Hyvä elämä-käsite meinaa siis itselleni sitä, että löytää onnen, joskus se vaatii pohjalla käymistä, ennen kuin sen löytää.

Itsekin kuljin tähän asti virran (=muiden) mukana, mutta nyt on oikea onni löytymässä. Se ei koostu materiasta, ei rahapussin paksuudesta.. Onni on itsensä löytäminen ja mielenrauhan saavuttaminen. Sitä kautta osaa tehdä elämässä oikeita päätöksiä toisten ihmistenkin suhteen. Elämä on hyvää silloin, kun tuntuu, että ei puutu mitään. Mikään maallinen mammona ei tuo hyvää elämää ja kestävää onnea.

Tottakai onnen siemeniä elämässä ovat mies ja lapset sekä muut läheiset. Puutarhan hoito, koiran kanssa lenkkeily ja vaellus sateessa.

Oma pikkuinen perheeni on elämäni rakkaus ja tarkoitus. Sitä täydentää uudelleen saavutettu terveys. Luonnosta ammennan voimaa ja sen pienet ihmeet saavat mielen voimaan hyvin yhä uudelleen. Kun on kokenut jotain raskasta, elämän hyvyyden löytää pienistä asioista. Mukava työpaikka odottamassa paluuta on plussaa, mutta ei elämän tärkein asia. Oikeastaan, elämä on juuri niin mielekästä kuin sen itsellesi teet. Asenne ratkaisee paljon.

• Tykkää
Erittäin hyvä kysymys. Olen viime aikoina miettinyt aika paljon, mitkä tekijät lisäävät eniten onnellisuutta elämääni. Yleisestihän on niin, että kun omistautuu omien arvojensa mukaisiin tekoihin, asiat tapaavat luistaa aika hyvin. Minun tapauksessani näitä asioita ovat vakaa parisuhde, ystävien kanssa oleminen, palkitseva ja tärkevä työ, mielekkäät vapaa-ajan harrastukset, hyvinvoinnin vaaliminen esimerkiksi liikunnan ja meditaation avulla, omien intohimojen toteuttaminen sekä seksin ja hyvän ruoan kaltaiset arkipäivän nautinnot. Viime aikoina olen ollut myös erityisen iloinen lapsettomuudestani, koska lapsiperhe-elämää viettävien kavereiden tapaaminen on taas muistuttanut siitä, miten juuri lapsettomuus mahdollistaa minulle sellaisen elämäntavan, josta nyt nautin.

• Tykkää
Onnellinen olen jo siksikin, ettei kummempia / isompia murheita ole.

Erityistä onnea elämään tuo ihana mies, yhteinen kotimme ja yhteiset haaveet tulevaisuudesta. Lisäksi ovat tottakai muut läheiset ja ystävät. Arjessa lisäonnea/tyytyväisyyttä tuo mm työpaikka, jossa viihdyn (ja jonka puolesta ei tarvitse pelätä), mukavat harrastukset... Ja tottakai taloudellinen vakaus: Ei nyt rahassa pyöritä, mutta pärjätään arjessa ja pystytään asuntolainaa esim hyvin hoitamaan ilman että tarvitsee kädestä suuhun elää ja perustarpeiden lisäksi on varaa myös pieneen ekstraankin. Ei nyt mitään superluksusta tai jatkuvia kaukomatkoja, mutta meille riittäviä juttuja, jotka tuovat sopivasti vaihtelua arkeen.

• Tykkää
Hyvä parisuhde
Positiivinen asenne
Hyvä olo omana itsenä
Äidin terveys
Sisarukset ja siskonlapset
Lemmikit
Hyvä seksi

Perhe ja ystävät on suuressa roolissa tekemässä mun elämästä hyvää, loppu on itsestäni kiinni.
Jossain vaiheessa lakkasin vain odottamasta onnellisuutta, ja aloin tekemään töitä sen eteen. Ensiaskeleet on olleet parisuhteen saaminen kuntoon, opiskeluiden jatkuminen mieleiseen ammattin, ja aloitettu urheiluharrastus.

Keksin paljon asioita mitkä tekisivät mut (muka) onnellisemmaksi, mutta yritän muistaa että kun nykytilanteessa ei ole valittamista, niin ehkä se hyvyys ja onni on tässä ja nyt.

Olen onnekas, koska olen saanut kaiken mitä toivoa voisi. Elämäni on mennyt oikein mukavasti. Minulla on perhe,koti, työ, terveys. Elän tavallista elämää. Tämä on hyvää ja mielekästä.

Mä en kai ole tyyppinä semmoinen että tarttisin asioihin jotain "mieltä". Yksinkertaisesti teen asioita mistä pidän. Ja toisaalta pidän aika yksinkertaisista asioista, kuten vaikka telkkarista, kirjoista, meikkaamisesta, tanssimisesta, piirtelystä, miehestäni ja lapsistani.

Lisäksi mä uskon, että suurelta osin mun onnellisuus liittyy myös siihen, että Jeesus makso mulle pääsylipun. Jos joskus asiat on tosi huonosti, voin ajatella sen yli, tulevaan, siihen, kun pääsen kohtaamaan Jumalan ihan silleen, että pystyn katsomaan häntä naamaan.

Rakkaat lähelläni, Herääminen aamuisin uuteen ihanaan edellistä päivää parempaan päivään.
Elämän pienistä asioista nauttiminen, Elämän hienoimpia asioita ei ole suuret ja kalliit asiat vaan ne pienet ja ensin vähäpätöisemmältä tuntuvat asiat joita ei ensin osaa arvostaa.

Usko, Toivo ja Rakkaus, suurimpana Rakkaus.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä