MIKÄ TEKEE IHMISISTÄ NIIN KIEROJA/ILKEÄMIELISIÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nekkis

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 712
1
36
Miksi lähipiiristä löytyy usein montakin selkäänpuukottajaa ja lupaustenrikkojaa?

Miksi niin moni ihminen, ihan tuntematonkin, puuttuu toisten asioihin muka tietävänä ja tahtoo pilata toisten onnen?

Mikä tekee sinänsä ihan tavallisista ihmisistä niin katkeria ja niin ilkeitä? Miksi pitää haukkua, piikitellä, vihjailla tympeitä, uhkailla, leuhkia?

Miksei vaan anneta jokaisen huolehtia itse omista asioistaan, jätetä muiden elämää rauhaan ja keskitytä oman elämän ja ilkeän mielensä parantamiseen?

Miksi pitää tahallaan satuttaa, kiusata, tuhota?

luin viime vkolla, että pitäisi elää niin, että jokainen päivä on muiden ihmisten viimeinen. eikä niin, että se olisi oma viimeinen. tätä ajattelin alkaa soveltamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
luin viime vkolla, että pitäisi elää niin, että jokainen päivä on muiden ihmisten viimeinen. eikä niin, että se olisi oma viimeinen. tätä ajattelin alkaa soveltamaan.

Kuulostaa kauniilta ajatukselta, PAITSI varmaankin niiden korvissa, joilla on siellä korvien välissä vikaa. Nehän saisi vettä myllyynsä ja pistäisi toisten elämän "tuhoamistoimet" maximiin.

Toi on muuten ärsyttävää, moneen "ystävään" laittanu välit poikki näiden juttujen takia, ja eipä mulla yhtään ystävää enään olekaan. Sitä välillä miettii että olenko ite jotenkin epäkelpo vai onko mulle vaan sattunu kohdalle väärät ihmiset. :(

Ja kuten oon sanonutkin, oon mäki "kateellinen" toisinaan joillekin, mutta niin sanotusti "hyvässä", eli en tee pahoja tekoja kateuteni vuoksi tai myrkytä mieltäni kateudella. Just esim. jonkun toisen upean ulkonäön ihannointi on mulle sitä "kateutta", mutta ei tulis koskaan mieleenkään sit mennä toisen kauniita kasvoja silpomaan vaikkapa käteen osuvilla Fiskarsin saksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
Toi on muuten ärsyttävää, moneen "ystävään" laittanu välit poikki näiden juttujen takia, ja eipä mulla yhtään ystävää enään olekaan. Sitä välillä miettii että olenko ite jotenkin epäkelpo vai onko mulle vaan sattunu kohdalle väärät ihmiset. :(

Itsekin näin miettinyt, mutta tullut siihen tulokseen, ettei se vika ainakaan hitto soikoon itsessä ole! Harvoinpa ystävillä on tapana puukottaa selkään tms. Sitä vaan on toisinaan niin sinisilmäinen :/

Yhteistyössä